egnatiapost.gr, 09/05/2014
Οργανωμένη προσπάθεια ισοπέδωσης της μεσαίας τάξης καταγγέλλουν με ανακοίνωση τους πέντε επαγγελματίες της Θεσσαλονίκης οι επιχειρήσεις των οποίων πλήττονται από τα έργα του Μετρό. Στην ανακοίνωσή τους τονίζουν πως η αδιαφορία για τους Μετρόπληκτους αποδεικνύει στην πράξη την πρόθεση της κυβέρνησης να εξαφανίσει την μεσαία τάξη ενώ επισημαίνουν πως μια πολιτική ηγεσία που θα είχε στοιχειώδη ευαισθησία θα έκανε κάποιες κινήσεις ώστε να στηρίξει τους συγκεκριμένους επιχειρηματίες.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των επαγγελματιών:
«Εμείς οι επαγγελματίες που έχουμε τις δουλειές μας γύρω από το μετρό αποκτήσαμε όνομα. Είμαστε οι ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ. Δηλαδή το έργο του μετρό για μας ήταν μια τεράστια καταστροφή. Μια καταστροφή όμως που δεν οφείλεται σε φυσικά αίτια (σεισμός, λοιμός, καταποντισμός) αλλά σε... έργο κοινής ωφέλειας! ΤΟ ΜΕΤΡΟ! Για το καλό μας λοιπόν μας... μας κατέστρεψαν! Κατάλαβε κανείς;
»Με ποιο δικαίωμα αποφάσισαν κάποιοι στο όνομα της κατασκευής του μετρό να αφανίσουν τόσες επιχειρήσεις ; Υπάρχει σχέδιο να κλείσουν μικρές επιχειρήσεις; Ποιοι ωφελούνται από την διάλυση της μεσαίας τάξης;
»Ένα μικρό ιστορικό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Εδώ και πολλά χρόνια ακούμε ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα μεσαία τάξη δηλ είναι υπερτροφική και πρέπει να συρρικνωθεί.
»Με νεοφιλελεύθερες πολιτικές έγινε προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια χωρίς επιτυχία να σβήσει ο μεσαίος χώρος. Η Ελληνική κοινωνία αντιστάθηκε σ' αυτή την πολιτική και παρόλο τον πόλεμο η μεσαία τάξη άνθησε κι έγινε βασικός μοχλός στην οικονομία. Παρόλα αυτά το σχέδιο δεν εγκαταλήφθηκε ποτέ.
»Είδαμε στην πόλη μας να «εισβάλουν» πολυεθνικές και να παίρνουν με υπέρογκα ενοίκια τα καλύτερα μαγαζιά. Έγινε τεράστια επένδυση στα εμπορικά κέντρα όπου κυριαρχούν οι μεγάλες εταιρίες λιανικού εμπορίου. Οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις και οι οικονομικά ισχυροί συμμάχησαν με στόχο τον αφανισμό της μικρής και μεσαίας επιχείρησης.
»Η οικονομική κρίση ήταν η χρυσή ευκαιρία για την αναδιάρθρωση (τη λέξη κι αυτή) εξαφάνιση της μεσαίας τάξης. Δεν ενδιαφέρει αν αυτό σημαίνει παράπλευρες απώλειες (τρομερή φράση) αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος.
»Για αυτό τον λόγο και η αδιαφορία για τους ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ. Μια πολιτική ηγεσία που θα είχε στοιχειώδη ευαισθησία θα έκανε κάποιες κινήσεις να στηρίξει τους επιχειρηματίες που αποκαλούνται ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ.
» Έγκριτοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η Θεσσαλονίκη δεν χρειαζόταν ΜΕΤΡΟ. Λύσεις όπως το τραμ και η θαλάσσια συγκοινωνία θα έλυναν το πρόβλημα. ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΜΩΣ ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΠΡΩΤΗ ημερομηνία παράδοσης το 2011-12
«Σήμερα μας λένε ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020 και αν... Δεν μας μένει λοιπόν κανένας άλλος δρόμος παρά να αντισταθούμε. ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ!»
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι κάτοικοι και επαγγελματίες Νίκος Παιπούρογλου, Λάζαρος Καραγεωργίου, Περικλής Κοψαχείλης, Ελένη Τσαντεκίδου, και Ρήγας Ρήγας.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των επαγγελματιών:
«Εμείς οι επαγγελματίες που έχουμε τις δουλειές μας γύρω από το μετρό αποκτήσαμε όνομα. Είμαστε οι ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ. Δηλαδή το έργο του μετρό για μας ήταν μια τεράστια καταστροφή. Μια καταστροφή όμως που δεν οφείλεται σε φυσικά αίτια (σεισμός, λοιμός, καταποντισμός) αλλά σε... έργο κοινής ωφέλειας! ΤΟ ΜΕΤΡΟ! Για το καλό μας λοιπόν μας... μας κατέστρεψαν! Κατάλαβε κανείς;
»Με ποιο δικαίωμα αποφάσισαν κάποιοι στο όνομα της κατασκευής του μετρό να αφανίσουν τόσες επιχειρήσεις ; Υπάρχει σχέδιο να κλείσουν μικρές επιχειρήσεις; Ποιοι ωφελούνται από την διάλυση της μεσαίας τάξης;
»Ένα μικρό ιστορικό θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Εδώ και πολλά χρόνια ακούμε ότι οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα μεσαία τάξη δηλ είναι υπερτροφική και πρέπει να συρρικνωθεί.
»Με νεοφιλελεύθερες πολιτικές έγινε προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια χωρίς επιτυχία να σβήσει ο μεσαίος χώρος. Η Ελληνική κοινωνία αντιστάθηκε σ' αυτή την πολιτική και παρόλο τον πόλεμο η μεσαία τάξη άνθησε κι έγινε βασικός μοχλός στην οικονομία. Παρόλα αυτά το σχέδιο δεν εγκαταλήφθηκε ποτέ.
»Είδαμε στην πόλη μας να «εισβάλουν» πολυεθνικές και να παίρνουν με υπέρογκα ενοίκια τα καλύτερα μαγαζιά. Έγινε τεράστια επένδυση στα εμπορικά κέντρα όπου κυριαρχούν οι μεγάλες εταιρίες λιανικού εμπορίου. Οι κυρίαρχες πολιτικές δυνάμεις και οι οικονομικά ισχυροί συμμάχησαν με στόχο τον αφανισμό της μικρής και μεσαίας επιχείρησης.
»Η οικονομική κρίση ήταν η χρυσή ευκαιρία για την αναδιάρθρωση (τη λέξη κι αυτή) εξαφάνιση της μεσαίας τάξης. Δεν ενδιαφέρει αν αυτό σημαίνει παράπλευρες απώλειες (τρομερή φράση) αρκεί να επιτευχθεί ο στόχος.
»Για αυτό τον λόγο και η αδιαφορία για τους ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΥΣ. Μια πολιτική ηγεσία που θα είχε στοιχειώδη ευαισθησία θα έκανε κάποιες κινήσεις να στηρίξει τους επιχειρηματίες που αποκαλούνται ΜΕΤΡΟΠΛΗΚΤΟΙ.
» Έγκριτοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι η Θεσσαλονίκη δεν χρειαζόταν ΜΕΤΡΟ. Λύσεις όπως το τραμ και η θαλάσσια συγκοινωνία θα έλυναν το πρόβλημα. ΤΟ ΕΡΓΟ ΟΜΩΣ ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ. ΠΡΩΤΗ ημερομηνία παράδοσης το 2011-12
«Σήμερα μας λένε ότι το έργο θα παραδοθεί το 2020 και αν... Δεν μας μένει λοιπόν κανένας άλλος δρόμος παρά να αντισταθούμε. ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ!»
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι κάτοικοι και επαγγελματίες Νίκος Παιπούρογλου, Λάζαρος Καραγεωργίου, Περικλής Κοψαχείλης, Ελένη Τσαντεκίδου, και Ρήγας Ρήγας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.