Σάββατο 24 Μαΐου 2014

Crash test Μπουτάρη- Καλαφάτη: Τί απαντούν για μετρό

top7news.gr, 24/05/2014 
Λίγες ώρες πριν το άνοιγμα της κάλπης για τον δεύτερο γύρο των δημοτικών εκλογών, οι δύο μονομάχοι που διεκδικούν τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για την επόμενη πενταετία, περνούν από Crash Test...


Το μετρό αποτελεί μιαν ανοιχτή πληγή στο σώμα της Θεσσαλονίκης, με άγνωστο τον χρονικό ορίζοντα «επούλωσης». Πώς σκοπεύετε να δράσετε, στην περίπτωση που εκλεγείτε δήμαρχος, ώστε να επιταχυνθούν οι ρυθμοί εκτέλεσης του έργου και να αρθούν οι αγκυλώσεις;

Γ. Μπουτάρης: Το μετρό είναι όντως μια ανοιχτή πληγή. Η ολοκληρωση του έργου καθυστερεί και δυστυχώς το πρόβλημα ειναι τα χρήματα: τα χρήματα που δεν προϋπολόγισαν για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, αν και ο πιο αδαής θα μπορούσε να προβλέψει ότι θα βρισκόταν αρχαιότητες σε αυτό τον άξονα, τα χρήματα που δεν είχαν υπολογίσει για απαλλοτριώσεις, για να μετακινηθούν οι μετροπόντικες από την Ανάληψη, όπου δεν χωράνε στη Νέα Ελβετία και επιπλέον τα οικονομικά προβλήματα που επικαλείται ότι έχει η ανάδοχος κοινοπραξία.Τα έργα του μετρό είχαν σταματήσει σε όλα τα ανοιχτά εργοτάξια και το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου χρησιμοποιήθηκε ως πρόσχημα για τη συγκάλυψη των ευθυνών των αρμοδίων. Δυστυχώς, με τους κυβερνητικούς χειρισμούς, και το ψευτοδίλημμα «αρχαία ή μετρό», χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Επί μήνες προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι ο αρχαιολογικός θησαυρός στο Σταθμό Βενιζέλου πρέπει να "θαφτεί" για να πρχωρήσουν τα έργα. Εμείς ασφαλώς και θέλουμε να γίνει το μετρό, ωστόσο αντιδράσαμε στην καταστροφή του σπάνιας αξίας αρχαιολογικού αυτού ευρήματος, που αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την ιστορική διαχρονία της Θεσσαλονίκης. Έπειτα από τη δική μας παρέμβαση διαπιστώθηκε ότι τελικά υπάρχει τρόπος να συνυπάρξουν τα ευρήματα μέσα στο σταθμό. Τελικά, σχεδόν ένα χρόνο μετά ο υπουργός Πολιτισμού εξέδωσε απόφαση για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων, όμως η Αττικό Μετρό δεν προχωράει στη μελέτη για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων... Γιατί; Ποιος φταίει, λοιπόν, που δεν προχωρά το Μετρό και δεινοπαθεί όλη η πόλη, αλλά πρωτίστως οι επαγγελματίες και οι κάτοικο της περιοχής;
Προκειμένου να επιταχυνθεί η εκτέλεση του έργου θα απαιτήσουμε δέσμευση σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο για το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου και θα πιέσουμε για μεταφορά της διοίκησης του έργου στην πόλη, προτείνοντας να το αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ

Στ. Καλαφάτης: Κατ' αρχήν, την απαίτηση της μεταφοράς της έδρας διοίκησης του έργου στη Θεσσαλονίκη, θα την προβάλω και θα την διεκδικήσω ουσιαστικά και προσωπικά εκεί που θα ληφθεί η σχετική απόφαση, αντί να την μετατρέπω σε επικοινωνιακό πυροτέχνημα, μέσω των ΜΜΕ. Και θα «αγκαλιάσω» ουσιαστικά το έργο, στηρίζοντας και διεκδικώντας την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωσή του, αντί να την υπονομεύω με κινήσεις, αποφάσεις και προσφυγές, που τελικά είναι και άνευ ουσίας. Ας μην ξεχνάμε, πως όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές και όλες οι μελέτες -ακόμα και εκείνες που επικαλείται ο κ. Μπουτάρης- συμφωνούν εδώ και πολλούς μήνες στην λύση της απόσπασης και εν συνεχεία επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου. Προς τι λοιπόν, η πεισματική εμμονή του κ. Μπουτάρη σε μια τακτική κωλυσιεργίας σε βάρος του έργου;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.