Κυριακή 20 Ιουλίου 2014

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΠΟΝΑΕΙ ΚΕΦΑΛΙ, ΚΟΒΕΙ ΚΕΦΑΛΙ

makthes.gr,20/07/2014

Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα πολύ μεγάλο έργο. Ωστόσο σήμερα τείνει να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο γεφύρι της Άρτας...

Της Άννας Ευθυμίου*
Δυστυχώς, βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης και αυτό οφείλεται σε τρία κυρίως αίτια: α) Στις απρόβλεπτης έκτασης και διάρκειας αρχαιολογικές ανασκαφές. β) Στις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις. γ) Στα προβλήματα ρευστότητας της αναδόχου εταιρείας.
Εμπλοκή στην εκτέλεση του έργου φαίνεται ότι προκαλούν τα εξαιρετικού αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ευρήματα που αποκάλυψαν οι ανασκαφές στο σταθμό της Βενιζέλου. Πράγματι, τα αρχαιολογικά ευρήματα είναι σπάνια και ιστορικά πολύτιμα, με αποτέλεσμα να έχει ξεσπάσει μία κόντρα ανάμεσα στους αρχαιολογικούς φορείς, που επιμένουν ότι πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους, και τους εκπροσώπους της διοίκησης της εταιρείας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να μεταφερθούν, διότι είναι τεχνικά αδύνατη η κατασκευή του σταθμού με την παραμονή των αρχαιοτήτων. Η αλήθεια είναι ότι πρέπει να αντιμετωπίζουμε με σεβασμό κάθε αρχαιολογικό στοιχείο που συνδέεται και αναδεικνύει την ιστορία μας, και το αυτό οφείλουμε να κάνουμε και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Με άλλα λόγια, πρέπει να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα για την παραμονή των αρχαιοτήτων στον φυσικό τους χώρο, γιατί μόνο έτσι μπορούν να αναδειχθούν καλύτερα, κάτι που όπως καταδεικνύεται από τις σχετικές διαβουλεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων δεν έχει γίνει. Από την άλλη, μόνο και μόνο αν αυτές εξαντληθούν πλήρως και καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την παραμονή τους, τότε θα πρέπει να καταφύγουμε στη λύση της μεταφοράς τους, διότι ας μην ξεχνάμε ότι το έργο αυτό επιτέλους πρέπει να ολοκληρωθεί.
Η κόντρα αυτή ανάμεσα στους αρχαιολογικούς φορείς και τους εκπροσώπους της διοίκησης της εταιρείας, καθώς και η εμπλοκή του δήμου Θεσσαλονίκης με την προσφυγή που κατέθεσε στο ΣτΕ έχει οδηγήσει σε μία υπερβολική και αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την κατασκευή του σταθμού της Βενιζέλου.
Έτσι, η διοίκηση της Αττικό Μετρό αποφάσισε ότι εφόσον δεν διαφαίνεται η εξεύρεση κάποιας λύσης για τις αρχαιότητες στον σταθμό της Βενιζέλου, καταργούμε τον ίδιο το σταθμό. Τι πιο απλή λύση; Δηλαδή πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι!
Και αλήθεια, πώς αντιμετωπίζει τους λεγόμενους “μετρόπληκτους”, δηλαδή τους καταστηματάρχες που έχουν πληγεί από τα έργα του μετρό στην περιοχή της Βενιζέλου; Δεν είναι λίγα τα λουκέτα που έχουν μπει λόγω αυτής της κατάστασης και όσοι έχουν απομείνει παλεύουν με νύχια και με δόντια να κρατήσουν ανοιχτές τις επιχειρήσεις τους. Και ενώ ο μόνος λόγος που τους δίνει δύναμη να παλεύουν είναι η μετέπειτα αξία και αναβάθμιση των καταστημάτων τους με τη λειτουργία του μετρό σε αυτήν τη περιοχή, η Αττικό Μετρό τώρα, έπειτα από τόσα χρόνια ταλαιπωρίας, έρχεται και τους ανακοινώνει ότι δεν θα κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος σταθμός!
Και αλήθεια, πώς αντιμετωπίζει η Αττικό Μετρό τους πολίτες της πόλης μας όταν παλαιότερα διαβεβαίωνε ότι η κατασκευή του σταθμού στη Βενιζέλου είναι απαραίτητη για την ορθή κυκλοφορία και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού για το κέντρο της πόλης μας και τώρα την καταργεί, αφήνοντας ουσιαστικά τον κύριο κορμό του κέντρου χωρίς κανένα σταθμό; Με άλλα λόγια, από το σταθμό στο Βαρδάρι ο επόμενος σταθμός θα είναι στην περιοχή της Καμάρας!
Τα λόγια είναι περιττά και τα συμπεράσματα δικά σας…

* Η Άννα Ευθυμίου είναι δικηγόρος και δημοτική σύμβουλος στον δήμο Θεσσαλονίκης
www.annaefthymiou.gr
www.annaefthymiou.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.