Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ξεκινά η επέκταση προς την Καλαμαριά

defencenet.gr,12/08/2014

Ξεκίνησε σήμερα η κατασκευή του σταθμού Νέα Κρήνη, στην επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Αποτελεί το δεύτερο εργοτάξιο μετά από το φρέαρ εκκίνησης του ΤΒΜ (μετροπόντικας), στο οποίο ο ανάδοχος άρχισε τις κατασκευαστικές εργασίες.
Το μεγαλύτερο έργο συγκοινωνιακής υποδομής της Θεσσαλονίκης επεκτείνεται προς την Καλαμαριά με πέντε νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,8 χλμ. υπόγειας γραμμής. Το έργο προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική επέκταση της γραμμής προς το Αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα. Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων.

Με τη λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά το Δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2018.

Τον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό Νέα Κρήνη επισκέφθηκαν σήμερα ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων κ. Στράτος Σιμόπουλος και ο Δήμαρχος Καλαμαριάς κ. Θεοδόσης Μπακογλίδης. Ο Διευθυντής Έργου της Διεύθυνσης Μετρό Θεσσαλονίκης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, ενημέρωσε ότι η κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά βρίσκεται σήμερα μπροστά από το χρονοδιάγραμμα του έργου, καθώς και για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πέντε νέων σταθμών του Μετρό.

Ο κ. Σιμόπουλος επεσήμανε ότι η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ότι σε συνδυασμό με τις λύσεις που δίνονται στα προβλήματα τα οποία παρουσιάζονται στην κατασκευή της βασικής γραμμής, σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης.

Ο κ. Μπακογλίδης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία του Δήμου Καλαμαριάς με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ για την πορεία εξέλιξης του έργου και τις προσπάθειες που γίνονται, ώστε να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές οχλήσεις γύρω από τα εργοτάξια που θα στηθούν.

Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά είναι το πρώτο έργο που κατασκευάζεται μετά το βασικό έργο. Υπογράφηκε πέρυσι στις 26 Ιουνίου 2013 και έχει κλείσει ένα χρόνο ζωής. Σε αυτό τον πρώτο χρόνο οι κινήσεις ήταν πιο πολύ προπαρασκευαστικές και φέτος από τον Μάρτιο ξεκίνησε το πρώτο εργοτάξιο στον τερματικό σταθμό ΜΙΚΡΑ. Λίγο αργότερα, τον Ιούνιο ακολούθησε και το δεύτερο εργοτάξιο στο σταθμό ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ. Σε αυτό το πρώτο διάστημα στα εργοτάξια γίνεται η πρώτη εκσκαφή μέχρι να φτάσουμε μελλοντικά στο επίπεδο των αποβαθρών.

Μετά το καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν και τα άλλα 3 εργοτάξια στους σταθμούς ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 60 μήνες και το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2018. Αυτό αν δεν υπάρξουν τα γνωστά προβλήματα των έργων Μετρό.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, και αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Ο ΑΚΤΩΡ πρόσφερε 311εκ.ευρώ για να κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό και τα κατάφερε. Ερώτημα προς το παρόν αποτελεί αν οι Μετροπόντικες που θα διανοίξουν τις διπλές σήραγγες θα είναι διαφορετικοί ή θα χρησιμοποιηθούν αυτοί που τώρα διανοίγουν τις σήραγγες της βασικής γραμμής.

Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», «ΑΡΕΤΣΟΥ», «ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ» και «ΜΙΚΡΑ». Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα 5 μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα και η ολοκλήρωση του το 2018 θα μετατρέψει την μετακίνηση από την Καλαμαριά και τα ανατολικά προάστιαα, στο κέντρο της πόλης σε υπόθεση μερικών λεπτών.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2007-2013, το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και από την ΕΤΕπ που έχει εγκρίνει κονδύλι 400εκ.ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.