voria.gr, 18/09/2014
Το έργο της επέκτασης του Μετρό εξελίσσεται ομαλά και εργασίες γίνονται σε τέσσερις από τους πέντε σταθμούς...
Διακόσια εκατομμύρια ευρώ θα πάνε στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, από τα συνολικά 815 εκατ.ευρώ που θα χορηγήσει στη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ( ΕΤΕπ). Η χρηματοδότηση, αφορά στην εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομής, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, τα έργα μετρό αλλά και ενεργειακά projects.
Eιδικά για τα έργα μετρό, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, τα κονδύλια θα κατευθυνθούν για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας όπως και για την επέκταση Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη.
Η θέση της Αττικό Μετρό Α.Ε., πριν την υπογραφή των συμφωνιών αλλά και τώρα, είναι μία και σταθερή: η επέκταση Καλαμαριάς είχε εξ' αρχής εξασφαλισμένη χρηματοδότηση(ενταγμένη στο ΕΣΠΑ-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»). Πάντως να σημειωθεί ότι με τον ανάδοχο (ΑΚΤΩΡ ΑΕ) έχει υπογραφεί σύμβαση ύψους 400 εκατ. ευρώ, που καλύπτει τα έργα πολιτικού μηχανικού και ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά, ενώ το υπόλοιπο ποσό μέχρι το συνολικό ύψους των 518 εκατ. ευρώ αφορά ορισμένα άλλα συστήματα η/μ όπως για παράδειγμα της σηματοδότησης, των ακυρωτικών μηχανημάτων κα. Προβλέπονται επίσης οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό, με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά τον δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότερο από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 5 έτη και θα παραδοθεί εντός του 2018.
Μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, τόνισε πως «η ΕΤΕπ για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στο έργο και τη τεχνογνωσία της ΑΜ, καθώς η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της ΕΤΕπ, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη λειτουργίας της ΑΜ έως σήμερα, υποστηρίζοντας παράλληλα τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καθώς σημαντικά χρηματικά ποσά εκταμιεύονται στην παρούσα οικονομική συγκυρία, ενισχύοντας την αναπτυξιακή προσπάθεια της πατρίδας μας».
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο εξελίσσεται ομαλά και εργασίες γίνονται σε τέσσερις από τους πέντε σταθμούς. Πιο συγκεκριμένα: Στη «Νομαρχία» γίνονται εργασίας παραλλαγής των δικτύων, στη «Καλαμαριά» επίσης κάνουν τις παραλλαγές στα δίκτυα, στην «Αρετσού» το έργο έχει σκαλώσει στις απαλλοτριώσεις, στη «Νέα Κρήνη» προχωρούν οι πασσαλοπήξεις και η εκσκαφή του σταθμού ενώ στη «Μίκρα» διανοίγεται το φρέαρ για τα TBM ( μετροπόντικες), στους χώρους του σταθμού, ενώ για το υπόλοιπο της «Μίκρας» υπάρχουν εκκρεμότητες που αφορούν απαλλοτριώσεις.
της Άννης Καρολίδου
Το έργο της επέκτασης του Μετρό εξελίσσεται ομαλά και εργασίες γίνονται σε τέσσερις από τους πέντε σταθμούς...
Διακόσια εκατομμύρια ευρώ θα πάνε στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, από τα συνολικά 815 εκατ.ευρώ που θα χορηγήσει στη χώρα μας η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ( ΕΤΕπ). Η χρηματοδότηση, αφορά στην εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομής, όπως είναι οι αυτοκινητόδρομοι, τα έργα μετρό αλλά και ενεργειακά projects.
Eιδικά για τα έργα μετρό, όπως πληροφορήθηκε η Voria.gr, τα κονδύλια θα κατευθυνθούν για τις επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας όπως και για την επέκταση Καλαμαριάς στη Θεσσαλονίκη.
Η θέση της Αττικό Μετρό Α.Ε., πριν την υπογραφή των συμφωνιών αλλά και τώρα, είναι μία και σταθερή: η επέκταση Καλαμαριάς είχε εξ' αρχής εξασφαλισμένη χρηματοδότηση(ενταγμένη στο ΕΣΠΑ-Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη»). Πάντως να σημειωθεί ότι με τον ανάδοχο (ΑΚΤΩΡ ΑΕ) έχει υπογραφεί σύμβαση ύψους 400 εκατ. ευρώ, που καλύπτει τα έργα πολιτικού μηχανικού και ορισμένα ηλεκτρομηχανολογικά, ενώ το υπόλοιπο ποσό μέχρι το συνολικό ύψους των 518 εκατ. ευρώ αφορά ορισμένα άλλα συστήματα η/μ όπως για παράδειγμα της σηματοδότησης, των ακυρωτικών μηχανημάτων κα. Προβλέπονται επίσης οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο, καθώς και η κατασκευή οργανωμένου χώρου Μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στον σταθμό «Μίκρα», ενώ προγραμματίζεται παράλληλα και η κατασκευή σταθμού αυτοκινήτων στην ίδια θέση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό, με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά τον δήμο Καλαμαριάς, καθώς αναμένεται ότι η απόσταση από το Σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε μόλις 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότερο από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί σε 5 έτη και θα παραδοθεί εντός του 2018.
Μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Χρήστος Τσίτουρας, τόνισε πως «η ΕΤΕπ για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στο έργο και τη τεχνογνωσία της ΑΜ, καθώς η υλοποίηση των έργων δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ένταξή τους στα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την υποστήριξη της ΕΤΕπ, της οποίας η συμβολή είναι καθοριστική από την έναρξη λειτουργίας της ΑΜ έως σήμερα, υποστηρίζοντας παράλληλα τις προσπάθειες για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας καθώς σημαντικά χρηματικά ποσά εκταμιεύονται στην παρούσα οικονομική συγκυρία, ενισχύοντας την αναπτυξιακή προσπάθεια της πατρίδας μας».
Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο εξελίσσεται ομαλά και εργασίες γίνονται σε τέσσερις από τους πέντε σταθμούς. Πιο συγκεκριμένα: Στη «Νομαρχία» γίνονται εργασίας παραλλαγής των δικτύων, στη «Καλαμαριά» επίσης κάνουν τις παραλλαγές στα δίκτυα, στην «Αρετσού» το έργο έχει σκαλώσει στις απαλλοτριώσεις, στη «Νέα Κρήνη» προχωρούν οι πασσαλοπήξεις και η εκσκαφή του σταθμού ενώ στη «Μίκρα» διανοίγεται το φρέαρ για τα TBM ( μετροπόντικες), στους χώρους του σταθμού, ενώ για το υπόλοιπο της «Μίκρας» υπάρχουν εκκρεμότητες που αφορούν απαλλοτριώσεις.
της Άννης Καρολίδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.