www.voria.gr,10/11/2014
Απολύονται εργαζόμενοι, διελκυστίνδα μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό ΑΕ
της Άννης Καρολίδου
«Με την αρχαιολογική έρευνα σταματημένη, δεν μπορούν να αναπτυχθούν τα εργοτάξια στους σταθμούς του Μετρό», προειδοποιεί το Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης που σήμερα πραγματοποιεί στάση εργασίας καθώς ο ανάδοχος, λόγω έλλειψης κονδυλίων, προχωράει σε απολύσεις προσωπικού.
«Σήμερα πραγματοποιούμε προειδοποιητική στάση εργασίας και για μία ακόμη φορά καλούμε όλους τους φορείς της πόλης να καθίσουνε στο ίδιο τραπέζι, για να βοηθήσουν το έργο. Πιστεύουμε ότι οι τοποθετήσεις που γίνονται αποσπασματικά είναι περισσότερο επικοινωνιακού χαρακτήρα και δε συμβάλουν στο να βρεθούν λύσεις», τόνισε ο γ.γ. του Σωματείου, Δημήτρης Παππάς.
Στο μεταξύ, έχουν ήδη αποχωρήσει από το αρχαιολογικό τμήμα των εργασιών 42 άτομα που δούλευαν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ενώ μέσα στο Νοέμβριο λήγουν οι συμβάσεις επιπλέον 112 ατόμων. Για αυτούς που μετά θα χτυπήσει η καμπάνα, είναι το επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό που απασχολείται με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι ο κύριος του έργου, δηλαδή η Αττικό Μετρό ΑΕ, αρνείται να τους δεχθεί και γι’ αυτό τις επόμενες ημέρες, θα ζητήσουν ενημέρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για το κονδύλι των 25 εκατ. ευρώ που προορίζεται για τη συνέχιση της αρχαιολογικής έρευνας.
Να σημειωθεί πως η θετική γνωμοδότηση δόθηκε από την Ενιαία Αρχή Συμβάσεων το Σεπτέμβριο, όταν το σχετικό αίτημα είχε σταλεί από το υπ. Πολιτισμού τον Μάρτιο του 2014. Η διαδικασία προβλέπει την έγκριση της πίστωσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια, την κύρωση από τη Βουλή.
Ο ανάδοχος έχει διαμηνύσει στους εργαζομένους ότι αναγκάζεται να μην ανανεώσει συμβάσεις αλλά και σε επόμενο βήμα, να προχωρήσει σε απολύσεις, καθώς έχουν εξαντληθεί τα υπάρχοντα κονδύλια για τα αρχαιολογικά.
Άλλωστε, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η ανάδοχη κοινοπραξία στέλνει και με αυτό τον τρόπο το δικό της μήνυμα στην Αττικό Μετρό Α.Ε., ότι δηλαδή είναι αποφασισμένη να αποχωρήσει από το έργο ως το τέλος Δεκεμβρίου και αν δεν λυθούν τα ζητήματα που έχει θέσει, δηλαδή αν δεν καταρτισθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή και αν δεν ικανοποιηθούν από τη Διαιτησία και, όπως η Διαιτησία αποφασίσει, τα οικονομικά της αιτήματα.
Το έργο του Μετρό, έχει ….κανονικότατα εκτροχιαστεί και, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, δεν υπάρχει περίπτωση να τηρηθεί η νέα δέσμευση Αττικό Μετρό και υπουργείου Υποδομών, δηλαδή για ολοκλήρωση τέλη 2017- αρχές 2018.
Το πιο πρόσφατο επίσημο στοιχείο για τη μετάθεση του έργου χρονικά, είναι το ότι έχει συμπεριληφθεί στα εμπροσθοβαρή του νέου ΕΣΠΑ, όπου προβλέπεται η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής στο α’ τρίμηνο του 2019 και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στο δ’ τρίμηνο του 2019.
Να σημειωθεί ότι το αρχαιολογική τμήμα του Μετρό εκκενώνεται από προσωπικό όταν υπάρχουν εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν σε πολλά εργοτάξια. Συγκεκριμένα: Πρέπει να ολοκληρωθεί η έρευνα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, να γίνει η ανασκαφή στις εισόδους του σταθμού «Αγία Σοφίας», βόρεια και νότια όπως και να ολοκληρωθεί η ανασκαφή στο νότιο τμήμα του εν λόγω σταθμού. Επίσης, να ανασκαφούν οι είσοδοι στο σταθμό «Δημοκρατίας», η νότια είσοδος στο «Ν.Σ.Σταθμό», ενώ θα πρέπει η γίνει έρευνα και στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία» που ακόμη δεν άνοιξαν τα εργοτάξια, αλλά και στο σταθμό «Πατρίκιος» που οι πρόδρομες εργασίες δίνουν ενδείξεις ύπαρξης αρχαιοτήτων.
Απολύονται εργαζόμενοι, διελκυστίνδα μεταξύ αναδόχου και Αττικό Μετρό ΑΕ
της Άννης Καρολίδου
«Με την αρχαιολογική έρευνα σταματημένη, δεν μπορούν να αναπτυχθούν τα εργοτάξια στους σταθμούς του Μετρό», προειδοποιεί το Σωματείο Εργαζομένων Μετρό Θεσσαλονίκης που σήμερα πραγματοποιεί στάση εργασίας καθώς ο ανάδοχος, λόγω έλλειψης κονδυλίων, προχωράει σε απολύσεις προσωπικού.
«Σήμερα πραγματοποιούμε προειδοποιητική στάση εργασίας και για μία ακόμη φορά καλούμε όλους τους φορείς της πόλης να καθίσουνε στο ίδιο τραπέζι, για να βοηθήσουν το έργο. Πιστεύουμε ότι οι τοποθετήσεις που γίνονται αποσπασματικά είναι περισσότερο επικοινωνιακού χαρακτήρα και δε συμβάλουν στο να βρεθούν λύσεις», τόνισε ο γ.γ. του Σωματείου, Δημήτρης Παππάς.
Στο μεταξύ, έχουν ήδη αποχωρήσει από το αρχαιολογικό τμήμα των εργασιών 42 άτομα που δούλευαν με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ενώ μέσα στο Νοέμβριο λήγουν οι συμβάσεις επιπλέον 112 ατόμων. Για αυτούς που μετά θα χτυπήσει η καμπάνα, είναι το επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό που απασχολείται με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι ο κύριος του έργου, δηλαδή η Αττικό Μετρό ΑΕ, αρνείται να τους δεχθεί και γι’ αυτό τις επόμενες ημέρες, θα ζητήσουν ενημέρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για το κονδύλι των 25 εκατ. ευρώ που προορίζεται για τη συνέχιση της αρχαιολογικής έρευνας.
Να σημειωθεί πως η θετική γνωμοδότηση δόθηκε από την Ενιαία Αρχή Συμβάσεων το Σεπτέμβριο, όταν το σχετικό αίτημα είχε σταλεί από το υπ. Πολιτισμού τον Μάρτιο του 2014. Η διαδικασία προβλέπει την έγκριση της πίστωσης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια, την κύρωση από τη Βουλή.
Ο ανάδοχος έχει διαμηνύσει στους εργαζομένους ότι αναγκάζεται να μην ανανεώσει συμβάσεις αλλά και σε επόμενο βήμα, να προχωρήσει σε απολύσεις, καθώς έχουν εξαντληθεί τα υπάρχοντα κονδύλια για τα αρχαιολογικά.
Άλλωστε, όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, η ανάδοχη κοινοπραξία στέλνει και με αυτό τον τρόπο το δικό της μήνυμα στην Αττικό Μετρό Α.Ε., ότι δηλαδή είναι αποφασισμένη να αποχωρήσει από το έργο ως το τέλος Δεκεμβρίου και αν δεν λυθούν τα ζητήματα που έχει θέσει, δηλαδή αν δεν καταρτισθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για τη βασική γραμμή και αν δεν ικανοποιηθούν από τη Διαιτησία και, όπως η Διαιτησία αποφασίσει, τα οικονομικά της αιτήματα.
Το έργο του Μετρό, έχει ….κανονικότατα εκτροχιαστεί και, όπως τονίζουν οι εργαζόμενοι, δεν υπάρχει περίπτωση να τηρηθεί η νέα δέσμευση Αττικό Μετρό και υπουργείου Υποδομών, δηλαδή για ολοκλήρωση τέλη 2017- αρχές 2018.
Το πιο πρόσφατο επίσημο στοιχείο για τη μετάθεση του έργου χρονικά, είναι το ότι έχει συμπεριληφθεί στα εμπροσθοβαρή του νέου ΕΣΠΑ, όπου προβλέπεται η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής στο α’ τρίμηνο του 2019 και της επέκτασης προς Καλαμαριά, στο δ’ τρίμηνο του 2019.
Να σημειωθεί ότι το αρχαιολογική τμήμα του Μετρό εκκενώνεται από προσωπικό όταν υπάρχουν εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν σε πολλά εργοτάξια. Συγκεκριμένα: Πρέπει να ολοκληρωθεί η έρευνα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, να γίνει η ανασκαφή στις εισόδους του σταθμού «Αγία Σοφίας», βόρεια και νότια όπως και να ολοκληρωθεί η ανασκαφή στο νότιο τμήμα του εν λόγω σταθμού. Επίσης, να ανασκαφούν οι είσοδοι στο σταθμό «Δημοκρατίας», η νότια είσοδος στο «Ν.Σ.Σταθμό», ενώ θα πρέπει η γίνει έρευνα και στους σταθμούς «Βούλγαρη» και «Νέα Ελβετία» που ακόμη δεν άνοιξαν τα εργοτάξια, αλλά και στο σταθμό «Πατρίκιος» που οι πρόδρομες εργασίες δίνουν ενδείξεις ύπαρξης αρχαιοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.