Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2015

ΜΕΤΡΟ Να συνεχιστούν τα έργα ζητά η εταιρεία

makthes.gr,01/01/2015

Σε νομικό επίπεδο φαίνεται ότι θα αναζητηθεί πλέον λύση για τη συνέχιση του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης με τον ίδιο εργολάβο, καθώς η διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό ΑΕ απέρριψε το αίτημα για διάλυση της σύμβασης.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

Η Μετρό Θεσσαλονίκης, με χθεσινή λιτή ανακοίνωσή της έκανε γνωστό ότι “η διευθύνουσα υπηρεσία απέρριψε την αίτηση διάλυσης της σύμβασης, της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, για ουσιαστικούς και νομικούς λόγους. Ταυτόχρονα, την καλεί να συνεχίσει τις εργασίες όπως επιβάλλεται από τον νόμο, ενώ παράλληλα καταβάλλει προσπάθειες για τη διευθέτηση όλων των εκκρεμών θεμάτων και ειδικά αυτών που οφείλονται στην παρέλευση της οριακής προθεσμίας του έργου”. Υπενθυμίζεται ότι η αίτηση διάλυσης της σύμβασης κατατέθηκε από την AIASA (ΑΕΓΕΚ, Impregilo, Ansaldo, Seli, Ansaldobreda) στις 17 Δεκεμβρίου και η Αττικό Μετρό απάντησε εντός της προθεσμίας των 15 ημερών που είχε από τον νόμο. Η διεύθυνση της Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως είναι φανερό από την ανακοίνωση, επιδιώκει συνεννόηση με τον εργολάβο εντός νόμιμου πλαισίου, ώστε να συνεχιστεί το έργο, και αποδέχεται την πρόσφατη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου που αποφάνθηκε ότι παρήλθε η οριακή προθεσμία του έργου.

Μετά την απόρριψη της αίτησης διάλυσης το πολύπαθο έργο μπαίνει σε νέα περιπέτεια. Ο εργολάβος έχει δικαίωμα εντός 15ημέρου να καταθέσει στην Αττικό Μετρό ένσταση επιμένοντας στη διάλυση της σύμβασης. Το δ.σ. της Αττικό Μετρό έχει χρονικό περιθώριο δύο μηνών να τοποθετηθεί επί της ενστάσεως και σε περίπτωση που την απορρίψει θα πρέπει ο εργολάβος να προσφύγει στο διαιτητικό δικαστήριο. Το σενάριο αυτό πάντως έχει μικρές πιθανότητες να υλοποιηθεί, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ιταλικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία θέλουν να μείνουν στο έργο. Οι Ιταλοί, που έχουν αναλάβει τα ηλεκτρομηχανολογικά, την κατασκευή των βαγονιών και τη διαχείριση των ηλεκτρονικών συστημάτων, δεν έχουν κάνει ακόμη καμία εργασία και δεν είχαν ακόμη κανένα κέρδος, παρά τον χρόνο που δαπάνησαν σε μελέτες.

Η πιθανότερη εκδοχή είναι να καταθέσει ο εργολάβος ένα νέο χρονοδιάγραμμα του έργου και να ζητήσει την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για κάποιες διαφοροποιήσεις που θα γίνουν στο υπόλοιπο έργο. Η Αττικό Μετρό δεν φαίνεται αρνητική σε αυτό το ενδεχόμενο, αρκεί όλες οι ενέργειες να γίνουν στο πλαίσιο της νομιμότητας. Επιδιώκει άλλωστε τη συνέχιση του έργου χωρίς περαιτέρω καθυστερήσεις.

Όσον αφορά τις επιπλέον οικονομικές απαιτήσεις που έχει η ανάδοχος κοινοπραξία AIASA, θα συνεχίσει να τις διεκδικεί στα διαιτητικά δικαστήρια, άσχετα από κάθε εξέλιξη. Η AIASA έχει καταθέσει συνολικά 77 ενστάσεις, εκ των οποίων οι 56 οδηγήθηκαν στο διαιτητικό δικαστήριο και εξετάζονται ομαδοποιημένα σε έξι ενότητες. Οι επιπλέον οικονομικές απαιτήσεις ανέρχονται σε 560 εκατ. ευρώ, και συγκεκριμένα: 215 εκατ. για αποζημίωση λόγω επέκτασης του χρονοδιαγράμματος (η οποία κρίθηκε μονομερής), 300 εκατ. για αλλαγές του τεχνικού αντικειμένου και περίπου 50 εκατ. ευρώ για θέματα ερμηνείας του νόμου. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία δικαιώθηκε την 1η Δεκεμβρίου από το διαιτητικό δικαστήριο, το οποίο έκρινε ότι η Αττικό Μετρό παρέτεινε μονομερώς την οριακή προθεσμία του έργου μέχρι τις 25 Νοεμβρίου 2016, ενώ η οριακή προθεσμία έληγε την 1η Δεκεμβρίου 2014.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.