efsyn.gr,02/.01/2015
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρας (φωτ.), δήλωσε ότι «το έργο είναι εν ζωή», τη στιγμή που μαίνεται ο... χαρτοπόλεμος με τους εργολάβους
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Σε νέες περιπέτειες μπαίνει το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης, με μεγάλους χαμένους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια. Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής έχει υλοποιηθεί μόλις το 30% του έργου και με το πιο αισιόδοξο σενάριο δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από το 2020.
Την Τετάρτη η «Αττικό Μετρό» εξέδωσε μια λακωνική ανακοίνωση με την οποία, επικαλούμενη «ουσιαστικούς και νομικούς λόγους», καλεί τους εργολάβους να συνεχίσουν τις κατασκευαστικές εργασίες, απορρίπτοντας το αίτημά τους για διάλυση της σύμβασης. Η απόφαση της κρατικής εταιρείας δεν έχει πρακτική αξία, αφού η κοινοπραξία των ελληνικών και ιταλικών εταιρειών που έχουν αναλάβει το έργο, έχει δικαίωμα να αντικρούσει την απόφαση μέσα σε 15 ημέρες.
Επιπλέον, οι εργολάβοι έχουν στα χέρια τους την πρόσφατη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου που τους δικαιώνει. Εκδόθηκε την 1η Δεκεμβρίου και αναφέρει ότι η παράταση του χρονοδιαγράμματος έως το 2016 αποφασίστηκε μονομερώς από την «Αττικό Μετρό». Πάτησαν σε αυτήν και ζήτησαν τη διάλυση της εργολαβίας, επικαλούμενοι τον νόμο που τους δίνει το δικαίωμα να εγκαταλείψουν το έργο δύο χρόνια από τη λήξη της προθεσμίας ολοκλήρωσής του, φορτώνοντας την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στην «Αττικό Μετρό». Αναμένουν επίσης νέα δικαστική απόφαση, από την οποία θα κριθούν οι απαιτήσεις τους για πρόσθετες αποζημιώσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Δύο είναι πλέον τα ενδεχόμενα:
•Να συνεχιστεί το έργο, αλλά με τους εργολάβους να παίρνουν τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τα πρόσθετα κονδύλια που διεκδικούν. Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά, αφού το 2012 ψηφίστηκε ειδική ρύθμιση για να πάρουν μεγαλύτερη προκαταβολή, χωρίς αυτό να βοηθήσει ουσιαστικά την πρόοδο του έργου.
•Να αποχωρήσουν τελικά οι εργολάβοι και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, που σημαίνει νέα καθυστέρηση.
Οι αρνητικές αυτές εξελίξεις επιτείνονται μέσα στο φορτισμένο προεκλογικό κλίμα. Παρ' όλα αυτά ο πρόεδρος της κρατικής εταιρείας, Χρήστος Τσίτουρας, δήλωσε στο «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων» ότι «το έργο είναι εν ζωή»!
Ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό», Χρ. Τσίτουρας (φωτ.), δήλωσε ότι «το έργο είναι εν ζωή», τη στιγμή που μαίνεται ο... χαρτοπόλεμος με τους εργολάβους
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Σε νέες περιπέτειες μπαίνει το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης, με μεγάλους χαμένους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στους χώρους γύρω από τα εργοτάξια. Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής έχει υλοποιηθεί μόλις το 30% του έργου και με το πιο αισιόδοξο σενάριο δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία πριν από το 2020.
Την Τετάρτη η «Αττικό Μετρό» εξέδωσε μια λακωνική ανακοίνωση με την οποία, επικαλούμενη «ουσιαστικούς και νομικούς λόγους», καλεί τους εργολάβους να συνεχίσουν τις κατασκευαστικές εργασίες, απορρίπτοντας το αίτημά τους για διάλυση της σύμβασης. Η απόφαση της κρατικής εταιρείας δεν έχει πρακτική αξία, αφού η κοινοπραξία των ελληνικών και ιταλικών εταιρειών που έχουν αναλάβει το έργο, έχει δικαίωμα να αντικρούσει την απόφαση μέσα σε 15 ημέρες.
Επιπλέον, οι εργολάβοι έχουν στα χέρια τους την πρόσφατη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου που τους δικαιώνει. Εκδόθηκε την 1η Δεκεμβρίου και αναφέρει ότι η παράταση του χρονοδιαγράμματος έως το 2016 αποφασίστηκε μονομερώς από την «Αττικό Μετρό». Πάτησαν σε αυτήν και ζήτησαν τη διάλυση της εργολαβίας, επικαλούμενοι τον νόμο που τους δίνει το δικαίωμα να εγκαταλείψουν το έργο δύο χρόνια από τη λήξη της προθεσμίας ολοκλήρωσής του, φορτώνοντας την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στην «Αττικό Μετρό». Αναμένουν επίσης νέα δικαστική απόφαση, από την οποία θα κριθούν οι απαιτήσεις τους για πρόσθετες αποζημιώσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ.
Δύο είναι πλέον τα ενδεχόμενα:
•Να συνεχιστεί το έργο, αλλά με τους εργολάβους να παίρνουν τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τα πρόσθετα κονδύλια που διεκδικούν. Αλλωστε, δεν είναι η πρώτη φορά, αφού το 2012 ψηφίστηκε ειδική ρύθμιση για να πάρουν μεγαλύτερη προκαταβολή, χωρίς αυτό να βοηθήσει ουσιαστικά την πρόοδο του έργου.
•Να αποχωρήσουν τελικά οι εργολάβοι και να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός, που σημαίνει νέα καθυστέρηση.
Οι αρνητικές αυτές εξελίξεις επιτείνονται μέσα στο φορτισμένο προεκλογικό κλίμα. Παρ' όλα αυτά ο πρόεδρος της κρατικής εταιρείας, Χρήστος Τσίτουρας, δήλωσε στο «Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων» ότι «το έργο είναι εν ζωή»!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.