902.gr,31/03/2015
Στις εξελίξεις στο Μετρό με τις απολύσεις 80 εργαζομένων και τους σχεδιασμούς της κοινοπραξίας μέχρι το τέλος της εβδομάδας να απολύσει και τους υπόλοιπους αναφέρεται σε ανακοίνωση της η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ,απαιτώντας την άμεση συνέχιση των εργασιών με ευθύνη του κράτους.
«Όλα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία σταματά το έργο στη μέση, ενώ ζητά να πληρωθεί (κυρίως) όχι για κατασκευασμένο έργο, αλλά για καθυστερήσεις και εργασίες που δεν προβλέπονταν στη σύμβαση», επισημαίνει το ΠΑΜΕ, τονίζοντας ότι «η υπόθεση του Μετρό και των εργαζόμενων σ’ αυτό αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη και το λαό της πόλης», τονίζει το ΠΑΜΕ.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
«Ούτε η διαβούλευση, ούτε η παράτασή της, ούτε οι υποσχέσεις της κυβέρνησης εξασφάλισαν τη δουλειά των εργαζομένων στο Μετρό. Αποδείχθηκε αυτό που έλεγε το ΠΑΜΕ ότι ήταν ο δρόμος που εξυπηρέτησε μόνο τις στοχεύσεις της κοινοπραξίας για τις απολύσεις μας.
Σήμερα απολύονται ακόμα 80 εργαζόμενοι και μέχρι τέλος της εβδομάδας η κοινοπραξία σχεδιάζει να έχει απολύσει τους υπόλοιπους για να εξυπηρετήσει έτσι την επιδίωξή της να έχει όσο γίνεται περισσότερα κέρδη ακόμα και χωρίς τη συνέχιση του έργου αφού διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για έργο που δεν εκτέλεσε.
Οι υποσχέσεις που μοιράζονται από την κοινοπραξία για επαναπροσλήψεις κάποιων ελάχιστων των εργαζομένων είναι δόλωμα και διάσπαση για τους εργαζόμενους, για να μην υπάρξει ενωμένη αντίδραση και να περάσουν τα σχέδια της. Άλλωστε η πείρα λέει ότι οι όποιες επαναπροσλήψεις είναι για ελάχιστους, για μικρό χρονικό διάστημα και βέβαια με πολύ μικρότερα μεροκάματα και μισθούς, που παγιώνουν ένα πολύ φθηνότερο κόστος για την κοινοπραξία (ακόμα και με συνέχιση του έργου), ενώ αυτό είχε προϋπολογισθεί με μεροκάματα των συλλογικών συμβάσεων του 2006 και των αυξήσεών τους. Μια ακόμα πηγή κερδοφορίας για την εταιρεία από ένα έργο που η ίδια δεν κατασκευάζει.
Όλα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία σταματά το έργο στη μέση, ενώ ζητά να πληρωθεί (κυρίως) όχι για κατασκευασμένο έργο, αλλά για καθυστερήσεις και εργασίες που δεν προβλέπονταν στη σύμβαση. Βέβαια, η ίδια η εταιρία ανέλαβε το έργο με γνώση ότι θα προέκυπταν τέτοιες καταστάσεις και συμφώνησε στηριζόμενη στην πάγια τακτική των αναθεωρήσεων χρόνου και κόστους από όπου οι τεχνικές εταιρείες βγάζουν τα μεγάλα κέρδη. Γι’ αυτά πληρώνουν οι εργαζόμενοι με τις απολύσεις και τη μείωση μισθών και ο λαός με ένα τεράστιο κόστος.
Το ΠΑΜΕ θεωρεί ότι η υπόθεση του Μετρό και των εργαζομένων σ’ αυτό αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη και το λαό της πόλης. Είναι υπόθεση όλων μας.
Η συνέχιση του έργου με εκατοντάδες νέες προσλήψεις που είναι απαραίτητες για την όσο το δυνατό συντομότερη αποπεράτωσή του, με διασφάλιση των εργαζόμενων και των δικαιωμάτων τους, χωρίς αύξηση του προϋπολογισμένου κόστους πρέπει να κινητοποιήσει όλο το λαό της πόλης. Γιατί το κόστος αυτό, που πάει να εκτιναχθεί για ένα έργο που δεν τελειώνει, θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα είτε σαν φορολογούμενοι είτε σαν χρήστες του Μετρό (αν και όταν γίνει) με τεράστιο κόστος του εισιτηρίου.
Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στο Μετρό να αρνηθούν τις απολύσεις, να μην τις υπογράψουν. Με τον αγώνα τους να φέρουν στο επίκεντρο της πόλης αυτό το τεράστιο θέμα που την ταλανίζει εδώ και χρόνια, να είναι αυτοί που θα κινήσουν τις εξελίξεις.
Η αναμονή σωτήρων από προηγούμενη ή σημερινή κυβέρνηση απέδειξε την αξία τους: Ότι δεν έχει τίποτα να προσφέρει στους εργαζόμενους και την πόλη.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους της πόλης, τα εργατικά σωματεία, τις Λαϊκές Επιτροπές στις γειτονιές να σταθούν έμπρακτα δίπλα τους εργαζόμενους του ΜΕΤΡΟ. Μόνο η συμμαχία τους μπορεί να πιέσει για εξελίξεις σε όφελος των εργαζομένων και του λαού της πόλης.
Τώρα άμεση συνέχιση των εργασιών του Μετρό με ευθύνη του κράτους. Χωρίς αύξηση του κόστους. Με διασφάλιση των θέσεων όλων των εργαζομένων, με όλα τα δικαιώματά τους».
Στις εξελίξεις στο Μετρό με τις απολύσεις 80 εργαζομένων και τους σχεδιασμούς της κοινοπραξίας μέχρι το τέλος της εβδομάδας να απολύσει και τους υπόλοιπους αναφέρεται σε ανακοίνωση της η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ,απαιτώντας την άμεση συνέχιση των εργασιών με ευθύνη του κράτους.
«Όλα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία σταματά το έργο στη μέση, ενώ ζητά να πληρωθεί (κυρίως) όχι για κατασκευασμένο έργο, αλλά για καθυστερήσεις και εργασίες που δεν προβλέπονταν στη σύμβαση», επισημαίνει το ΠΑΜΕ, τονίζοντας ότι «η υπόθεση του Μετρό και των εργαζόμενων σ’ αυτό αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη και το λαό της πόλης», τονίζει το ΠΑΜΕ.
Η ανακοίνωση αναφέρει:
«Ούτε η διαβούλευση, ούτε η παράτασή της, ούτε οι υποσχέσεις της κυβέρνησης εξασφάλισαν τη δουλειά των εργαζομένων στο Μετρό. Αποδείχθηκε αυτό που έλεγε το ΠΑΜΕ ότι ήταν ο δρόμος που εξυπηρέτησε μόνο τις στοχεύσεις της κοινοπραξίας για τις απολύσεις μας.
Σήμερα απολύονται ακόμα 80 εργαζόμενοι και μέχρι τέλος της εβδομάδας η κοινοπραξία σχεδιάζει να έχει απολύσει τους υπόλοιπους για να εξυπηρετήσει έτσι την επιδίωξή της να έχει όσο γίνεται περισσότερα κέρδη ακόμα και χωρίς τη συνέχιση του έργου αφού διεκδικεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για έργο που δεν εκτέλεσε.
Οι υποσχέσεις που μοιράζονται από την κοινοπραξία για επαναπροσλήψεις κάποιων ελάχιστων των εργαζομένων είναι δόλωμα και διάσπαση για τους εργαζόμενους, για να μην υπάρξει ενωμένη αντίδραση και να περάσουν τα σχέδια της. Άλλωστε η πείρα λέει ότι οι όποιες επαναπροσλήψεις είναι για ελάχιστους, για μικρό χρονικό διάστημα και βέβαια με πολύ μικρότερα μεροκάματα και μισθούς, που παγιώνουν ένα πολύ φθηνότερο κόστος για την κοινοπραξία (ακόμα και με συνέχιση του έργου), ενώ αυτό είχε προϋπολογισθεί με μεροκάματα των συλλογικών συμβάσεων του 2006 και των αυξήσεών τους. Μια ακόμα πηγή κερδοφορίας για την εταιρεία από ένα έργο που η ίδια δεν κατασκευάζει.
Όλα τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία σταματά το έργο στη μέση, ενώ ζητά να πληρωθεί (κυρίως) όχι για κατασκευασμένο έργο, αλλά για καθυστερήσεις και εργασίες που δεν προβλέπονταν στη σύμβαση. Βέβαια, η ίδια η εταιρία ανέλαβε το έργο με γνώση ότι θα προέκυπταν τέτοιες καταστάσεις και συμφώνησε στηριζόμενη στην πάγια τακτική των αναθεωρήσεων χρόνου και κόστους από όπου οι τεχνικές εταιρείες βγάζουν τα μεγάλα κέρδη. Γι’ αυτά πληρώνουν οι εργαζόμενοι με τις απολύσεις και τη μείωση μισθών και ο λαός με ένα τεράστιο κόστος.
Το ΠΑΜΕ θεωρεί ότι η υπόθεση του Μετρό και των εργαζομένων σ’ αυτό αφορά όχι μόνο τους ίδιους, αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη και το λαό της πόλης. Είναι υπόθεση όλων μας.
Η συνέχιση του έργου με εκατοντάδες νέες προσλήψεις που είναι απαραίτητες για την όσο το δυνατό συντομότερη αποπεράτωσή του, με διασφάλιση των εργαζόμενων και των δικαιωμάτων τους, χωρίς αύξηση του προϋπολογισμένου κόστους πρέπει να κινητοποιήσει όλο το λαό της πόλης. Γιατί το κόστος αυτό, που πάει να εκτιναχθεί για ένα έργο που δεν τελειώνει, θα το πληρώσουν οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα είτε σαν φορολογούμενοι είτε σαν χρήστες του Μετρό (αν και όταν γίνει) με τεράστιο κόστος του εισιτηρίου.
Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στο Μετρό να αρνηθούν τις απολύσεις, να μην τις υπογράψουν. Με τον αγώνα τους να φέρουν στο επίκεντρο της πόλης αυτό το τεράστιο θέμα που την ταλανίζει εδώ και χρόνια, να είναι αυτοί που θα κινήσουν τις εξελίξεις.
Η αναμονή σωτήρων από προηγούμενη ή σημερινή κυβέρνηση απέδειξε την αξία τους: Ότι δεν έχει τίποτα να προσφέρει στους εργαζόμενους και την πόλη.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους της πόλης, τα εργατικά σωματεία, τις Λαϊκές Επιτροπές στις γειτονιές να σταθούν έμπρακτα δίπλα τους εργαζόμενους του ΜΕΤΡΟ. Μόνο η συμμαχία τους μπορεί να πιέσει για εξελίξεις σε όφελος των εργαζομένων και του λαού της πόλης.
Τώρα άμεση συνέχιση των εργασιών του Μετρό με ευθύνη του κράτους. Χωρίς αύξηση του κόστους. Με διασφάλιση των θέσεων όλων των εργαζομένων, με όλα τα δικαιώματά τους».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.