voria.gr,24/03/2015
Οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχία και ζητούν την κινητοποίηση της πόλης
της Άννης Καρολίδου
Προβληματισμό και απαισιοδοξία εκφράζουν οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στη δεύτερη ημέρα των κινητοποιήσεών τους, που αποφάσισαν και υλοποιούν ελπίζοντας να προκαλέσουν εξελίξεις σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, για να «πάρουν ξανά μπρος οι μηχανές» στη βασική γραμμή.
Ο προβληματισμός που εκφράζεται αφορά τη θέση που εκφράζουν μέλη της κυβέρνησης και, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ότι δηλαδή το έργο του Μετρό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει θα προσεγγισθούν στο πλαίσιο της γενικότερης προσέγγισης των μεγάλων έργων υποδομής.
Η θέση αυτή όπως γίνεται κατανοητό, προκαλεί έντονο προβληματισμό για το αν συνεπάγεται επανεξέταση του έργου, αφού έχει «παγώσει» από τον Δεκέμβριο του 2014 και ο ανάδοχος επιδιώκει τη λύση της σύμβασης και την αποχώρησή του.
Πέραν τούτου, η θέση αυτή δεν είναι ιδιαίτερα διαφωτιστική ως προς τους χειρισμούς που θα γίνουν, αφού τα μεγάλα έργα δεν βρίσκονται όλα στον ίδιο «τορβά». Έτσι, το μετρό δημοπρατήθηκε και...εκτελείται σαν δημόσιο έργο, ενώ π.χ οι τέσσερις μεγάλοι οδικοί άξονες, έργα για των οποίων την επανεκκίνηση διατέθηκαν επιπλέον 353 εκατ. ευρώ, κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, ενώ άλλα μεγάλα σχεδιαζόμενα έργα υποδομής ( π.χ σε λιμάνια και αεροδρόμια), εάν υλοποιείτο το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης, θα κατασκευάζονταν από τους νέους μετόχους των δημοσίων ως σήμερα εταιρειών.
Προς το παρόν λοιπόν δεν υπάρχει μία σαφής, μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα επιδιώξει να κάνει η κυβέρνηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, για το πώς θα παρέμβει προσπαθώντας ενδεχομένως- όπως είπε προ μηνός ο κ. Σπίρτζης- να φέρει στο ίδιο τραπέζι και σε συνεννόηση την ανάδοχο κοινοπραξία AIASA με την Αττικό Μετρό ΑΕ, τον κύριο του έργου.
Εχθές οι εργαζόμενοι επισκέφτηκαν την υφυπουργό Μακεδονίας- Θράκης Μαρία Κόλλια και της έθεσαν το πρόβλημα. Μάλιστα η κ. Κόλλια, όπως πληροφορείται η Voria. gr, επικοινώνησε με τον κ. Σπίρτζη ο οποίος φέρεται να είπε ότι το συγκεκριμένο έργο θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο της γενικότερης οπτικής για τα μεγάλα έργα υποδομής. Σήμερα οι εργαζόμενοι, προβληματισμένοι πολύ, θα επιδιώξουν να συναντήσουν και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.
Γιατί, όπως επισημαίνει ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Παππάς, «το μετρό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί όπως τα υπόλοιπα μεγάλα έργα, γιατί είναι έργο που εκτελείται εντός του αστικού ιστού. Είναι έργο που ο χρόνος κατασκευής του, λειτουργεί εις βάρος της κοινωνίας και μόνο η ολοκλήρωσή του θα συμβάλει στην άρση αυτών των καταστάσεων.
«Θα πρέπει ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ειδικά ο Δήμαρχος να αναλογισθούν τις απώλειες εσόδων από τον μαρασμό της Εγνατίας(δημοτικά τέλη, ΤΑΠ, κλπ) και των υπολοίπων δεσμευμένων περιοχών», συμπλήρωσε ο κ. Παππάς. «Θα πρέπει οι φορείς της πόλης να απαιτήσουν λύσεις, έστω και αν αυτές κοστίζουν πολιτικά. Επίσης, θα πρέπει «πάνω από όλα να κλειδωθούν σε ένα δωμάτιο τα δύο μέρη, η Αττικό Μετρό και ο Ανάδοχος και να μη βγουν από εκεί μέσα μέχρι να υπάρξει λευκός καπνός ως προς την εξεύρεση λύσης».
Οι εργαζόμενοι εκφράζουν ανησυχία και ζητούν την κινητοποίηση της πόλης
Προβληματισμό και απαισιοδοξία εκφράζουν οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίοι σήμερα βρίσκονται στη δεύτερη ημέρα των κινητοποιήσεών τους, που αποφάσισαν και υλοποιούν ελπίζοντας να προκαλέσουν εξελίξεις σε τοπικό και κεντρικό επίπεδο, για να «πάρουν ξανά μπρος οι μηχανές» στη βασική γραμμή.
Ο προβληματισμός που εκφράζεται αφορά τη θέση που εκφράζουν μέλη της κυβέρνησης και, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ότι δηλαδή το έργο του Μετρό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει θα προσεγγισθούν στο πλαίσιο της γενικότερης προσέγγισης των μεγάλων έργων υποδομής.
Η θέση αυτή όπως γίνεται κατανοητό, προκαλεί έντονο προβληματισμό για το αν συνεπάγεται επανεξέταση του έργου, αφού έχει «παγώσει» από τον Δεκέμβριο του 2014 και ο ανάδοχος επιδιώκει τη λύση της σύμβασης και την αποχώρησή του.
Πέραν τούτου, η θέση αυτή δεν είναι ιδιαίτερα διαφωτιστική ως προς τους χειρισμούς που θα γίνουν, αφού τα μεγάλα έργα δεν βρίσκονται όλα στον ίδιο «τορβά». Έτσι, το μετρό δημοπρατήθηκε και...εκτελείται σαν δημόσιο έργο, ενώ π.χ οι τέσσερις μεγάλοι οδικοί άξονες, έργα για των οποίων την επανεκκίνηση διατέθηκαν επιπλέον 353 εκατ. ευρώ, κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, ενώ άλλα μεγάλα σχεδιαζόμενα έργα υποδομής ( π.χ σε λιμάνια και αεροδρόμια), εάν υλοποιείτο το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης, θα κατασκευάζονταν από τους νέους μετόχους των δημοσίων ως σήμερα εταιρειών.
Προς το παρόν λοιπόν δεν υπάρχει μία σαφής, μια ξεκάθαρη εικόνα για το τι θα επιδιώξει να κάνει η κυβέρνηση για το Μετρό Θεσσαλονίκης, για το πώς θα παρέμβει προσπαθώντας ενδεχομένως- όπως είπε προ μηνός ο κ. Σπίρτζης- να φέρει στο ίδιο τραπέζι και σε συνεννόηση την ανάδοχο κοινοπραξία AIASA με την Αττικό Μετρό ΑΕ, τον κύριο του έργου.
Εχθές οι εργαζόμενοι επισκέφτηκαν την υφυπουργό Μακεδονίας- Θράκης Μαρία Κόλλια και της έθεσαν το πρόβλημα. Μάλιστα η κ. Κόλλια, όπως πληροφορείται η Voria. gr, επικοινώνησε με τον κ. Σπίρτζη ο οποίος φέρεται να είπε ότι το συγκεκριμένο έργο θα αντιμετωπιστεί στο πλαίσιο της γενικότερης οπτικής για τα μεγάλα έργα υποδομής. Σήμερα οι εργαζόμενοι, προβληματισμένοι πολύ, θα επιδιώξουν να συναντήσουν και το δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη.
Γιατί, όπως επισημαίνει ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Παππάς, «το μετρό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί όπως τα υπόλοιπα μεγάλα έργα, γιατί είναι έργο που εκτελείται εντός του αστικού ιστού. Είναι έργο που ο χρόνος κατασκευής του, λειτουργεί εις βάρος της κοινωνίας και μόνο η ολοκλήρωσή του θα συμβάλει στην άρση αυτών των καταστάσεων.
«Θα πρέπει ο Δήμος Θεσσαλονίκης και ειδικά ο Δήμαρχος να αναλογισθούν τις απώλειες εσόδων από τον μαρασμό της Εγνατίας(δημοτικά τέλη, ΤΑΠ, κλπ) και των υπολοίπων δεσμευμένων περιοχών», συμπλήρωσε ο κ. Παππάς. «Θα πρέπει οι φορείς της πόλης να απαιτήσουν λύσεις, έστω και αν αυτές κοστίζουν πολιτικά. Επίσης, θα πρέπει «πάνω από όλα να κλειδωθούν σε ένα δωμάτιο τα δύο μέρη, η Αττικό Μετρό και ο Ανάδοχος και να μη βγουν από εκεί μέσα μέχρι να υπάρξει λευκός καπνός ως προς την εξεύρεση λύσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.