Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 1998

Συνεχίζεται ο πόλεμος συμφερόντων

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 11/11/1998

Ενα ακόμη επεισόδιο στο σίριαλ του πολέμου συμφερόντων για το "μεγάλο φαγοπότι", σχετικά με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, γράφτηκε χτες στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου. Οπως υποστήριξε στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, που συγκλήθηκε ύστερα από αίτηση της "Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης,ο πρόεδρος της "Μακεδονικό Μετρό", Πρ. Εμφιετζόγλου, 79 σοβαρές αποκλίσεις υπάρχουν στη σύμβαση παραχώρησης του μετρό της Θεσσαλονίκης στην ανταγωνιστική γαλλική κοινοπραξία "Bouygues".

Απαριθμώντας κάποιες από αυτές τις αποκλίσεις, ο Πρ. Εμφιετζόγλου σημείωσε ότι στη νέα σύμβαση δε δίνονται εγγυήσεις στο ελληνικό δημόσιο και οτιδήποτε συμβεί δε θα υπάρχει καμία εγγύηση στα χέρια του ελληνικού δημοσίου. Επίσης, η ελληνική Δικαιοσύνη σ' αυτό το έργο δε θα έχει δικαιδοσία, καθώς οι διαφορές θα συζητούνται σε διαιτητικό δικαστήριο στο Λονδίνο. Τόνισε ακόμη ότι, ενώ η διακήρυξη αναφέρει πως η επίβλεψη γίνεται από τις υπηρεσίες του δημοσίου, προβλέπεται παράνομα η επιλογή μηχανικού ο οποίος θα πληρώνεται από τον εργολάβο.

Ο πρόεδρος της "Μακεδονικό Μετρό", αφού περιέγραψε πολλά από τα τρικ, όπως τα χαρακτήρισε, που περιέχονται στη σύμβαση, επανέλαβε ότι το μετρό με την επιλογή της γαλλικής κοινοπραξίας θα στοιχίσει επιπλέον 220 - 400 δισ. δρχ. στο ελληνικό δημόσιο και αναφερόμενος στα λεγόμενα για το θέμα από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτη, δήλωσε ότι δεν μπορεί με επικοινωνιακά "τερτίπια" να καλυφθεί η αλήθεια. Ο πρόεδρος της "Μακεδονικό Μετρό" ξέχασε βέβαια να αναφέρει ότι και η δική του "προσφορά" αν επικρατούσε, πάλι θα κόστιζε ο "κούκος αηδόνι", καθώς προκρίθηκε η εκτέλεση του έργου να γίνει με το σύστημα της ληστρικής συγχρηματοδότησης.

Με επιστολή του που διαβάστηκε στην αρχή της έκτακτης συνεδρίασης τουΔημοτικού Συμβουλίου, ο Κ. Λαλιώτης υποστήριξε ότι "ορισμένοι οικονομικοί κύκλοι επιδιώκουν με όλα τα αθέμιτα μέσα να ακυρώσουν το έργο, επειδή δεν είναι αυτοί ανάδοχοι". Ο υπουργός στην επιστολή του προσθέτει ότι η διαπραγμάτευση του ελληνικού δημοσίου με την προσωρινή ανάδοχο κοινοπραξία βρίσκεται στο τέλος και η σύμβαση παραχώρησης μπορεί μέσα από τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα να υπογραφεί και να κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή για κύρωση.

Στην παρέμβαση του ο δημοτικός σύμβουλος Αγάπιος Σαχίνης σημείωσε ότι και μετά τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των εταιριών και την επιστολή του Κ. Λαλιώτη το ερώτημα παραμένει: Τι μετρό θα είναι αυτό της Θεσσαλονίκης και ποιος τελικά θα το πληρώσει; Ο Αγ. Σαχίνης ζήτησε το δημόσιο και η ΕΕ να πληρώσουν το κόστος του έργου και πρόσθεσε ότι με τις συγκεκριμένες πολιτικές που ακολουθούν οι κυρίαρχες δυνάμεις σ' αυτή την πόλη προσπαθούν να διχάσουν την πόλη στο ερώτημα: τραμ ή μετρό; Επίσης ο δημοτικός σύμβουλος Θαν. Γιαννούσης σημείωσε ότι "παίζεται ένα δυσάρεστο παιγνίδι στις πλάτες του λαού της Θεσσαλονίκης. Το ίδιο παιγνίδι που παίχτηκε στα Σπάτα μεταξύ ξένων εταιριών, όπως και στο εργοστάσιο της Φλώρινας μεταξύ των υπουργών".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.