Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 1999

Χαρίζουν δισεκατομμύρια στους εργολάβους!

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 04/02/1999

  • Εγκρίθηκε η αποικιοκρατική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης

Η κυβέρνηση, τη στιγμή ακριβώς που εξαντλεί όλη την αδιαλλαξία της και δε δίνει ούτε φράγκο για την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων των χιλιάδων Ελλήνων αγροτών, με δύο κινήσεις χαρίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια στους ξένους εργολάβους (Γάλλους και Γερμανούς κατά βάση) του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης! Πιο συγκεκριμένα:

  • Χτες, με ομόφωνη απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής που συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, έδωσε το "πράσινο φως" για να υπογραφεί μια ακόμη αποικιοκρατική σύμβαση, αυτή για την κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης. Τυχερός της υπόθεσης, η γαλλική κοινοπραξία "Μπουγίγκ",η οποία, μετά από έξι ολόκληρα χρόνια διαπραγματεύσεων, "κατόρθωσε" να επιβάλει τους όρους της και παρ' όλο που ήταν δεύτερη να πάρει τελικά το έργο, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι ενδεχόμενη υπογραφή μιας σύμβασης με τον πρώτο ανάδοχο, την κοινοπραξία "Μακεδονικό Μετρό" της εταιρίας "Μηχανική",θα ήταν καλύτερη.

Να σημειώσουμε ότι το έργο είχε ξεκινήσει το 1993 με ένα κόστος 127 δισ. δραχμές και σε σημερινές τιμές έχει φτάσει τα 220 δισ. δραχμές,οδεύοντας σταθερά προς τα 300 και παραπάνω, όταν ολοκληρωθεί μετά από πέντε χρόνια... Από τα σημερινά 220 δισ. τα 67 θα είναι η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου σε "καυτό" χρήμα, ενώ σε 122 δισ. θα ανέλθουν τα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και άλλων εμπορικών τραπεζών με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Οι ιδιώτες κατασκευαστές θα συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια31 δισ. δραχμές,που και από αυτά τα 23 θα είναι δάνεια των τραπεζών! Αντί της ελάχιστης αυτής συμμετοχής τους παραχωρείται η εκμετάλλευση του έργου για 20 ολόκληρα χρόνια,κατά τη διάρκεια των οποίων το κράτος θα τους επιδοτεί κάθε εισιτήριο (ως τα 30 εκατομμύρια το χρόνο) κατά 217%!Οι επιδοτήσεις αυτές αναμένεται να ανέλθουν σε 258 δισ. δραχμές για ολόκληρη την 20ετία υπό την προϋπόθεση ότι το εισιτήριο θα παραμείνει στις 200 δραχμές (πράγμα απίθανο) και οι επιβάτες δεν ξεπεράσουν τα 30 εκατομ. το χρόνο.

Σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις το υπουργού, αποδεικνύεται ότι ακόμη και οι προβλέψεις που περιέχονταν στη διακήρυξη του διαγωνισμού έγιναν "λάστιχο" για την εξυπηρέτηση των εργολάβων. Τα βαγόνια δε θα είναι 50 και οι αποβάθρες δε θα έχουν μήκος 90 μέτρα, εκτός αν την αναγκαιότητα αυτή δείξει η οριστική μελέτη που θα διεξάγουν οι ίδιοι οι... εργολάβοι! Ο υποτιθέμενος ανεξάρτητος μηχανικός, που θα ελέγχει την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου θα πληρώνεται από τον ίδιο τον εργολάβο - φανταστείτε πόσο αντικειμενικός θα είναι! Θεσπίζονται τεράστιες φοροαπαλλαγές και ρήτρες σε βάρος του δημοσίου.Χαρακτηριστικά: Αν βρεθεί νερό στη σήραγγα θα αναλάβει την άντληση με έξοδά του το ελληνικό δημόσιο, το οποίο επίσης θα πληρώσει 5 δισ. παραπάνω, αν αλλάξει η μέθοδος κατασκευής του τούνελ. Αν, επίσης, οι εργολάβοι εγκαταλείψουν το έργο πριν ολοκληρωθεί, τότε το ελληνικό δημόσιο θα αναλάβει εξ ολοκλήρου την αποπληρωμή των δανείων. Οι διαφορές θα επιλύονται όχι από την ελληνική αλλά τη διεθνή διαιτησία ICC που εδρεύει στο Παρίσι, με ό,τι αυτό σημαίνει για τους Γάλλους κατασκευαστές... Τέλος, όλοι οι όροι της σύμβασης τελούν υπό αίρεση και μπορεί να αλλάξουν προς το χειρότερο, αν το ζητήσουν οι δανείστριες τράπεζες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν καλύτερα τα συμφέροντά τους!

Να προσθέσουμε ότι η υπογραφή της σύμβασης θα γίνει την Παρασκευή, ενώ στη συνέχεια θα κατατεθεί για κύρωση (και νομιμοποίηση) στη Βουλή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.