Τρίτη 23 Μαρτίου 1999

Αποικιοκρατική σύμβαση υπέρ των ιδιωτών

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 23/03/1999

  • Για 20 χρόνια παραχωρείται στους ιδιώτες το ΜΕΤΡΟ, όπως προβλέπει η σύμβαση που συζητιέται στη Βουλή
  • Μ. Μπόσκου: Να αποσυρθεί και να κατασκευαστεί το ΜΕΤΡΟ από το δημόσιο

Αλλη μία αποικιοκρατική σύμβαση ήρθε στη Βουλή για κύρωση αυτή τη φορά για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης. Η κύρωση αυτή έρχεται για να καλυφθεί από το νομιμοφανή μανδύα του Κοινοβουλίου ένα ακόμα ξεπούλημα που θα αποβεί και σε βάρος του λαού της Θεσσαλονίκης.

Χαρακτηριστικό της ληστρικότητας της σύμβασης είναι το γεγονός ότι το ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης θα δοθεί για εκμετάλλευση στην ανάδοχο εταιρία για 20 τουλάχιστον χρόνια!

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση της κύρωσης που έγινε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία ακόμα σύμβαση που απομυζά πλούτο σε βάρος του ελληνικού λαού και υπενθύμισε την ανάλογη περιπέτεια του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας. Στην πρωτεύουσα επί της ΝΔ έγινε μία σκανδαλώδης σύμβαση και ήρθε μετά το ΠΑΣΟΚ να δώσει στις εταιρίες πανωπροίκια 65 δισ. δρχ., αλλά σήμερα όχι μόνο δεν υπάρχει ΜΕΤΡΟ στην ΑΘήνα αλλά οι εργολάβοι ζητούν και άλλα δισεκατομμύρια. Το δίδαγμα από όλες αυτές τις διαδικασίες, είπε, είναι ότι τα χρήματα του λαού και τα διάφορα πακέτα της ΕΕ γίνονται βορά στα συμφέροντα των διάφορων πολυεθνικών.

Η συγκεκριμένη σύμβαση, τόνισε, δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού της Θεσσαλονίκης, αφορά ένα ακριβοπληρωμένο 220 δισ. δρχ. για μόλις 9, 5 χλμ ΜΕΤΡΟ που αφήνει απέξω τις υποβαθμισμένες έτσι και αλλιώς δυτικές συνοικίες της πόλης. Εκτός από το γεγονός ότι δίνεται για εκμετάλλευση για 20 τουλάχιστον χρόνια στον κατασκευαστή, προβλέπεται σκανδαλώδης επιδότηση του εισιτηρίου στο 215% ανά εισιτήριο και υπάρχει εγγύηση του κράτους για 30 εκατομμύρια επιβάτες κάθε χρόνο. Το δε δημόσιο επιβαρύνεται με 40 δισ. σε τιμές του 1993 για την κατασκευή του έργου και με άλλα 10 δισ. (πάλι σε τιμές 1993) για τα λεγόμενα παράλληλα έργα.

Η Μ. Μπόσκου ζήτησε να αποσυρθεί η συγκεκριμένη σύμβαση, να κατασκευαστεί το ΜΕΤΡΟ από το δημόσιο, στο οποίο θα ανήκει και η αποκλειστική κυριότητα και εκμετάλλευση, αφού οι συγκοινωνίες είναι κοινής ωφέλειας και δεν επιτρέπεται πάνω σε αυτές να κερδοσκοπούν οι ιδιώτες.

Ο εισηγητής της ΝΔ Γ. Ορφανός είπε ότι η σύμβαση αγγίζει "τα όρια του σκανδάλου" και είναι αποικιοκρατική, για να απαντήσει ο υπουργός Κ. Λαλιώτης ότι πρόκειται για σύμβαση "διαφανή και νομιμότατη". Για τις ενστάσεις της ΕΕ για τη διαδικασία του έργου, ο Κ. Λαλιώτης είπε ότι αφορούσαν τη διαδικασία που είχε ξεκινήσει επί ΝΔ το 1992.

Κατά της σύμβασης τάχθηκε και ο ΣΥΝ, ενώ το ΔΗΚΚΙ επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί οριστικά στη συζήτηση που θα γίνει στην Ολομέλεια της Βουλής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.