makthes.gr,01/04/2015
Στην απομάκρυνση του συνόλου του προσωπικού της προβαίνει η εταιρεία ΑΕΓΕΚ, επικεφαλής της κοινοπραξίας του μετρό Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από σήμερα με την απόλυση 80 εργαζομένων. Ο υπεργολάβος του έργου σκοπεύει μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη να απολύσει άλλα 50 άτομα και να μετακινήσει στο δυναμικό της κοινοπραξίας AIASA 60 εργαζόμενους που θα απομείνουν.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το γεγονός, όπως είναι εύλογο, προκάλεσε τις αντιδράσεις των εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα του έργου, οι οποίοι κήρυξαν 24ωρη απεργία για σήμερα και θα προβούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της κοινοπραξίας στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Στο πλευρό τους στέκονται οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό τμήμα, που κάνουν στάση εργασίας, και το ΕΚΘ.
Εκτός από τους εργαζόμενους στον κατασκευαστικό τομέα, στο έργο του μετρό απασχολούνται ακόμη 105 άτομα, οι περισσότεροι των οποίων ανήκουν στο αρχαιολογικό τμήμα, ενώ συμπεριλαμβάνονται λογιστές και αρχιτέκτονες. “Αν δεν υπογραφεί η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, είναι επόμενο ότι θα απολυθούν και οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα”, αναφέρει στη “Μ” ο γ.γ. του σωματείου εργαζομένων στο αρχαιολογικό Δημήτρης Παππάς. Οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό συμπαραστέκονται στους συναδέλφους τους. Το σωματείο τους εκτιμά ότι “τελικά η 1η Απριλίου θα πρέπει να καθιερωθεί ως η ημέρα του μετρό Θεσσαλονίκης. Για κανένα άλλο μεγάλο έργο δεν έχουν ακουστεί τόσες ανακρίβειες και τόσα ψέματα - από την ημερομηνία παράδοσης του έργου έως τους λόγους και τους υπευθύνους των καθυστερήσεων”. Οι απολύσεις των εργαζομένων, σύμφωνα με το σωματείο, έρχονται ως επιστέγασμα και επιβεβαίωση των ψεμάτων αλλά και της αδυναμίας των όσων ασχολούνται με το έργο να επιβάλουν τη θέλησή τους, λίγες ημέρες μετά την ορκωμοσία του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη αλλά και μετά τις αποφάσεις και δηλώσεις διαφόρων φορέων που εμπλέκονται με το έργο. “Θα πρέπει να παρακολουθούμε το μοναδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, που θα έπρεπε να απασχολεί 3.500 εργαζόμενους, αντί για προσλήψεις να πραγματοποιεί συνεχείς μειώσεις προσωπικού; Θα πρέπει να φύγει και ο τελευταίος εργαζόμενος ώστε να καταλάβουμε ότι το έργο παραπαίει; Θα πρέπει ‘ξαφνικά’ να εμφανιστεί η ΕΕ και η ΕΤΕΠ και να κλείσουν τις στρόφιγγες στο μοναδικό με εγγυημένη χρηματοδότηση κατασκευαστικό έργο, για να συνειδητοποιήσουμε πως το έργο χάθηκε; Θα κλαίμε όλοι μετά πάνω από το χυμένο γάλα;”, αναρωτιέται το σωματείο εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Το σωματείο του αρχαιολογικού τομέα κηρύσσει σήμερα στάση εργασίας από τις 12.30 μετά το μεσημέρι μέχρι τη λήξη του ωραρίου, αιτούμενο: 1. Την ακύρωση των προγραμματιζόμενων απολύσεων. 2. Τον σεβασμό στο σχετικό ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου. 3. Τον σεβασμό στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις περί μη πραγματοποίησης των ομαδικών απολύσεων. 4. Την ξεκάθαρη αποσαφήνιση των προθέσεων όλων αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης. 5. Την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ, ώστε να βρεθεί μια απλή, ρεαλιστική και εφικτή λύση για το έργο. “Ας γίνει μια φορά πράξη η επανάσταση του αυτονόητου και ας αποδείξουν όλοι πως πάνω από όλα είναι η πόλη και οι πολίτες της και όχι τα συμφέροντα και η στείρα επικοινωνία”, τονίζουν ο πρόεδρος του σωματείου Χάρης Κυπριανίδης και ο γ.γ. Δημήτρης Παππάς.
Την απόφαση της κοινοπραξίας, “και μάλιστα την ώρα που ολόκληρη η Θεσσαλονίκη, φορείς, δήμοι και πολίτες ζητούν την ολοκλήρωση του έργου”, καταδίκασε με ανακοίνωσή της η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ). “Παρά το γεγονός ότι με πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στην οποία θα τοποθετηθούν διοίκηση, φορείς και πολιτικοί, η κοινοπραξία αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε πως θα απολύσει 100 εργαζομένους. Η Θεσσαλονίκη θέλει να ολοκληρωθεί το έργο και για το λόγο αυτό είναι αντίθετη στις απολύσεις που ανακοινώθηκαν, όπως διατυπώθηκε από το σύνολο των φορέων στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν. Η διοίκηση του ΕΚΘ καλεί την κοινοπραξία να ανακαλέσει τις απολύσεις και δηλώνει πως στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων που έχουν προγραμματιστεί για αύριο (σήμερα) 1 Απριλίου από τις 12.30 έως τη λήξη του ωραρίου. Καλούμε επίσης την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι σε ένα έργο πνοής της πόλης, για την ολοκλήρωση του οποίου, αντί για απολύσεις, απαιτούνται προσλήψεις”, περιγράφει το ΕΚΘ σε ανακοίνωση.
Νέα απόφαση
Εκδόθηκε μια νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία η Αττικό Μετρό καλείται να καταβάλει στην κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda αποζημίωση 5 εκατ. ευρώ.
Ο εργολάβος, σύμφωνα με το διαιτητικό δικαστήριο, επιβαρύνθηκε για τη μεταφορά και απόθεση των προϊόντων ανασκαφής σε ιδιωτικούς χώρους (λιμάνι, Καισίδης, Πλαγιάρι, Καβαλάρι), που είναι σε μεγαλύτερη απόσταση από την 6η προβλήτα του λιμανιού, όπου προβλεπόταν η απόθεση, βάσει της σύμβασης. Όπως αναφέρει η απόφαση, το διαιτητικό δικαστήριο “κρίνει ότι η Αττικό Μετρό πρέπει να καταβάλει στην αιτούσα (σ.σ.: ανάδοχος κοινοπραξία) αμοιβή για τις ένδικες εργασίες μεταφοράς προϊόντων εκσκαφής από 10-04-2007 έως 30-10-2010 για τις επιπλέον της απόστασης της έκτης προβλήτας του ΟΛΘ αποστάσεις, καθώς και για το κόστος απόθεσης-διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφής. Η αμοιβή αυτή για μεν τις εργασίες μεταφοράς των προϊόντων εκσκαφής πρέπει να καθοριστεί στο ύψος των 5 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένης της αναθεώρησης)”. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία είχε αιτηθεί για τη συγκεκριμένη υπόθεση ποσό 31 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Μαρτίου είχε εκδοθεί άλλη απόφαση που επιδίκασε υπέρ της κοινοπραξίας 607.000 ευρώ όταν διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ.
Δημοτικό συμβούλιο: Στοπ στις απολύσεις στο έργο του μετρό
Κάλεσμα τόσο στην Αττικό Μετρό Α.Ε. όσο και στην κοινοπραξία του έργου να σταματήσει κάθε διαδικασία απολύσεων στο έργο του μετρό απευθύνει με ψήφισμά του το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης. “Θεωρούμε επιβεβλημένο να μη γίνει καμία απόλυση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαβούλευση του δήμου Θεσσαλονίκης και των τοπικών φορέων της πόλης με τη νέα κυβέρνηση, που ξεκινά με στόχο να βρεθούν λύσεις για το έργο του μετρό”, είπε στη σχετική τοποθέτησή του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος.
Το αίτημα να εκδοθεί ψήφισμα από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης κατά των επικείμενων απολύσεων στο έργο του μετρό κατέθεσε μετ’ επιτάσεως στην τελευταία συνεδρίαση του οργάνου ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
Το ίδιο αίτημα υποστήριξε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ο οποίος παρευρέθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς είχε προγραμματιστεί συζήτηση για το μετρό, η οποία εν τέλει αναβλήθηκε για την Παρασκευή. “Το καυτό θέμα των απολύσεων, που ενδέχεται να γίνουν μέσα στην εβδομάδα και πριν από την επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία θα γίνει η διαβούλευση για το μετρό, είναι επείγον και άμεσο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί”, σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής του συνδυασμού “Λαϊκή Συσπείρωση” Γιάννης Δελής.
Β.Ζ.
Επέκταση προς Καλαμαριά: Κλείνει η Μητροπολίτου Γρηγορίου, σε κυκλοφορία δύο νέοι δρόμοι
Ενώ το έργο τού μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή έχει κολλήσει εδώ και τέσσερις μήνες, οι εργασίες για την επέκτασή της προς την Καλαμαριά γίνονται με γοργούς ρυθμούς και δημιουργούνται νέα εργοτάξια που εκτός των άλλων αλλάζουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της κίνησης των οχημάτων στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Έτσι, στο πλαίσιο της κατασκευής του σταθμού “Νομαρχία” από σήμερα Τετάρτη 1 Απριλίου διακόπτεται η κυκλοφορία στην οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου και παραδίδονται προς χρήση δύο νέοι δρόμοι για να εξυπηρετήσουν τους οδηγούς που κινούνταν στον αποκλεισμένο δρόμο.
Οι δύο νέοι δρόμοι κατασκευάστηκαν στην περιοχή της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο πρώην στρατόπεδο “Φαρμάκη”. Η πρώτη νέα οδός (ROAD) είναι διπλής κατεύθυνσης βορειοδυτικά και παράλληλα της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Συνδέει την οδό Γ. Παπανδρέου και τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας και διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κίνηση των πεζών θα διεξάγεται μέσω των τριών σηματοδοτούμενων πεζοδιαβάσεων και των πεζοδρομίων που δημιουργήθηκαν εκατέρωθεν της οδού, ενώ η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες στο ύψος της συμβολής της με την οδό Γ. Παπανδρέου και τη λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας. Η δεύτερη είναι νέα συνδετήρια οδός (SYND) μεταξύ της προαναφερθείσας οδού (ROAD) και της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Είναι διπλής κατεύθυνσης, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πορείας. Η κίνηση των πεζών θα διεξάγεται μέσω της σηματοδοτούμενης πεζοδιάβασης στο ύψος της συμβολής της με την οδό Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου και των πεζοδρομίων που δημιουργήθηκαν εκατέρωθεν της οδού. Η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες στο ύψος της συμβολής της με τη νέα οδό (ROAD) και την οδό Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου.
Η κυκλοφορία των οχημάτων μεταξύ των οδών Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου και Μοσχονησίων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, θα διεξάγεται ως εξής: Με κατεύθυνση προς ανατολικά μέσω των οδών Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου - Καπετάν Γκόνη - Μητρ. Καλλίδου - Νέα οδός (ROAD) - Νέα συνδετήρια οδός (SYND) - Ιφιγένειας - λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας - Μοσχονησίων. Με κατεύθυνση προς δυτικά μέσω των οδών Μοσχονησίων - λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας - Νέα οδός (ROAD) - Γ. Παπανδρέου - Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου. Μονοδρομείται το τμήμα της οδού Μητρ. Καλλίδου μεταξύ των οδών Γ. Παπανδρέου και Καθ. Ρωσίδου, με φορά κίνησης προς την οδό Γ. Παπανδρέου.
Επίσης, διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου από τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Πάτμου. Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου, από τη συμβολή της με την οδό Ιφιγενείας μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφ. Βασ. Όλγας. Αμφιδρομείται το ρεύμα πορείας προς τη λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου, μεταξύ των οδών Πάτμου και Ιφιγένειας. Το τμήμα αυτό της οδού θα διαθέτει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αναμένεται να διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια.
Φ. Κ.
Στην απομάκρυνση του συνόλου του προσωπικού της προβαίνει η εταιρεία ΑΕΓΕΚ, επικεφαλής της κοινοπραξίας του μετρό Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από σήμερα με την απόλυση 80 εργαζομένων. Ο υπεργολάβος του έργου σκοπεύει μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη να απολύσει άλλα 50 άτομα και να μετακινήσει στο δυναμικό της κοινοπραξίας AIASA 60 εργαζόμενους που θα απομείνουν.
Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr
Το γεγονός, όπως είναι εύλογο, προκάλεσε τις αντιδράσεις των εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα του έργου, οι οποίοι κήρυξαν 24ωρη απεργία για σήμερα και θα προβούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα γραφεία της κοινοπραξίας στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Στο πλευρό τους στέκονται οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό τμήμα, που κάνουν στάση εργασίας, και το ΕΚΘ.
“Η ΑΕΓΕΚ θέλει να αποδεσμευτεί απ’ όλο το προσωπικό. Μας ενημέρωσε το πρωί (χθες) ότι θα κάνει απολύσεις και μόνο 60 με 70 άτομα θα μετακινηθούν στην κοινοπραξία για τη φύλαξη των εργοταξίων και τις τελευταίες εργασίες ασφαλείας. Οι απολύσεις είναι παράνομες. Ο εργολάβος δεν έχει πάρει έγκριση από το υπουργείο Εργασίας, ούτε έστειλε σχετικό φάκελο”, εξηγεί στη “Μ” ο Σταύρος Στέτσικας, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα. Σήμερα στον κατασκευαστικό τομέα του έργου απασχολούνται 190 άτομα. Υπενθυμίζεται ότι η ΑΕΓΕΚ έχει ήδη απολύσει 50 άτομα στις 22 Ιανουαρίου και επρόκειτο να απομακρύνει άλλα 50 άτομα στο τέλος του ίδιου μήνα, με σκοπό να συνεχίσει τις απολύσεις εντός του Φεβρουαρίου. Παρενέβη όμως ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης και στις 30 Ιανουαρίου έδωσε παράταση 20 ημερών στις διαβουλεύσεις μεταξύ της αναδόχου εταιρείας του μετρό και των εργαζομένων, προκειμένου να βρεθεί λύση και να μην απολυθούν οι εργαζόμενοι. Ακόμη και με την πάροδο αυτών των ημερών δεν προχώρησαν οι απολύσεις, ενώ ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει κανένα αίτημα μαζικών απολύσεων.
Εκτός από τους εργαζόμενους στον κατασκευαστικό τομέα, στο έργο του μετρό απασχολούνται ακόμη 105 άτομα, οι περισσότεροι των οποίων ανήκουν στο αρχαιολογικό τμήμα, ενώ συμπεριλαμβάνονται λογιστές και αρχιτέκτονες. “Αν δεν υπογραφεί η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση για τις αρχαιολογικές ανασκαφές, είναι επόμενο ότι θα απολυθούν και οι εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα”, αναφέρει στη “Μ” ο γ.γ. του σωματείου εργαζομένων στο αρχαιολογικό Δημήτρης Παππάς. Οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό συμπαραστέκονται στους συναδέλφους τους. Το σωματείο τους εκτιμά ότι “τελικά η 1η Απριλίου θα πρέπει να καθιερωθεί ως η ημέρα του μετρό Θεσσαλονίκης. Για κανένα άλλο μεγάλο έργο δεν έχουν ακουστεί τόσες ανακρίβειες και τόσα ψέματα - από την ημερομηνία παράδοσης του έργου έως τους λόγους και τους υπευθύνους των καθυστερήσεων”. Οι απολύσεις των εργαζομένων, σύμφωνα με το σωματείο, έρχονται ως επιστέγασμα και επιβεβαίωση των ψεμάτων αλλά και της αδυναμίας των όσων ασχολούνται με το έργο να επιβάλουν τη θέλησή τους, λίγες ημέρες μετά την ορκωμοσία του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη αλλά και μετά τις αποφάσεις και δηλώσεις διαφόρων φορέων που εμπλέκονται με το έργο. “Θα πρέπει να παρακολουθούμε το μοναδικό έργο στη Θεσσαλονίκη, που θα έπρεπε να απασχολεί 3.500 εργαζόμενους, αντί για προσλήψεις να πραγματοποιεί συνεχείς μειώσεις προσωπικού; Θα πρέπει να φύγει και ο τελευταίος εργαζόμενος ώστε να καταλάβουμε ότι το έργο παραπαίει; Θα πρέπει ‘ξαφνικά’ να εμφανιστεί η ΕΕ και η ΕΤΕΠ και να κλείσουν τις στρόφιγγες στο μοναδικό με εγγυημένη χρηματοδότηση κατασκευαστικό έργο, για να συνειδητοποιήσουμε πως το έργο χάθηκε; Θα κλαίμε όλοι μετά πάνω από το χυμένο γάλα;”, αναρωτιέται το σωματείο εργαζομένων στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Το σωματείο του αρχαιολογικού τομέα κηρύσσει σήμερα στάση εργασίας από τις 12.30 μετά το μεσημέρι μέχρι τη λήξη του ωραρίου, αιτούμενο: 1. Την ακύρωση των προγραμματιζόμενων απολύσεων. 2. Τον σεβασμό στο σχετικό ομόφωνο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου. 3. Τον σεβασμό στις σχετικές υπουργικές αποφάσεις περί μη πραγματοποίησης των ομαδικών απολύσεων. 4. Την ξεκάθαρη αποσαφήνιση των προθέσεων όλων αναφορικά με το μετρό Θεσσαλονίκης. 5. Την άμεση παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ, ώστε να βρεθεί μια απλή, ρεαλιστική και εφικτή λύση για το έργο. “Ας γίνει μια φορά πράξη η επανάσταση του αυτονόητου και ας αποδείξουν όλοι πως πάνω από όλα είναι η πόλη και οι πολίτες της και όχι τα συμφέροντα και η στείρα επικοινωνία”, τονίζουν ο πρόεδρος του σωματείου Χάρης Κυπριανίδης και ο γ.γ. Δημήτρης Παππάς.
Την απόφαση της κοινοπραξίας, “και μάλιστα την ώρα που ολόκληρη η Θεσσαλονίκη, φορείς, δήμοι και πολίτες ζητούν την ολοκλήρωση του έργου”, καταδίκασε με ανακοίνωσή της η διοίκηση του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ). “Παρά το γεγονός ότι με πρωτοβουλία του δήμου Θεσσαλονίκης την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να πραγματοποιηθεί ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στην οποία θα τοποθετηθούν διοίκηση, φορείς και πολιτικοί, η κοινοπραξία αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε πως θα απολύσει 100 εργαζομένους. Η Θεσσαλονίκη θέλει να ολοκληρωθεί το έργο και για το λόγο αυτό είναι αντίθετη στις απολύσεις που ανακοινώθηκαν, όπως διατυπώθηκε από το σύνολο των φορέων στην πρόσφατη συνάντηση που είχαν. Η διοίκηση του ΕΚΘ καλεί την κοινοπραξία να ανακαλέσει τις απολύσεις και δηλώνει πως στηρίζει τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων που έχουν προγραμματιστεί για αύριο (σήμερα) 1 Απριλίου από τις 12.30 έως τη λήξη του ωραρίου. Καλούμε επίσης την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι σε ένα έργο πνοής της πόλης, για την ολοκλήρωση του οποίου, αντί για απολύσεις, απαιτούνται προσλήψεις”, περιγράφει το ΕΚΘ σε ανακοίνωση.
Νέα απόφαση
Εκδόθηκε μια νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία η Αττικό Μετρό καλείται να καταβάλει στην κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ - Impregilo - Ansaldo - Seli - Ansaldobreda αποζημίωση 5 εκατ. ευρώ.
Ο εργολάβος, σύμφωνα με το διαιτητικό δικαστήριο, επιβαρύνθηκε για τη μεταφορά και απόθεση των προϊόντων ανασκαφής σε ιδιωτικούς χώρους (λιμάνι, Καισίδης, Πλαγιάρι, Καβαλάρι), που είναι σε μεγαλύτερη απόσταση από την 6η προβλήτα του λιμανιού, όπου προβλεπόταν η απόθεση, βάσει της σύμβασης. Όπως αναφέρει η απόφαση, το διαιτητικό δικαστήριο “κρίνει ότι η Αττικό Μετρό πρέπει να καταβάλει στην αιτούσα (σ.σ.: ανάδοχος κοινοπραξία) αμοιβή για τις ένδικες εργασίες μεταφοράς προϊόντων εκσκαφής από 10-04-2007 έως 30-10-2010 για τις επιπλέον της απόστασης της έκτης προβλήτας του ΟΛΘ αποστάσεις, καθώς και για το κόστος απόθεσης-διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφής. Η αμοιβή αυτή για μεν τις εργασίες μεταφοράς των προϊόντων εκσκαφής πρέπει να καθοριστεί στο ύψος των 5 εκατ. ευρώ (περιλαμβανομένης της αναθεώρησης)”. Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία είχε αιτηθεί για τη συγκεκριμένη υπόθεση ποσό 31 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα Μαρτίου είχε εκδοθεί άλλη απόφαση που επιδίκασε υπέρ της κοινοπραξίας 607.000 ευρώ όταν διεκδικούσε 1,95 εκατ. ευρώ.
Δημοτικό συμβούλιο: Στοπ στις απολύσεις στο έργο του μετρό
Κάλεσμα τόσο στην Αττικό Μετρό Α.Ε. όσο και στην κοινοπραξία του έργου να σταματήσει κάθε διαδικασία απολύσεων στο έργο του μετρό απευθύνει με ψήφισμά του το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης. “Θεωρούμε επιβεβλημένο να μη γίνει καμία απόλυση μέχρι να ολοκληρωθεί η διαβούλευση του δήμου Θεσσαλονίκης και των τοπικών φορέων της πόλης με τη νέα κυβέρνηση, που ξεκινά με στόχο να βρεθούν λύσεις για το έργο του μετρό”, είπε στη σχετική τοποθέτησή του ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος.
Το αίτημα να εκδοθεί ψήφισμα από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης κατά των επικείμενων απολύσεων στο έργο του μετρό κατέθεσε μετ’ επιτάσεως στην τελευταία συνεδρίαση του οργάνου ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης.
Το ίδιο αίτημα υποστήριξε και ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Σωτήρης Ζαριανόπουλος, ο οποίος παρευρέθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς είχε προγραμματιστεί συζήτηση για το μετρό, η οποία εν τέλει αναβλήθηκε για την Παρασκευή. “Το καυτό θέμα των απολύσεων, που ενδέχεται να γίνουν μέσα στην εβδομάδα και πριν από την επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία θα γίνει η διαβούλευση για το μετρό, είναι επείγον και άμεσο και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπιστεί”, σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής του συνδυασμού “Λαϊκή Συσπείρωση” Γιάννης Δελής.
Β.Ζ.
Επέκταση προς Καλαμαριά: Κλείνει η Μητροπολίτου Γρηγορίου, σε κυκλοφορία δύο νέοι δρόμοι
Ενώ το έργο τού μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή έχει κολλήσει εδώ και τέσσερις μήνες, οι εργασίες για την επέκτασή της προς την Καλαμαριά γίνονται με γοργούς ρυθμούς και δημιουργούνται νέα εργοτάξια που εκτός των άλλων αλλάζουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα της κίνησης των οχημάτων στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Έτσι, στο πλαίσιο της κατασκευής του σταθμού “Νομαρχία” από σήμερα Τετάρτη 1 Απριλίου διακόπτεται η κυκλοφορία στην οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου και παραδίδονται προς χρήση δύο νέοι δρόμοι για να εξυπηρετήσουν τους οδηγούς που κινούνταν στον αποκλεισμένο δρόμο.
Οι δύο νέοι δρόμοι κατασκευάστηκαν στην περιοχή της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στο πρώην στρατόπεδο “Φαρμάκη”. Η πρώτη νέα οδός (ROAD) είναι διπλής κατεύθυνσης βορειοδυτικά και παράλληλα της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Συνδέει την οδό Γ. Παπανδρέου και τη λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας και διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η κίνηση των πεζών θα διεξάγεται μέσω των τριών σηματοδοτούμενων πεζοδιαβάσεων και των πεζοδρομίων που δημιουργήθηκαν εκατέρωθεν της οδού, ενώ η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες στο ύψος της συμβολής της με την οδό Γ. Παπανδρέου και τη λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας. Η δεύτερη είναι νέα συνδετήρια οδός (SYND) μεταξύ της προαναφερθείσας οδού (ROAD) και της οδού Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου. Είναι διπλής κατεύθυνσης, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πορείας. Η κίνηση των πεζών θα διεξάγεται μέσω της σηματοδοτούμενης πεζοδιάβασης στο ύψος της συμβολής της με την οδό Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου και των πεζοδρομίων που δημιουργήθηκαν εκατέρωθεν της οδού. Η κίνηση των οχημάτων θα ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες στο ύψος της συμβολής της με τη νέα οδό (ROAD) και την οδό Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου.
Η κυκλοφορία των οχημάτων μεταξύ των οδών Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου και Μοσχονησίων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αττικό Μετρό, θα διεξάγεται ως εξής: Με κατεύθυνση προς ανατολικά μέσω των οδών Μητροπολίτου Κυδωνιών Γρηγορίου - Καπετάν Γκόνη - Μητρ. Καλλίδου - Νέα οδός (ROAD) - Νέα συνδετήρια οδός (SYND) - Ιφιγένειας - λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας - Μοσχονησίων. Με κατεύθυνση προς δυτικά μέσω των οδών Μοσχονησίων - λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας - Νέα οδός (ROAD) - Γ. Παπανδρέου - Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου. Μονοδρομείται το τμήμα της οδού Μητρ. Καλλίδου μεταξύ των οδών Γ. Παπανδρέου και Καθ. Ρωσίδου, με φορά κίνησης προς την οδό Γ. Παπανδρέου.
Επίσης, διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου από τη συμβολή της με την οδό Γεωργίου Παπανδρέου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Πάτμου. Διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στο τμήμα της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου, από τη συμβολή της με την οδό Ιφιγενείας μέχρι τη συμβολή της με τη λεωφ. Βασ. Όλγας. Αμφιδρομείται το ρεύμα πορείας προς τη λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας της οδού Μητρ. Κυδωνιών Γρηγορίου, μεταξύ των οδών Πάτμου και Ιφιγένειας. Το τμήμα αυτό της οδού θα διαθέτει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Οι παραπάνω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αναμένεται να διαρκέσουν περίπου τρία χρόνια.
Φ. Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.