agelioforos.gr,01/04/2015
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΡΑΚΗ
gmitrakis@ekdotiki.gr
Η πρόταση ανήκει στο σωματείο των εργαζομένων στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης και είναι ομολογουμένως άκρως επιτυχημένη. Η Πρωταπριλιά να καθιερωθεί ως η μέρα του μετρό της Θεσσαλονίκης.
ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΡΑΚΗ
gmitrakis@ekdotiki.gr
Η πρόταση ανήκει στο σωματείο των εργαζομένων στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης και είναι ομολογουμένως άκρως επιτυχημένη. Η Πρωταπριλιά να καθιερωθεί ως η μέρα του μετρό της Θεσσαλονίκης.
Μόνο που –αν το σκεφτεί κανείς λίγο περισσότερο- τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι μικρά, αθώα και προκαλούν γέλιο. Ενώ το μετρό είναι ένα μεγάλο και καταστροφικό –όπως αποδεικνύεται- ψέμα, που ταλαιπωρεί τη Θεσσαλονίκη από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 κι έχει καταστρέψει κάποιους ανάμεσά μας. Μικροεπαγγελματίες της Μοναστηρίου, της Εγνατίας, της Δελφών, της Μακεδονίας, που είδαν τα μαγαζιά και τα γραφεία τους να κλείνουν επειδή δεν μπορούσε να πλησιάσει όχι πελάτης, αλλά ούτε απλός περίεργος.
Από το 2006 όταν ξεκίνησε η κατασκευή του μετρό – αλλά και από τότε που άνοιξε η «τρύπα του Κούβελα»- μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί χίλιες φορές ότι το σχέδιο ήταν ακατάλληλο για τη Θεσσαλονίκη των 2.300 και βάλε χρόνων. Η καλύτερη λύση θα ήταν ένα ελαφρύ τραμ, σε συνδυασμό με βελτιωμένη αστική συγκοινωνία. Αλλά αυτό είναι ιστορία, σημασία έχει τι γίνεται από εδώ και πέρα. Η μόνη λύση είναι το μετρό να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει με οποιοδήποτε οικονομικό ή άλλο κόστος. Στο σημείο που έχει φτάσει ούτε να σκεπαστεί γίνεται, ούτε να ξεχαστεί μπορεί. Καλύτερα να μη γίνει τίποτε άλλο για μερικά χρόνια στην πόλη, αλλά να φύγει αυτός ο βραχνάς, που υποβιβάζει καθημερινά το επίπεδο ζωής. Στο τέλος –μη γελάτε- δεν θα μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τις λαμαρίνες, τις στροφές, τις στενωσιές και τα αδιέξοδα που δημιουργούν σε δρόμους και πεζοδρόμια τα εργοτάξιά του, τα οποία μοιάζουν, πλέον, να είναι εκεί από πάντα.
Οι πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί φορείς της πόλης άργησαν να αντιδράσουν συντονισμένα. Αλλά αν κρίνουμε από τη νοοτροπία των περισσότερων βουλευτών, που την περασμένη Δευτέρα προτίμησαν να παρακολουθήσουν από κοντά τον χαβαλέ Τσίπρα – Σαμαρά στη Βουλή, παρά να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του δήμου για το συγκεκριμένο θέμα, δεν μπορούμε να περιμένουμε και πολλά.
Από το 2006 όταν ξεκίνησε η κατασκευή του μετρό – αλλά και από τότε που άνοιξε η «τρύπα του Κούβελα»- μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί χίλιες φορές ότι το σχέδιο ήταν ακατάλληλο για τη Θεσσαλονίκη των 2.300 και βάλε χρόνων. Η καλύτερη λύση θα ήταν ένα ελαφρύ τραμ, σε συνδυασμό με βελτιωμένη αστική συγκοινωνία. Αλλά αυτό είναι ιστορία, σημασία έχει τι γίνεται από εδώ και πέρα. Η μόνη λύση είναι το μετρό να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει με οποιοδήποτε οικονομικό ή άλλο κόστος. Στο σημείο που έχει φτάσει ούτε να σκεπαστεί γίνεται, ούτε να ξεχαστεί μπορεί. Καλύτερα να μη γίνει τίποτε άλλο για μερικά χρόνια στην πόλη, αλλά να φύγει αυτός ο βραχνάς, που υποβιβάζει καθημερινά το επίπεδο ζωής. Στο τέλος –μη γελάτε- δεν θα μπορούμε να ζήσουμε χωρίς τις λαμαρίνες, τις στροφές, τις στενωσιές και τα αδιέξοδα που δημιουργούν σε δρόμους και πεζοδρόμια τα εργοτάξιά του, τα οποία μοιάζουν, πλέον, να είναι εκεί από πάντα.
Οι πολιτικοί, αυτοδιοικητικοί και παραγωγικοί φορείς της πόλης άργησαν να αντιδράσουν συντονισμένα. Αλλά αν κρίνουμε από τη νοοτροπία των περισσότερων βουλευτών, που την περασμένη Δευτέρα προτίμησαν να παρακολουθήσουν από κοντά τον χαβαλέ Τσίπρα – Σαμαρά στη Βουλή, παρά να ανταποκριθούν στο κάλεσμα του δήμου για το συγκεκριμένο θέμα, δεν μπορούμε να περιμένουμε και πολλά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.