rizospastis.gr,01/04/2015
«Ανθρακες» οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Εργασίας στους εργαζόμενους.
«Δυσεπίλυτο πρόβλημα» χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης, την περασμένη Δευτέρα, από το βήμα της Βουλής, το γεγονός ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν διακόψει το έργο και έχουν επιδοθεί σε μαζικές απολύσεις, εκβιάζοντας για περισσότερο «ζεστό» χρήμα.
Η απάντηση του υπουργού αφορά σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σ. Βαρδαλής, ο οποίος επισήμανε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι «ένα έργο που έχει δημοπρατηθεί το 2003, ξεκίνησε η κατασκευή του το 2006, ήταν να παραδοθεί το 2012 και τελικά προβλέπεται να παραδοθεί το Νοέμβρη του 2016, πράγμα που, κατά τη γνώμη μας, είναι ανέφικτο, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στο Μάρτη του 2015 και δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν το 50%».
Τονίζοντας τις συνέπειες από αυτή την καθυστέρηση, σημείωσε για τους μικρούς εμπόρους και αυτοαπασχολούμενους που έχουν τα καταστήματά τους γύρω από τα εργοτάξια ότι τους «έχει μπει θηλιά στο λαιμό» και συνολικά έχει προκληθεί «έμφραγμα στην πόλη». Ενώ, «απ' την άλλη μεριά, έχουν εξασφαλιστεί τα κέρδη της κατασκευαστικής εταιρείας και έχει εκτοξευτεί και το κόστος του έργου».
Τόνισε ότι ήδη η εταιρεία ΑΕΓΕΚ έχει κάνει 50 απολύσεις και έπεται συνέχεια. Απαίτησε να ληφθούν όλα τα μέτρα για να συνεχιστεί απρόσκοπτα και να ολοκληρωθεί το έργο, να σταματήσουν οι απολύσεις και να ανακληθούν αυτές που έγιναν χωρίς να πειραχτούν τα εργασιακά και μισθολογικά τους δικαιώματα.
Στην απάντησή του ο υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τις κατασκευάστριες εταιρείες λέγοντας ότι «το συνολικότερο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον λειτούργησε σε ορισμένες περιπτώσεις ανασταλτικά για τις εταιρείες που απαρτίζουν την ανάδοχο κοινοπραξία» και προανήγγειλε ότι θα τους εξασφαλίσει νέα κονδύλια από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Επιβεβαίωσε ότι πέρα από τις 50 απολύσεις ετοιμάζονται και άλλες, σε βάρος των 200 εργαζομένων της ΑΕΓΕΚ, σημειώνοντας ότι «το θέμα ύστερα από αίτηση του Σωματείου Εργαζομένων εξετάζεται από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων του υπουργείου Εργασίας, όπου και ελέγχεται η νομιμότητα των μαζικών απολύσεων σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 1387/1984»!
Κι ενώ η κυβέρνηση διερευνά τη ...νομιμότητα των απολύσεων, η ΑΕΓΕΚ ανακοίνωσε ότι θα απολύσει σήμερα άλλους 80 εργαζόμενους, ενώ προτίθεται να διώξει και τους υπόλοιπους μέχρι το τέλος της βδομάδας. Από το σύνολο των περίπου 180 εργαζομένων που απασχολούνται στον κατασκευαστικό τομέα θα κρατήσει μόνο το προσωπικό ασφαλείας, περίπου 30 - 50 εργαζόμενους.
Οι εργαζόμενοι απαντούν με απεργία σήμερα και συγκέντρωση από τις 7.30 το πρωί στα γραφεία της ΑΕΓΕΚ στο εργοτάξιο του Μετρό στο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Θυμίζουμε ότι έχουν προσληφθεί από την ΑΕΓΕΚ ως υπεργολάβο για λογαριασμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου, της AIASA («ΑΕΓΕΚ», «Impregilo», «Ansaldo», «Seli» και «Ansaldobreda»).
Στο μεταξύ, εκδόθηκε νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, με την οποία ικανοποιείται μερικώς άλλη μια οικονομική διεκδίκηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 5 εκατ. ευρώ «για τις εργασίες μεταφοράς προϊόντων εκσκαφής και απόθεσης - διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφής». Η ΑIASA διεκδικούσε 31 εκατ. ευρώ. Μόλις πρόσφατα, τα διαιτητικά δικαστήρια είχαν επιδικάσει στην AIASA άλλα 607.000 ευρώ από τα 1,95 εκατ. ευρώ που διεκδικούσε, ενώ είχαν απορρίψει αίτημα για επιπλέον καταβολή 215 εκατ. ευρώ.
Συνέντευξη Τύπου για τις «εξελίξεις στο Μετρό και τις θέσεις του ΚΚΕ» θα παραχωρήσει η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αύριο, Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, στον 7ο όροφο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
«Ανθρακες» οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Εργασίας στους εργαζόμενους.
«Δυσεπίλυτο πρόβλημα» χαρακτήρισε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκης, την περασμένη Δευτέρα, από το βήμα της Βουλής, το γεγονός ότι οι κατασκευάστριες εταιρείες του Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν διακόψει το έργο και έχουν επιδοθεί σε μαζικές απολύσεις, εκβιάζοντας για περισσότερο «ζεστό» χρήμα.
Η απάντηση του υπουργού αφορά σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Σ. Βαρδαλής, ο οποίος επισήμανε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι «ένα έργο που έχει δημοπρατηθεί το 2003, ξεκίνησε η κατασκευή του το 2006, ήταν να παραδοθεί το 2012 και τελικά προβλέπεται να παραδοθεί το Νοέμβρη του 2016, πράγμα που, κατά τη γνώμη μας, είναι ανέφικτο, δεδομένου ότι βρισκόμαστε στο Μάρτη του 2015 και δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε καν το 50%».
Τονίζοντας τις συνέπειες από αυτή την καθυστέρηση, σημείωσε για τους μικρούς εμπόρους και αυτοαπασχολούμενους που έχουν τα καταστήματά τους γύρω από τα εργοτάξια ότι τους «έχει μπει θηλιά στο λαιμό» και συνολικά έχει προκληθεί «έμφραγμα στην πόλη». Ενώ, «απ' την άλλη μεριά, έχουν εξασφαλιστεί τα κέρδη της κατασκευαστικής εταιρείας και έχει εκτοξευτεί και το κόστος του έργου».
Τόνισε ότι ήδη η εταιρεία ΑΕΓΕΚ έχει κάνει 50 απολύσεις και έπεται συνέχεια. Απαίτησε να ληφθούν όλα τα μέτρα για να συνεχιστεί απρόσκοπτα και να ολοκληρωθεί το έργο, να σταματήσουν οι απολύσεις και να ανακληθούν αυτές που έγιναν χωρίς να πειραχτούν τα εργασιακά και μισθολογικά τους δικαιώματα.
Στην απάντησή του ο υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τις κατασκευάστριες εταιρείες λέγοντας ότι «το συνολικότερο δυσχερές οικονομικό περιβάλλον λειτούργησε σε ορισμένες περιπτώσεις ανασταλτικά για τις εταιρείες που απαρτίζουν την ανάδοχο κοινοπραξία» και προανήγγειλε ότι θα τους εξασφαλίσει νέα κονδύλια από τα ευρωπαϊκά προγράμματα.
Επιβεβαίωσε ότι πέρα από τις 50 απολύσεις ετοιμάζονται και άλλες, σε βάρος των 200 εργαζομένων της ΑΕΓΕΚ, σημειώνοντας ότι «το θέμα ύστερα από αίτηση του Σωματείου Εργαζομένων εξετάζεται από το Τμήμα Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων του υπουργείου Εργασίας, όπου και ελέγχεται η νομιμότητα των μαζικών απολύσεων σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 1387/1984»!
Κι ενώ η κυβέρνηση διερευνά τη ...νομιμότητα των απολύσεων, η ΑΕΓΕΚ ανακοίνωσε ότι θα απολύσει σήμερα άλλους 80 εργαζόμενους, ενώ προτίθεται να διώξει και τους υπόλοιπους μέχρι το τέλος της βδομάδας. Από το σύνολο των περίπου 180 εργαζομένων που απασχολούνται στον κατασκευαστικό τομέα θα κρατήσει μόνο το προσωπικό ασφαλείας, περίπου 30 - 50 εργαζόμενους.
Οι εργαζόμενοι απαντούν με απεργία σήμερα και συγκέντρωση από τις 7.30 το πρωί στα γραφεία της ΑΕΓΕΚ στο εργοτάξιο του Μετρό στο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Θυμίζουμε ότι έχουν προσληφθεί από την ΑΕΓΕΚ ως υπεργολάβο για λογαριασμό της κατασκευάστριας κοινοπραξίας του έργου, της AIASA («ΑΕΓΕΚ», «Impregilo», «Ansaldo», «Seli» και «Ansaldobreda»).
Στο μεταξύ, εκδόθηκε νέα απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου, με την οποία ικανοποιείται μερικώς άλλη μια οικονομική διεκδίκηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 5 εκατ. ευρώ «για τις εργασίες μεταφοράς προϊόντων εκσκαφής και απόθεσης - διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφής». Η ΑIASA διεκδικούσε 31 εκατ. ευρώ. Μόλις πρόσφατα, τα διαιτητικά δικαστήρια είχαν επιδικάσει στην AIASA άλλα 607.000 ευρώ από τα 1,95 εκατ. ευρώ που διεκδικούσε, ενώ είχαν απορρίψει αίτημα για επιπλέον καταβολή 215 εκατ. ευρώ.
Συνέντευξη Τύπου για τις «εξελίξεις στο Μετρό και τις θέσεις του ΚΚΕ» θα παραχωρήσει η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, αύριο, Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, στον 7ο όροφο του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.