www.902.gr,02/04/2015
Να σταματήσουν οι απολύσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι και να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση των εργασιών χωρίς αύξηση του κόστους, τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου της ΟΠ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕμε ομιλητές τους Σάκη Βαρδαλή,βουλευτή και Σωτήρη Ζαριανόπουλο, ευρωβουλευτή του Κόμματος.
Τονίσθηκε πως «το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί για την περιοχή μας το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, με τους εργαζόμενους στο έργο και το λαό της Θεσσαλονίκης να πληρώνουν συνεχώς το μάρμαρο. Ένα "μεγάλο έργο πνοής για την πόλη μας", που θα αποτελούσε λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, έχει μετατραπεί σε βραχνά και λουκέτο για δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν την ατυχία η επιχείρησή τους να βρίσκεται στην πορεία του έργου.
Την ίδια ώρα εκατοντάδες εργαζόμενοι στο έργο είναι απολυμένοι, με τις αρχαιολογικές εργασίες να έχουν σταματήσει και τα χαρτιά της απόλυσης να περιμένουν εκατοντάδες εργαζόμενους στην κατασκευή του έργου.
Χθες Τετάρτη 1 Απρίλη 2015 προστέθηκαν ακόμα 63 απολύσεις στις 49 που είχαν προηγηθεί, στους εργαζόμενους της ΑΕΓΕΚ στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου, ενώ για τους υπόλοιπους τα χαρτιά της απόλυσης θα επιδοθούν τις επόμενες μέρες, με αποτέλεσμα όλοι οι εργαζόμενοι στο έργο να είναι απολυμένοι.
Το ΚΚΕ καλεί σε αγωνιστικό συντονισμό Σωματείων, Λαϊκών Επιτροπών, νεολαίας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο έργο.
Καλούμε τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης να μην αναγνωρίσουν και να μη δεχθούν καμία απόλυση, να απαιτήσουν να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, με πλήρη δικαιώματα των εργαζόμενων, με ευθύνη του κράτους.
Στις 31/10/2014 έληξε η παράταση της Σύμβασης Κατασκευής του Μετρό, ένα έργο που έχει αφετηρία το 2006, και η κατάσταση στο έργο είναι η εξής:
Έχουν ολοκληρωθεί:
Το 55% του έργου του πολιτικού μηχανικού.
Το 75% των σηράγγων
και περίπου το 80% των αρχαιολογικών ανασκαφών.
Τα πολυδιαφημιζόμενα μεγάλα έργα έχουν έναν και μοναδικό χρηματοδότη, το λαό, ανεξάρτητα από το τι γράφει η μαρκίζα.
Το Μετρό είναι ένα έργο που έχουν χρυσοπληρώσει οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός μέσω της φορολογίας και θα το χρυσοπληρώνουν οι κάτοικοι της πόλης, που θα κληθούν με υψηλή τιμή εισιτηρίου, με φόρους τοπικούς ή γενικούς να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς το κόστος θα εκτοξευτεί ακόμα περισσότερο.
Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, αποδείχθηκε περίτρανα ότι δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ’ αυτά.
Ανεξάρτητα από το πώς θα συνεχιστεί το πολύπαθο έργο, από τη μέχρι τώρα πορεία επιβεβαιώνεται ότι το κυνήγι του κέρδους από τα κατασκευαστικά μεγαθήρια είναι παράγοντας που υπονομεύει τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο χρόνος κατασκευής του έργου επιμηκύνθηκε σε όφελος των κατασκευαστών, το κόστος εκτινάχθηκε στα ύψη, τα δικαιώματα των εργαζομένων στο έργο ισοπεδώθηκαν κυριολεκτικά, με πιο πρόσφατη συνέπεια για τους εργαζόμενους την απόλυσή τους, και για το έργο να σταματούν οι εργασίες και να μένει η κατασκευή του στη μέση.
Σε όλους είναι γνωστό πως η κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της αναδόχου κατασκευάστριας κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμυρίων ευρώ και σήμερα έχουν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμύριων ευρώ). Εκβιασμοί που φοβόμαστε ότι δεν θα είναι οι τελευταίοι έως την ολοκλήρωση του έργου και οι οποίοι είναι σύμφυτοι με τον τρόπο που επέλεξε η κεντρική εξουσία να αναθέσει την κατασκευή του Μετρό.
Το Μετρό χρησιμοποιήθηκε ως "πιλότος" για τη γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας συνολικά στις κατασκευές. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία έδωσε τμήματα των εργασιών σε υπεργολάβους. Όλα αυτά τα χρόνια, οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνταν τόσο στις αρχαιολογικές εργασίες, όσο και στο κατασκευαστικό τμήμα του έργου, δέχτηκαν σκληρή επίθεση στα δικαιώματά τους, απολύσεις, μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής εργασία, αναγκαστικές άδειες χωρίς αποδοχές, πολύμηνες καθυστερήσεις στις πληρωμές, κατάργηση ειδικοτήτων, παράταση του ημερήσιου χρόνου εργασίας κατά μισή ώρα (ο χρόνος του διαλείμματος).
Οι τελευταίες εξελίξεις θέτουν την κυβέρνηση προ των ευθυνών της.
Για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μεταθέτει τη λύση των προβλημάτων, των εργαζομένων και του λαού στη Δευτέρα Παρουσία.
Την ώρα που ο λαός έχει χρυσοπληρώσει και αυτό το μεγάλο έργο, η συγκυβέρνηση διαβεβαιώνει τους δανειστές ότι δεν θα χάσουν ευρώ. Γι’ αυτούς δουλεύει "αξιοποιώντας" τα αποθεματικά των ταμείων του ΟΑΕΔ, Περιφερειών, ΟΠΕΚΕΠΕ, για να πληρώσει ένα χρέος που κανένας εργάτης στο Μετρό και πουθενά αλλού δεν δημιούργησε.
Δεν μπορεί να αποτελεί η κατασκευή του Μετρό, ούτε κανένας άλλος χώρος δουλείας μέρος της δημιουργικής ασάφειας. Οι απολύσεις, το κλείσιμο το καταστημάτων, η εκ περιτροπής εργασία, οι άδειες άνευ αποδοχών έχουν κάνει σαφέστατο ότι απαιτείται άμεσα λύση στα προβλήματα του λαού της πόλης και των εργαζομένων στο έργο.
Σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ καλλιεργεί στάση αναμονής στους εργαζόμενους και στο λαό χωρίς να παίρνει άμεσα μέτρα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης δεν απάντησε σε κανένα από τα ερωτήματα του ΚΚΕ σε πρόσφατη Επίκαιρη Ερώτηση και αρκέστηκε στην περιγραφή των προβλημάτων του έργου. Ο Χρ. Σπίρτζης, αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε πρόσφατη συνέντευξή του σημείωσε ότι πρέπει "να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους, φορείς και Τοπική Αυτοδιοίκηση... Θα καλέσουμε σε διάλογο τις τράπεζες, τους παραχωρησιούχους, την Τοπική Αυτοδιοίκηση".
Την ώρα δηλαδή που η "αξιοπρέπεια" και η "ελπίδα" έχουν ως μοναδικό όρο την πληρωμή των δανειστών, οι πρώτες απολύσεις της κυβέρνησης "κοινωνικής σωτηρίας" γίνονται πραγματικότητα.
Το ΚΚΕ απαιτεί να δοθεί άμεσα πολιτική λύση στο θέμα του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Το ΚΚΕ από τις αρχές του 2009 είχε επισημάνει σειρά προβλημάτων που αφορούσαν το έργο του Μετρό, στο Δήμο, στη Νομαρχία, στη Βουλή και στην Ευρωβουλή.
Είχαμε ζητήσει το έργο να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με κρατική επίβλεψη, μέριμνα και δαπάνη. Δυστυχώς, η τότε κυβέρνηση επέλεξε το συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής του, με τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν ακολουθήσει. Επίσης δικαιώνεται η αντίθεσή μας στον τρόπο ανάθεσης του έργου "μελέτη - κατασκευή", δηλαδή στη μη ύπαρξη οριστικής μελέτης που θα υποχρεούνταν να εφαρμόσει η ανάδοχος κοινοπραξία.
Η λύση για τους εργαζόμενους δεν είναι να συνταχθούν με τα συμφέροντα των μεγαλοεργοδοτών, αλλά να συγκρουσθούν με τα συμφέροντα των μονοπωλίων του και την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η αναμονή σωτήρων από προηγούμενη ή σημερινή κυβέρνηση απέδειξε την αξία τους: Ότι δεν έχει τίποτα να προσφέρει στους εργαζόμενους και την πόλη.
Τα κόμματα και οι παρατάξεις που δεν θέλουν να έρθουν σε σύγκρουση μ’ αυτή την πηγή του προβλήματος, που υποστηρίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν τεράστιες ευθύνες για το πρόβλημα. Δεν μπορούν σήμερα να εμφανίζονται ως σωτήρες.
Για μια ακόμη φορά, μέσα και από το παράδειγμα του Μετρό, δικαιώνεται η αναγκαία, ώριμη και επίκαιρη πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Κατασκευών στο πλαίσιο ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης και με την εξουσία στα χέρια των παραγωγών του πλούτου.
Προϋπόθεση είναι η ισχυροποίηση του ΚΚΕ παντού και η σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, κυβερνήσεις και κόμματα που εκπροσωπούν αυτά και την Ευρωπαϊκή Ένωση που τα στηρίζει.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες, ο πλούτος, που εμείς παράγουμε, να γίνει δικό μας κτήμα, οι ανάγκες του λαού να γίνουν πραγματικότητα. Βασική προϋπόθεση είναι ο λαός να πιστέψει στη δύναμή του, να παλέψει για ό,τι πραγματικά του αξίζει, χωρίς καμία αναμονή, χωρίς καμία ανάθεση. Πρέπει να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος η πάλη για κάθε πρόβλημα στο χώρο δουλειάς, η διεκδίκηση των δικαιωμάτων της λαϊκής οικογένειας, η πάλη για τις σύγχρονες ανάγκες του λαού. Είναι προϋπόθεση ώστε να ανοίξει ο δρόμος για ριζικές αλλαγές, με το λαό στη θέση που του αρμόζει, στην εξουσία.
Το ΚΚΕ απαιτεί από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση συνέχιση και την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του και χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό.
Να μην πραγματοποιηθεί καμία απόλυση, να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, να μην υπάρχει κανένας διαχωρισμός των εργαζομένων, καμία αλλαγή στις υπάρχουσες συμβάσεις εργασίας, να διατηρηθούν όλα τα μισθολογικά, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
Άμεσα να προσληφθούν όλοι οι απολυμένοι. Να σταματήσουν οι εκβιασμοί της εργοδοσίας. Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες)».
Να σταματήσουν οι απολύσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι και να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση των εργασιών χωρίς αύξηση του κόστους, τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου της ΟΠ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕμε ομιλητές τους Σάκη Βαρδαλή,βουλευτή και Σωτήρη Ζαριανόπουλο, ευρωβουλευτή του Κόμματος.
Τονίσθηκε πως «το Μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί για την περιοχή μας το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας, με τους εργαζόμενους στο έργο και το λαό της Θεσσαλονίκης να πληρώνουν συνεχώς το μάρμαρο. Ένα "μεγάλο έργο πνοής για την πόλη μας", που θα αποτελούσε λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, έχει μετατραπεί σε βραχνά και λουκέτο για δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν την ατυχία η επιχείρησή τους να βρίσκεται στην πορεία του έργου.
Την ίδια ώρα εκατοντάδες εργαζόμενοι στο έργο είναι απολυμένοι, με τις αρχαιολογικές εργασίες να έχουν σταματήσει και τα χαρτιά της απόλυσης να περιμένουν εκατοντάδες εργαζόμενους στην κατασκευή του έργου.
Χθες Τετάρτη 1 Απρίλη 2015 προστέθηκαν ακόμα 63 απολύσεις στις 49 που είχαν προηγηθεί, στους εργαζόμενους της ΑΕΓΕΚ στο κατασκευαστικό κομμάτι του έργου, ενώ για τους υπόλοιπους τα χαρτιά της απόλυσης θα επιδοθούν τις επόμενες μέρες, με αποτέλεσμα όλοι οι εργαζόμενοι στο έργο να είναι απολυμένοι.
Το ΚΚΕ καλεί σε αγωνιστικό συντονισμό Σωματείων, Λαϊκών Επιτροπών, νεολαίας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο έργο.
Καλούμε τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης να μην αναγνωρίσουν και να μη δεχθούν καμία απόλυση, να απαιτήσουν να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, με πλήρη δικαιώματα των εργαζόμενων, με ευθύνη του κράτους.
Στις 31/10/2014 έληξε η παράταση της Σύμβασης Κατασκευής του Μετρό, ένα έργο που έχει αφετηρία το 2006, και η κατάσταση στο έργο είναι η εξής:
Έχουν ολοκληρωθεί:
Το 55% του έργου του πολιτικού μηχανικού.
Το 75% των σηράγγων
και περίπου το 80% των αρχαιολογικών ανασκαφών.
Τα πολυδιαφημιζόμενα μεγάλα έργα έχουν έναν και μοναδικό χρηματοδότη, το λαό, ανεξάρτητα από το τι γράφει η μαρκίζα.
Το Μετρό είναι ένα έργο που έχουν χρυσοπληρώσει οι εργαζόμενοι και συνολικά ο λαός μέσω της φορολογίας και θα το χρυσοπληρώνουν οι κάτοικοι της πόλης, που θα κληθούν με υψηλή τιμή εισιτηρίου, με φόρους τοπικούς ή γενικούς να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς το κόστος θα εκτοξευτεί ακόμα περισσότερο.
Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους, αποδείχθηκε περίτρανα ότι δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή τους χωρίς το κόστος τους να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζόμενων σ’ αυτά.
Ανεξάρτητα από το πώς θα συνεχιστεί το πολύπαθο έργο, από τη μέχρι τώρα πορεία επιβεβαιώνεται ότι το κυνήγι του κέρδους από τα κατασκευαστικά μεγαθήρια είναι παράγοντας που υπονομεύει τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Στην περίπτωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης ο χρόνος κατασκευής του έργου επιμηκύνθηκε σε όφελος των κατασκευαστών, το κόστος εκτινάχθηκε στα ύψη, τα δικαιώματα των εργαζομένων στο έργο ισοπεδώθηκαν κυριολεκτικά, με πιο πρόσφατη συνέπεια για τους εργαζόμενους την απόλυσή τους, και για το έργο να σταματούν οι εργασίες και να μένει η κατασκευή του στη μέση.
Σε όλους είναι γνωστό πως η κατασκευή του έργου εξελίχθηκε μέσα από διαρκείς εκβιασμούς της αναδόχου κατασκευάστριας κοινοπραξίας για επιπρόσθετα ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (ξεκίνησαν το 2009 με την απαίτηση 113 εκατομμυρίων ευρώ και σήμερα έχουν φθάσει στο ύψος των 560 εκατομμύριων ευρώ). Εκβιασμοί που φοβόμαστε ότι δεν θα είναι οι τελευταίοι έως την ολοκλήρωση του έργου και οι οποίοι είναι σύμφυτοι με τον τρόπο που επέλεξε η κεντρική εξουσία να αναθέσει την κατασκευή του Μετρό.
Το Μετρό χρησιμοποιήθηκε ως "πιλότος" για τη γενίκευση των ελαστικών μορφών εργασίας συνολικά στις κατασκευές. Η κατασκευάστρια κοινοπραξία έδωσε τμήματα των εργασιών σε υπεργολάβους. Όλα αυτά τα χρόνια, οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνταν τόσο στις αρχαιολογικές εργασίες, όσο και στο κατασκευαστικό τμήμα του έργου, δέχτηκαν σκληρή επίθεση στα δικαιώματά τους, απολύσεις, μειώσεις μισθών, εκ περιτροπής εργασία, αναγκαστικές άδειες χωρίς αποδοχές, πολύμηνες καθυστερήσεις στις πληρωμές, κατάργηση ειδικοτήτων, παράταση του ημερήσιου χρόνου εργασίας κατά μισή ώρα (ο χρόνος του διαλείμματος).
Οι τελευταίες εξελίξεις θέτουν την κυβέρνηση προ των ευθυνών της.
Για ακόμη μία φορά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μεταθέτει τη λύση των προβλημάτων, των εργαζομένων και του λαού στη Δευτέρα Παρουσία.
Την ώρα που ο λαός έχει χρυσοπληρώσει και αυτό το μεγάλο έργο, η συγκυβέρνηση διαβεβαιώνει τους δανειστές ότι δεν θα χάσουν ευρώ. Γι’ αυτούς δουλεύει "αξιοποιώντας" τα αποθεματικά των ταμείων του ΟΑΕΔ, Περιφερειών, ΟΠΕΚΕΠΕ, για να πληρώσει ένα χρέος που κανένας εργάτης στο Μετρό και πουθενά αλλού δεν δημιούργησε.
Δεν μπορεί να αποτελεί η κατασκευή του Μετρό, ούτε κανένας άλλος χώρος δουλείας μέρος της δημιουργικής ασάφειας. Οι απολύσεις, το κλείσιμο το καταστημάτων, η εκ περιτροπής εργασία, οι άδειες άνευ αποδοχών έχουν κάνει σαφέστατο ότι απαιτείται άμεσα λύση στα προβλήματα του λαού της πόλης και των εργαζομένων στο έργο.
Σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ καλλιεργεί στάση αναμονής στους εργαζόμενους και στο λαό χωρίς να παίρνει άμεσα μέτρα για τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου.
Ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης δεν απάντησε σε κανένα από τα ερωτήματα του ΚΚΕ σε πρόσφατη Επίκαιρη Ερώτηση και αρκέστηκε στην περιγραφή των προβλημάτων του έργου. Ο Χρ. Σπίρτζης, αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε πρόσφατη συνέντευξή του σημείωσε ότι πρέπει "να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους, φορείς και Τοπική Αυτοδιοίκηση... Θα καλέσουμε σε διάλογο τις τράπεζες, τους παραχωρησιούχους, την Τοπική Αυτοδιοίκηση".
Την ώρα δηλαδή που η "αξιοπρέπεια" και η "ελπίδα" έχουν ως μοναδικό όρο την πληρωμή των δανειστών, οι πρώτες απολύσεις της κυβέρνησης "κοινωνικής σωτηρίας" γίνονται πραγματικότητα.
Το ΚΚΕ απαιτεί να δοθεί άμεσα πολιτική λύση στο θέμα του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Το ΚΚΕ από τις αρχές του 2009 είχε επισημάνει σειρά προβλημάτων που αφορούσαν το έργο του Μετρό, στο Δήμο, στη Νομαρχία, στη Βουλή και στην Ευρωβουλή.
Είχαμε ζητήσει το έργο να κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου με κρατική επίβλεψη, μέριμνα και δαπάνη. Δυστυχώς, η τότε κυβέρνηση επέλεξε το συγκεκριμένο τρόπο κατασκευής του, με τις οδυνηρές συνέπειες που έχουν ακολουθήσει. Επίσης δικαιώνεται η αντίθεσή μας στον τρόπο ανάθεσης του έργου "μελέτη - κατασκευή", δηλαδή στη μη ύπαρξη οριστικής μελέτης που θα υποχρεούνταν να εφαρμόσει η ανάδοχος κοινοπραξία.
Η λύση για τους εργαζόμενους δεν είναι να συνταχθούν με τα συμφέροντα των μεγαλοεργοδοτών, αλλά να συγκρουσθούν με τα συμφέροντα των μονοπωλίων του και την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η αναμονή σωτήρων από προηγούμενη ή σημερινή κυβέρνηση απέδειξε την αξία τους: Ότι δεν έχει τίποτα να προσφέρει στους εργαζόμενους και την πόλη.
Τα κόμματα και οι παρατάξεις που δεν θέλουν να έρθουν σε σύγκρουση μ’ αυτή την πηγή του προβλήματος, που υποστηρίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχουν τεράστιες ευθύνες για το πρόβλημα. Δεν μπορούν σήμερα να εμφανίζονται ως σωτήρες.
Για μια ακόμη φορά, μέσα και από το παράδειγμα του Μετρό, δικαιώνεται η αναγκαία, ώριμη και επίκαιρη πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαίο Κρατικό Φορέα Κατασκευών στο πλαίσιο ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης και με την εξουσία στα χέρια των παραγωγών του πλούτου.
Προϋπόθεση είναι η ισχυροποίηση του ΚΚΕ παντού και η σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, κυβερνήσεις και κόμματα που εκπροσωπούν αυτά και την Ευρωπαϊκή Ένωση που τα στηρίζει.
Σήμερα υπάρχουν όλες οι δυνατότητες, ο πλούτος, που εμείς παράγουμε, να γίνει δικό μας κτήμα, οι ανάγκες του λαού να γίνουν πραγματικότητα. Βασική προϋπόθεση είναι ο λαός να πιστέψει στη δύναμή του, να παλέψει για ό,τι πραγματικά του αξίζει, χωρίς καμία αναμονή, χωρίς καμία ανάθεση. Πρέπει να γίνει υπόθεση του εργατικού - λαϊκού κινήματος η πάλη για κάθε πρόβλημα στο χώρο δουλειάς, η διεκδίκηση των δικαιωμάτων της λαϊκής οικογένειας, η πάλη για τις σύγχρονες ανάγκες του λαού. Είναι προϋπόθεση ώστε να ανοίξει ο δρόμος για ριζικές αλλαγές, με το λαό στη θέση που του αρμόζει, στην εξουσία.
Το ΚΚΕ απαιτεί από την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση συνέχιση και την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του και χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτό.
Να μην πραγματοποιηθεί καμία απόλυση, να διασφαλιστούν όλες οι θέσεις εργασίας, να μην υπάρχει κανένας διαχωρισμός των εργαζομένων, καμία αλλαγή στις υπάρχουσες συμβάσεις εργασίας, να διατηρηθούν όλα τα μισθολογικά, ασφαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα.
Άμεσα να προσληφθούν όλοι οι απολυμένοι. Να σταματήσουν οι εκβιασμοί της εργοδοσίας. Να υπάρξει η άμεση επανεκκίνηση και η απρόσκοπτη πλέον συνέχιση των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (ΤΒΜ, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες)».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.