newmoney.gr.08/05/2015
Κραυγή αγωνίας για την αδράνεια του μετρό της Θεσσαλονίκης εκφράζει ο Σύλλογος εργαζομένων σε επιστολή που απέστειλε στους υπουργούς Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη και Εργασίας κ. Πάνο Σκουρλέτη υποστηρίζοντας ότι η κοινοπραξία δείχνει την έξοδο και στους εναπομείναντες 105 εργαζόμενους από το τμήμα αρχαιολογίας.
Κραυγή αγωνίας για την αδράνεια του μετρό της Θεσσαλονίκης εκφράζει ο Σύλλογος εργαζομένων σε επιστολή που απέστειλε στους υπουργούς Οικονομίας κ. Γιώργο Σταθάκη και Εργασίας κ. Πάνο Σκουρλέτη υποστηρίζοντας ότι η κοινοπραξία δείχνει την έξοδο και στους εναπομείναντες 105 εργαζόμενους από το τμήμα αρχαιολογίας.
Πρόκειται για το μόνο κομμάτι του έργου, που συνεχίζει τις εργασίες, παρά την αίτηση διάλυσης της σύμβασης που κατέθεσε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου η ανάδοχος κοινοπραξία και η οποία όμως έχει απορριφθεί.
Η κοινοπραξία ΑIΑSA (ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Seli - Ansaldobreda), ενημέρωσε την Αττικό Μετρό και την αρχαιολογική υπηρεσία ότι στις 15 Μαΐου εξαντλούνται τα κονδύλια που διαθέτει για την αρχαιολογική ανασκαφή και ως εκ τούτου οφείλει να διακόψει τις εργασίες.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τους εργαζόμενους επιφέρει αναπόφευκτα και την απόλυση των εργαζόμενων στο αρχαιολογικό τμήμα καθώς και τη διακοπή κάθε εργασίας στα εργοτάξια του έργου, αφού κατασκευαστικές εργασίες δεν γίνονται εδώ και ένα πεντάμηνο. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι πόροι εξαντλούνται την στιγμή που η κυβέρνηση ξετινάζει τα αποθεματικά της Αττικό Μετρό με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει την συνέχιση των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν υπάρχουν εγκεκριμένα κονδύλια 25 εκατ. ευρώ για αρχαιολογική ανασκαφή, τα οποία για να διατεθούν στα έργα θα πρέπει ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Συμπληρωματική Σύμβαση. Κάτι όμως το οποίο αρνείται επικαλούμενος την ακύρωση του χρονοδιαγράμματος του έργου με την απόφαση της 2ας Δεκεμβρίου 2014 από το διαιτητικό δικαστήριο.
Το αδιέξοδο είναι προφανές ενώ την ίδια στιγμή, για την Ε.Ε. το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Όπως γίνεται αντιληπτό, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, η απένταξη του έργου, η επιστροφή των περίπου 500 εκατ. ευρώ τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί, οι αποζημιώσεις του εργολάβου και η επαναφορά της πόλης στην προ εργασιών κατάσταση, διαμορφώνει ένα τεράστιο ποσό, το οποίο θα επιβαρύνει το συνολικό δημοσιονομικό κόστος και θα συμβάλει στη δημιουργία μίας ακόμη εστίας σχηματισμού ελλείμματος.
Δύο όπως σημειώνουν είναι οι διαφαινόμενες λύσεις:
-Η υποβολή νέου χρονοδιαγράμματος από πλευράς αναδόχου και ταυτόχρονα η ανάληψη από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Αττικό Μετρό της αντιμετώπισης όλων των θεμάτων που θα προκύψουν κατά την εκτέλεσή του. Παράλληλα θα πρέπει να καλλιεργηθεί το αντίστοιχο κλίμα εμπιστοσύνης.
-Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραπάνω συζητήσεις, να ΜΗΝ απολυθούν οι εργαζόμενοι, να χρησιμοποιηθούν τα υπόλοιπα χρήματα για την συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών ώστε να κρατηθεί ζωντανό το έργο.
Η κοινοπραξία ΑIΑSA (ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Seli - Ansaldobreda), ενημέρωσε την Αττικό Μετρό και την αρχαιολογική υπηρεσία ότι στις 15 Μαΐου εξαντλούνται τα κονδύλια που διαθέτει για την αρχαιολογική ανασκαφή και ως εκ τούτου οφείλει να διακόψει τις εργασίες.
Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τους εργαζόμενους επιφέρει αναπόφευκτα και την απόλυση των εργαζόμενων στο αρχαιολογικό τμήμα καθώς και τη διακοπή κάθε εργασίας στα εργοτάξια του έργου, αφού κατασκευαστικές εργασίες δεν γίνονται εδώ και ένα πεντάμηνο. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι πόροι εξαντλούνται την στιγμή που η κυβέρνηση ξετινάζει τα αποθεματικά της Αττικό Μετρό με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει την συνέχιση των εργασιών του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν υπάρχουν εγκεκριμένα κονδύλια 25 εκατ. ευρώ για αρχαιολογική ανασκαφή, τα οποία για να διατεθούν στα έργα θα πρέπει ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Συμπληρωματική Σύμβαση. Κάτι όμως το οποίο αρνείται επικαλούμενος την ακύρωση του χρονοδιαγράμματος του έργου με την απόφαση της 2ας Δεκεμβρίου 2014 από το διαιτητικό δικαστήριο.
Το αδιέξοδο είναι προφανές ενώ την ίδια στιγμή, για την Ε.Ε. το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Όπως γίνεται αντιληπτό, αναφέρουν οι εργαζόμενοι, η απένταξη του έργου, η επιστροφή των περίπου 500 εκατ. ευρώ τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί, οι αποζημιώσεις του εργολάβου και η επαναφορά της πόλης στην προ εργασιών κατάσταση, διαμορφώνει ένα τεράστιο ποσό, το οποίο θα επιβαρύνει το συνολικό δημοσιονομικό κόστος και θα συμβάλει στη δημιουργία μίας ακόμη εστίας σχηματισμού ελλείμματος.
Δύο όπως σημειώνουν είναι οι διαφαινόμενες λύσεις:
-Η υποβολή νέου χρονοδιαγράμματος από πλευράς αναδόχου και ταυτόχρονα η ανάληψη από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Αττικό Μετρό της αντιμετώπισης όλων των θεμάτων που θα προκύψουν κατά την εκτέλεσή του. Παράλληλα θα πρέπει να καλλιεργηθεί το αντίστοιχο κλίμα εμπιστοσύνης.
-Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραπάνω συζητήσεις, να ΜΗΝ απολυθούν οι εργαζόμενοι, να χρησιμοποιηθούν τα υπόλοιπα χρήματα για την συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών ώστε να κρατηθεί ζωντανό το έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.