Παρασκευή, 8 Μαΐου 2015

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΜΕΤΡΟ ΣΕ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό,08/05/2015



ΠΡΟΣ:
v    ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ,     
           κο ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΤΑΘΑΚΗ
v    ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ   
          ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, κο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ

v    ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, κο ΧΡΗΣΤΟ ΣΠΙΡΤΖΗ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
v    ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
          ΠΡΟΕΔΡΟ κο ΧΡΗΣΤΟ ΤΣΙΤΟΥΡΑ

v    ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
          ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ κο ΓΕΩΡΓΙΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗ

v    ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ A.I.A.S.A.
          ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ κο ΜΙΧΑΗΛ ΣΙΜΑ



Κύριοι Υπουργοί,


Αυλαία σε όλες τις πράξεις του έργου κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι βάζει ο εργολάβος, προαναγγέλλοντας απολύσεις και στο αρχαιολογικό τμήμα, το μόνο τμήμα του έργου, που συνεχίζει τις εργασίες, παρά την αίτηση διάλυσης της σύμβασης που κατέθεσε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου η ανάδοχος κοινοπραξία και η οποία όμως έχει απορριφθεί.

Όπως είναι πλέον γνωστό από τα ΜΜΕ, η κοινοπραξία ΑIΑSA (ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Seli - Ansaldobreda), ενημέρωσε την Αττικό Μετρό Α.Ε. και την αρχαιολογική υπηρεσία ότι στις 15 Μαΐου εξαντλούνται τα κονδύλια που διαθέτει για την αρχαιολογική ανασκαφή και ως εκ τούτου οφείλει να διακόψει τις εργασίες. Η εξέλιξη αυτή επιφέρει αναπόφευκτα και την απόλυση των 105 εργαζόμενων στο αρχαιολογικό τμήμα καθώς και τη διακοπή κάθε εργασίας στα εργοτάξια του έργου, αφού κατασκευαστικές εργασίες δεν γίνονται εδώ και ένα πεντάμηνο.

Παράλληλα σε όλα τα ΜΜΕ γίνεται η σχεδόν αυτονόητη ταύτιση της χρήσης των αποθεματικών της Αττικό Μετρό προς εξυπηρέτηση των γενικών αναγκών του κράτους με την έλλειψη χρημάτων για τη συνέχιση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Τα χρήματα όντως εξαντλούνται, ωστόσο, υπάρχουν εγκεκριμένα κονδύλια 25 εκατ. ευρώ για αρχαιολογική ανασκαφή. Για να συνεχιστούν οι εργασίες όμως πρέπει ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Συμπληρωματική Σύμβαση, κάτι το οποίο αρνείται να πράξει επικαλούμενος την ακύρωση
του χρονοδιαγράμματος του έργου με την απόφαση της 2ας Δεκεμβρίου 2014 από το διαιτητικό δικαστήριο

Το αδιέξοδο είναι προφανές ενώ την ίδια στιγμή, για την Ε.Ε. το σταμάτημα των αρχαιολογικών εργασιών ουσιαστικά σηματοδοτεί την παύση και την οριστική διακοπή του έργου. Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό, η απένταξη του έργου, η επιστροφή των περίπου 500 εκατ. ευρώ τα οποία μέχρι στιγμής έχουν δαπανηθεί, οι αποζημιώσεις του εργολάβου και η επαναφορά της πόλης στην προ εργασιών κατάσταση, διαμορφώνει ένα τεράστιο ποσό, το οποίο θα επιβαρύνει το συνολικό δημοσιονομικό κόστος και θα συμβάλει στη δημιουργία μίας ακόμη εστίας σχηματισμού ελλείμματος.

Φαίνεται πως υπάρχει φως στο τούνελ των διαπραγματεύσεων, αλλά ο ζωτικός χρόνος λήγει:

Δύο είναι οι διαφαινόμενες λύσεις.

1. Η υποβολή νέου χρονοδιαγράμματος από πλευράς αναδόχου και ταυτόχρονα η ανάληψη από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Αττικό Μετρό της αντιμετώπισης όλων των θεμάτων που θα προκύψουν κατά την εκτέλεσή του. Παράλληλα θα πρέπει να καλλιεργηθεί το αντίστοιχο κλίμα εμπιστοσύνης.

2. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραπάνω συζητήσεις, να ΜΗΝ απολυθούν οι εργαζόμενοι, να χρησιμοποιηθούν τα υπόλοιπα χρήματα για την συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών ώστε να κρατηθεί ζωντανό το έργο.

Πιστεύουμε πως, έστω και την τελευταία στιγμή, θα πρυτανεύσει η λογική και η σύνεση και δε θα τεθεί σε κίνδυνο, ούτε το εργασιακό μέλλον των ανθρώπων του έργου, πόσο μάλλον το ίδιο το έργο.



Με εκτίμηση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.