sirma.info,20/05/2015
Κινητοποίηση ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης, αύριο, Πέμπτη 21 Μαΐου, στις 11.00, στη συμβολή των οδών Αγ. Σοφίας και Εγνατίας.
«Απέναντι από έναν χώρο που κάποτε ονομαζόταν εργοτάξιο Μετρό Θεσσαλονίκης» θα διαμαρτυρηθούν οι εργαζόμενοι του μετρό για το μέλλον του έργου και της δουλειάς τους, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα.
Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, μετά την σχεδόν οριστική παύση εργασιών στο αρχαιολογικό τμήμα και αφού αντί για ανάκληση της εκ περιτροπής εργασίας έγιναν και οι απολύσεις των τελευταίων 50 εργαζόμενων στους Μετροπόντικες, διαβάσαμε με έκπληξη την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, πως θα υποδείξει την πρόσληψή τους στην Καλαμαριά.
Οι εργαζόμενοι κάνουν ορισμένες βασικές επισημάνσεις:
Αρχικά, αναρωτιούνται εάν υπάρχει μεγαλύτερη ομολογία πως το έργο πλέον έπαψε να υπάρχει, αφού κανονικά, πρώτα πρέπει να ολοκληρωθούν οι σήραγγες της βασικής γραμμής – που έχουν σταματήσει λίγο πριν το σταθμό Ανάληψη – και μετά να αρχίσει η διάνοιξη της Καλαμαριάς;
Ακόμη, οι εργαζόμενοι ρωτούν το αρμόδιο υπουργείο, εάν είναι σε θέση να κάνει υποδείξεις στον Ανάδοχο, γιατί ανέχεται αυτή την κατάσταση στη βασική γραμμή, αναφορικά με τη διαχείριση των εργαζομένων.
«Αυτό δεν εποπτεύει τον Κύριο του έργου, ο οποίος θεωρητικά δίνει και τις σχετικές εντολές; Η μήπως σε αυτό το σημείο βολεύει όλους να ξεμπερδεύουμε με αυτούς;», τονίζουν.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι ρωτούν γιατί δεν πιέζεται ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Σ.Σ. ώστε να ανοίξουν τα εργοτάξια και να έχουμε την πρόσληψη – μετά από έξι μήνες – αρχικά 500 ατόμων στο αρχαιολογικό τμήμα και στη συνέχεια, άλλους 2000 τουλάχιστον στο κατασκευαστικό.
«Γιατί η αυτή η κυβέρνηση ανέχεται την εφαρμογή τέτοιας νεοφιλελεύθερης εργατικής πολιτικής, με την εκβιαστική εφαρμογή της «απασχόλησης» μίας ημέρας την εβδομάδα, παραπέμποντας σε καταστάσεις που συνειρμικά μας φέρουν στο μυαλό τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά όπου η «απασχόληση» ήταν μια φορά το μήνα; Ή μήπως αυτό θα είναι το επόμενο βήμα, ώστε να φαίνεται στα χαρτιά το έργο ζωντανό;», αναρωτιούνται με φανερή αγανάκτηση.
Και καταλήγουν στην κινητοποίηση προκειμένου να απευθύνουν τα παραπάνω ερωτήματα, να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο διαφαινόμενο οριστικό κλείσιμο του έργου και περιμένοντας απαντήσεις από όλους.
Κινητοποίηση ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι στο μετρό Θεσσαλονίκης, αύριο, Πέμπτη 21 Μαΐου, στις 11.00, στη συμβολή των οδών Αγ. Σοφίας και Εγνατίας.
«Απέναντι από έναν χώρο που κάποτε ονομαζόταν εργοτάξιο Μετρό Θεσσαλονίκης» θα διαμαρτυρηθούν οι εργαζόμενοι του μετρό για το μέλλον του έργου και της δουλειάς τους, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το ζήτημα.
Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, μετά την σχεδόν οριστική παύση εργασιών στο αρχαιολογικό τμήμα και αφού αντί για ανάκληση της εκ περιτροπής εργασίας έγιναν και οι απολύσεις των τελευταίων 50 εργαζόμενων στους Μετροπόντικες, διαβάσαμε με έκπληξη την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, πως θα υποδείξει την πρόσληψή τους στην Καλαμαριά.
Οι εργαζόμενοι κάνουν ορισμένες βασικές επισημάνσεις:
Αρχικά, αναρωτιούνται εάν υπάρχει μεγαλύτερη ομολογία πως το έργο πλέον έπαψε να υπάρχει, αφού κανονικά, πρώτα πρέπει να ολοκληρωθούν οι σήραγγες της βασικής γραμμής – που έχουν σταματήσει λίγο πριν το σταθμό Ανάληψη – και μετά να αρχίσει η διάνοιξη της Καλαμαριάς;
Ακόμη, οι εργαζόμενοι ρωτούν το αρμόδιο υπουργείο, εάν είναι σε θέση να κάνει υποδείξεις στον Ανάδοχο, γιατί ανέχεται αυτή την κατάσταση στη βασική γραμμή, αναφορικά με τη διαχείριση των εργαζομένων.
«Αυτό δεν εποπτεύει τον Κύριο του έργου, ο οποίος θεωρητικά δίνει και τις σχετικές εντολές; Η μήπως σε αυτό το σημείο βολεύει όλους να ξεμπερδεύουμε με αυτούς;», τονίζουν.
Επιπλέον, οι εργαζόμενοι ρωτούν γιατί δεν πιέζεται ο εργολάβος να υπογράψει τη 2η Σ.Σ. ώστε να ανοίξουν τα εργοτάξια και να έχουμε την πρόσληψη – μετά από έξι μήνες – αρχικά 500 ατόμων στο αρχαιολογικό τμήμα και στη συνέχεια, άλλους 2000 τουλάχιστον στο κατασκευαστικό.
«Γιατί η αυτή η κυβέρνηση ανέχεται την εφαρμογή τέτοιας νεοφιλελεύθερης εργατικής πολιτικής, με την εκβιαστική εφαρμογή της «απασχόλησης» μίας ημέρας την εβδομάδα, παραπέμποντας σε καταστάσεις που συνειρμικά μας φέρουν στο μυαλό τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά όπου η «απασχόληση» ήταν μια φορά το μήνα; Ή μήπως αυτό θα είναι το επόμενο βήμα, ώστε να φαίνεται στα χαρτιά το έργο ζωντανό;», αναρωτιούνται με φανερή αγανάκτηση.
Και καταλήγουν στην κινητοποίηση προκειμένου να απευθύνουν τα παραπάνω ερωτήματα, να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο διαφαινόμενο οριστικό κλείσιμο του έργου και περιμένοντας απαντήσεις από όλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.