Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

Κυβέρνηση-μεσολαβητής για το Μετρό Θεσσαλονίκης

efsyn.gr,27/05/2015

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Μέσω της ομάδας διαμεσολάβησης, που αναμένεται να συγκληθεί την επόμενη εβδομάδα, θα αναζητηθεί λύση στα βαλτωμένα έργα του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Σε εποχές οικονομικής κρίσης, τον τελευταίο χρόνο έχουν μείνει χωρίς δουλειά περίπου 1.000 εργαζόμενοι και τα κλειστά εργοτάξια έχουν οδηγήσει σε απόγνωση τους επαγγελματίες του κέντρου.

Οι διαβεβαιώσεις δόθηκαν κατά τη χθεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών στους εκπροσώπους των εργαζομένων από τον αναπληρωτή υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και τον Δημοσθένη Παπασταματόπουλο που παρευρέθη εκ μέρους του Πάνου Σκουρλέτη.

Η ομάδα διαμεσολάβησης θα συγκροτηθεί από εκπροσώπους των υπουργείων, της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό» και της κοινοπραξίας, ενώ θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των φορέων της πόλης. Με βάση τον νόμο 3669/2008, έχει υποχρέωση να καταθέσει μέσα σε 15 ημέρες την τελική πρότασή της για το μέλλον του έργου που θα αφορά, είτε τη συνέχιση της κατασκευής είτε τη διάλυση της εργολαβίας.

«Σε κάθε περίπτωση θα έχουμε μια λύση», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Χάρης Κυπριανίδης, πρόεδρος του συλλόγου των εργαζομένων στην κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα απασχολούνται περίπου 300 εργαζόμενοι, από τους οποίους οι 100 στις αρχαιολογικές ανασκαφές και έχουν ειδοποιηθεί από τους εργολάβους ότι θα απολυθούν στις 5 Ιουνίου, ενώ σε ένα 15νθήμερο θα τους ακολουθήσουν στην ανεργία οι μισοί από τους 80 του κατασκευαστικού τομέα. Πριν από την «καταιγίδα» των απολύσεων στα εργοτάξια δούλευαν 1.200 άτομα, καθώς και 600-700 σε υπεργολάβους. Με βάση τη σύμβαση που έχουν υπογράψει οι εργολάβοι, σε πλήρη ανάπτυξη το έργο δημιουργεί περίπου 5.000 θέσεις εργασίας.

«Είναι νωρίς να πούμε ακόμη τι θα γίνει, αλλά πήραμε σαφείς διαβεβαιώσεις από την πλευρά της κυβέρνησης ότι θέλει να προχωρήσει το έργο και έχει ήδη απαντήσει στις Βρυξέλλες ότι δεν πρόκειται να το απεντάξει από τις κοινοτικές χρηματοδοτήσεις», συνέχισε ο πρόεδρος των εργαζομένων και μας μετέφερε τη δέσμευση των συναρμόδιων υπουργείων ότι, σε περίπτωση συμφωνίας, η κοινοπραξία έχει υποχρέωση να επαναπροσλάβει όλους τους απολυμένους και με σεβασμό στα εργασιακά τους δικαιώματα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνουν δεκτές ατομικές συμβάσεις και αμοιβές μικρότερες σε σχέση με αυτές που είχαν κατοχυρώσει οι εργαζόμενοι πριν από τις απολύσεις.

Το μεγαλύτερο έργο της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε το 2005, με προοπτική να λειτουργήσει σε επτά χρόνια, αλλά σήμερα έχει κατασκευαστεί μόλις το 28% και οι εργολάβοι διεκδικούν μέσα από τη διαιτησία 560 εκατ. ευρώ, πέρα από τον αρχικό προϋπολογισμό των 800 εκατ. ευρώ. Βασική αιτία των υπερβάσεων είναι ότι ανατέθηκε χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες, που ανέλαβαν να εκπονήσουν οι εργολάβοι για λογαριασμό του Δημοσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.