Σάββατο 29 Αυγούστου 2015

Εκλογές και… μεγάλα έργα

karfitsa.gr, 29/08/2015
Από το τελευταίο μας σημείωμα σε αυτή τη στήλη για το Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Ιούνιο του 2015, φυσικά και δεν έχει αλλάξει τίποτα. Μα είναι φυσικό! Μια οι «διαπραγματεύσεις» με τους ευρωπαϊκούς εταίρους, μια το δημοψήφισμα, μια η αναμονή για την ψήφιση και την υπογραφή της Συμφωνίας, πάρε και μια από εκλογές, έτσι για να δέσει το γλυκό και το μεγαλύτερο(;) κατασκευαστικό project της Ευρώπης ακολουθεί κατά γράμμα την πορεία όλων των μεγάλων έργων της χώρας αλλά και εμφανίζει και την εικόνα – ως παραμορφωμένο είδωλο – της ίδιας της χώρας.

Από τις καταγγελίες για τους κακούς και αδηφάγους εργολάβους αλλά και τις άχρηστες διοικήσεις των δημοσίων κατασκευαστικών φορέων (Αττικό Μετρό ΑΕ, Εγνατία Οδός ΑΕ κλπ.), φτάσαμε στις ανακοινώσεις του επικεφαλής (;) της Κυβέρνησης και των αρμοδίων υπουργών του για εργολάβους που προσφέρουν στη χώρα, θέσεις εργασίας και αναπτυξιακή προοπτική, αλλά και για προέδρους οργανισμών που σέβονται και τιμούν τη θέση τους και το δημόσιο χρήμα. Οκτώ μήνες το έργο είναι πλήρως σταματημένο.

Οκτώ μήνες έχει που έχει αναλάβει αυτή η κυβέρνηση. Όλως τυχαίως δε, το χρονικό σημείο, από το οποίο –ακόμη και η προηγούμενη κυβέρνηση έπαψε να ασχολείται με το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείο που βγήκε η δικαστική απόφαση για την παραβίαση της οριακής προθεσμίας του έργου ( 2 Δεκεμβρίου 2014) και έπρεπε να ληφθούν δύσκολές και με πολιτικό κόστος αποφάσεις, συμπίπτει με την περίοδο που με αφορμή την εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας ήταν φανερό πως η χώρα όδευε προς εκλογές και φυσικά κανένας δεν αναλάμβανε την ευθύνη για καμία απόφαση.

Και τώρα; Τώρα τι γίνεται; Ο Σπίρτζης, ο Αν. Υπουργός Υποδομών είχε δεσμευθεί για οριστική λύση στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μαζί με τα σχολεία, την έκθεση και τα πρωτοβρόχια. Ισχύει αυτή η δέσμευση; Είναι προεκλογική; Είναι ειλικρινής; Για να ισχύσει πρέπει να βγει η ίδια κυβέρνηση; Αποτελεί το πόρισμα των διαπραγματεύσεων ΑΜ και εργολάβου, άρα είναι ανεξάρτητη του εκλογικού αποτελέσματος ή ακόμα ένα ιλαρό και κωμικοτραγικό επικοινωνιακό επεισόδιο στο σίριαλ Μετρό Θεσσαλονίκης που σε διάρκεια συναγωνίζεται τη Λάμψη και τη Τόλμη και Γοητεία; Ειλικρινά πάντως, απάντηση οι πολίτες της πόλης δεν περιμένουν. Από ό,τι φαίνεται δε, ούτε το ίδιο το έργο!

*Ο κ. Παππάς είναι αρχαιολόγος και γραμματέας του Σωματείου Εργαζόμενων του Μετρό Θεσσαλονίκης / περισσότερες φωτο εδώ www.e-photopress.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.