Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Μία βόμβα στα χέρια της νέας Κυβέρνησης η υπόθεση του Μετρό Θεσσαλονίκης

ypodomes.com,18/09/2015


Ντροπή συνολικά προκαλεί η συνεχής απαξίωση του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε ένα απίστευτο γαϊτανάκι εξελίξεων το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο της χώρας κινδυνεύει με γελοιοποίηση και αμφισβήτηση από τη μία και κατάρρευση και επιστροφή χρηματοδοτήσεων από την άλλη.

Αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια στο έργο του Μετρό δεν έχει προηγούμενο σε καμία Ευρωπαϊκή χώρα. Πάσης φύσης φορείς και όποιος μπορεί έχει λιδωρήσει και εκμεταλλευτεί αυτό το έργο που σήμερα είναι ένα φάντασμα μιας και οι εργασίες έχουν σταματήσει από τον Νοέμβριο του 2014.

Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη; σε αυτό το ερώτημα πρέπει να απαντήσουν τόσο η νέα κυβέρνηση, όσο και ο Δήμος που έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης με τις αλλοπρόσαλλες αλλαγές αποφάσεων από μήνα σε μήνα.

Είναι ξεκάθαρο πλέον πως το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεφύγει από τα στενά τεχνοκρατικά πλαίσια και είναι καθαρά πολιτικό. Είναι επείγουσα ανάγκη, η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει τη Δευτέρα και το Υπουργείο Υποδομών με την ηγεσία του να θέσουν ως ύψιστη προτεραιότητα την πολιτική λύση του προβλήματος του Μετρό Θεσσαλονίκης που άλλως θα έχει τους ακόλουθους κινδύνους:

-Οριστική παύση των έργων
-Αξιώσεις επιστροφής εκατοντάδων εκατομμύριων από την ΕΕ
-Διεκδικήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από την ανάδοχο κοινοπραξία
-Άγνωστες συνέπειες από τα ημιτελή έργα στην λειτουργία της πόλης
-Ακύρωση μιας ύψιστης περιβαλλοντικής συγκοινωνιακής πολιτικής στην πόλη που σήμερα εξυπηρετείται μόνο με πετρελαιοφόρα λεωφορεία
-Παράσυρση της επέκτασης προς Καλαμαριά που θα μείνει επίσης ημιτελής και άχρηστη χωρίς τη βασική γραμμή

Μετά από 9 αποτυχημένα χρόνια εργασιών ήρθε η ώρα για σοβαρές αποφάσεις για το έργο που έχει γίνει και πάλι το σύντομο ανέκδοτο στην πόλη. Η περίπτωση του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ είναι μόνο μία από τις δεκάδες περιπτώσεις απαξίωσης του έργου ενώ το έργο κυριαρχείται από τις αρχαιολογικές ανασκαφές χωρίς κανένα χρονοδιάγραμμα με τους πολίτες να περιφρονούνται επιδεικτικά. Οι αστοχίες της σχεδίασης του έργου έχουν στοιχίσει πολύ.

Αναφορικά με το ρόλο του Δήμου Θεσσαλονίκης που προκαλεί πολλά ερωτήματα θα πρέπει να αναφέρουμε πως αντίστοιχα στα έργα Μετρό της Αθήνας, που επίσης είναι γεμάτη απο αρχαιότητες κανένας Δήμος δεν ήρθε σε τέτοια αντιπαράθεση με την Αττικό Μετρό. Αντίθετα βοήθησαν στο μέγιστο βαθμό να παρακαμφθούν οι όποιες δυσκολίες. Στην περίπτωση της Αθήνας οι Δήμοι στη κυριολεξία κάνουν ουρά για να καταφέρουν να εντάξουν στο δίκτυο Μετρό ένα σταθμό.

Ο δε Δήμος Αθηναίων κατάφερε να αποκτήσει πάνω από 10 σταθμούς στα διοικητικά της όρια και σε περιοχές με μεγάλη αρχαιολογική αξία.

Σε κάθε περίπτωση τη Δευτέρα η νέα Κυβέρνηση θα βρέθει σε μία δυσάρεστη κατάσταση πουΑΝ δεν λυθεί άμεσα και αποτελεσματικά τότε το μέλλον διαγράφεται τόσο μελανό οσο το παρόν και το παρελθόν του.

Νίκος Καραγιάννης - ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.