Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2015

«Βλέπουν» επανεκκίνηση της βασικής γραμμής του Μετρό- «Χορτάσαμε από λόγια» απαντούν οι εργαζόμενοι

karfitsa.gr,04/12/2015

Εντός του Δεκεμβρίου ενδέχεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία επανεκκίνησης τής βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης μεταξύ του αναδόχου και του αρμόδιου υπουργείου, όπως ανέφερε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ», Δημήτρης Κούτρας, ο οποίος σήμερα βρέθηκε στο εργοτάξιο του σταθμού Νέας Κρήνης, ενός εκ των πέντε στο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Σύμφωνα με τον κ. Κούτρα, ο οποίος είναι και τεχνικός σύμβουλος των τραπεζών για την ΑΕΓΕΚ (μέλος της κοινοπραξίας AIASA, που έχει αναλάβει το έργο της βασικής γραμμής) οι διαδικασίες που εκκρεμούν στα διαιτητικά δικαστήρια δεν φαίνεται να αποτελούν εμπόδιο στη συμφωνία. Κι αυτό γιατί μπορεί να συμπεριληφθεί σε αυτήν η πρόβλεψη ότι θα γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων, που αφορούν τις απαιτήσεις του εργολάβου για την είσπραξη ποσού 670 εκατ. ευρώ πλέον της σύμβασης.

«Επιβάλλεται να κινηθούμε, γιατί δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για το έργο» τόνισε ο κ. Κούτρας από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε, με αφορμή τη γιορτή της Αγίας Βαρβάρας, προστάτιδας των εργαζόμενων στα υπόγεια έργα.

Την ίδια ώρα, πάντως, οι εργαζόμενοι στη βασική γραμμή, μιλώντας στο karfitsa.gr, εμφανίζονται επιφυλακτικοί. «Η σημερινή μέρα εορτασμού της προστάτιδος Αγίας των εργαζομένων στα υπόγεια έργα, βρίσκει το σύνολο των εργαζομένων στο μοναδικό υπόγειο έργο το οποίο εκτελείται στην πόλη μας, σε μία πολύ δυσάρεστη θέση. Από τη μια μεριά, το σύνολο των εργαζομένων στο αρχαιολογικό τμήμα έχει απομακρυνθεί από τη θέση του, ενώ από την άλλη, οι εργαζόμενοι στο τεχνικό αγωνιούν για το εργασιακό τους μέλλον, όταν δεν γνωρίζουν τι τους ξημερώνει την επόμενη εβδομάδα» μας λέει ο γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων στο Μετρο, αρχαιολόγος, Δημήτρης Παππάς και συμπληρώνει:

«Οι σημερινές δηλώσεις και οι ευχές, γιατί παρά μόνο ως ευχές μπορούν να χαρακτηριστούν από μας, αναφορικά με την περίπτωση συμφωνίας για τη συνέχιση της βασικής γραμμής, μας δημιουργούν χαμόγελα συμπάθειας, ακόμα και οίκτου απέναντι στην προσπάθεια επικοινωνιακής διαχείρισης της όλης κατάστασης. Από λόγια έχουμε χορτάσει, αυτή τη στιγμή περιμένουμε μόνο πράξεις, όπως και όλη η πόλη. Το μοναδικό δεδομένο είναι αυτή τη στιγμή ότι το σύνολο των εργαζομένων δεν γνωρίζει τι του ξημερώνει και πραγματικά θα ήταν ευτύχημα και για την πόλη και για τους εργαζόμενους να έχουμε την άμεση επανεκκίνηση των έργων. Σε μια τέτοια περίπτωση, όμως, αυτό θα σημαίνει ότι η προηγούμενη απόλυση δεν υπέκρυπτε τίποτα άλλο, παρά δόλο ως προς τη μεταβολή των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων» καταλήγει ο κ. Παππάς.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης, αναφέρθηκε στην ταχεία πρόοδο του έργου της επέκτασης προ Καλαμαριά, επισημαίνοντας ότι «2,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, το χρονοδιάγραμμα τηρείται», ενώ το έργο της επέκτασης, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο κ. Κωνσταντινίδης παρουσίασε αναλυτικά την εξέλιξη του έργου της επέκτασης, το οποίο γίνεται με τη μέθοδο της σύμβασης μελέτης-κατασκευής.

Άρης Κουτσιούκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.