Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Νέο πλαίσιο για απαλλοτριώσεις-αρχαιολογία στα έργα υποδομής

ypodomes.com,15/01/2016


Εντός των επομένων εβδομάδων με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Μεγάλων Έργων τροποποιείται το θεσμικό πλαίσιο για την υλοποίηση των απαλλοτριώσεων προκειμένου να αντιμετωπιστεί μία από τις μεγαλύτερες πληγές για τις καθυστερήσεις στα δημόσια έργα.


Ο στόχος είναι να υιοθετηθεί σε όλα τα δημόσια έργα, εθνικής σημασίας - μέσα σε αυτά θα είναι το Καστέλι, το μετρό Θεσσαλονίκης κ.α - το καθεστώς που ίσχυσε στους Ολυμπιακούς αγώνες και να αντιμετωπιστούν αντίστοιχα και τα θέματα της αρχαιολογίας. Για αυτά προβλέπεται ότι θα αναλάβει απευθείας ρόλο το υπουργείο Πολιτισμού αντί των τοπικών εφορειών. Οι νέες ρυθμίσεις θα υλοποιηθούν με τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου και όπου απαιτείται με πράξεις υπουργικού συμβουλίου.

Όμως και για τους εργολάβους τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα απαιτούν εντατικοποίηση εργασιών, γεννώντας ταυτόχρονα πρόσθετες απαιτήσεις, τα λεγόμενα μπόνους επιτάχυνσης. Οι παραχωρησιούχοι έχουν μπει τον τελευταίο μήνα σε ένα παζάρι διεκδικήσεων υποστηρίζοντας ότι τα περιθώρια για τα έργα είναι ασφυκτικά και ότι σε πολλές περιπτώσεις για να επιτευχθούν θα χρειαστούν διπλές βάρδιες. Το υπουργείο όμως δεν δέχεται να καταβάλλει πριμ επιτάχυνσης σε όλα τα έργα και συνδέει την χορήγησή τους με τα τμήματα που το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Οι αυτοκινητόδρομοι παρουσιάζουν μεταξύ τους μεγάλη ανομοιογέννεια σε ότι αφορά το επίπεδο ωριμότητας. Από τα πέντε έργα για τα δύο έχει υλοποιηθεί πάνω από το 90% (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Μαλιακός-Κλειδί), απομένει ένα 33% για την Ολυμπία Οδό η οποία εκτιμάται ότι συνολικά θα είναι έτοιμη τέλη του 2017. Για την Ιόνια Οδό και το Λαμία Ξυνιάδα απομένει περίπου το 40%.

Ο υπουργός Υποδομών έχει υποστηρίξει ότι ο στόχος είναι να ολοκληρωθούν λειτουργικά τμήματα των έργων μέχρι το Μάρτιο του 2017, επισημαίνοντας ότι μόνο έτσι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Θα δεχτεί να κλείσουν κάποιους μήνες αργότερα τα υπολειπόμενα κομμάτια (π.χ φωτισμός, στηθαία ασφαλείας, παράπλευρο οδικό δίκτυο κ.α). Με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς αυτά δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το 10% των υπολειπόμενων εργασιών.

Πηγή: Μαριάννα Τζάννε-newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.