tovima.gr,01/02/2016
Εγκρίθηκε από τη Βουλή ο διορισμός της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό
Το φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, δεν έχει ακόμη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, σύμφωνα με δηλώσεις της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, ο διορισμός της οποίας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία την Δευτέρα από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, αίσθηση προκάλεσαν οι διαξιφισμοί μεταξύ του νέου προέδρου της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ κ. Γιάννη Μυλόπουλου και βουλευτών της αντιπολίτευσης, οι οποίοι άσκησαν κριτική και έθεσαν ερωτήματα για τον διορισμό του στη δημόσια εταιρεία.
Μάλιστα, κατά πληροφορίες, μετά το πέρας της συνεδρίασης ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης ζήτησε συγγνώμη από τον βουλευτή του Ποταμιού κ. Σπύρο Λυκούδη για απρεπές σχόλιο που έκανε εκτός μικροφώνου ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό σε παρατήρησή του.
Χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση η γραμμή 4
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος, η γραμμή 4 του μετρό είναι ώριμη προς δημοπράτηση, όμως η δημόσια εταιρεία σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών θα κληθεί να βρει χρηματοδότηση και μοντέλο κατασκευής ώστε ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί εντός του 2016.
«Το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής δεν έχει ωριμότητα και θα πρέπει να εξεταστεί το πώς μπορούμε να την εξασφαλίσουμε ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί» τόνισε. Το μόνο χρηματοδοτικό δεδομένο της γραμμής 4 είναι η διάθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) να παράσχει δάνειο έως το ύψος του 75%, συμπλήρωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Παράλληλα, όπως τόνισε, υπάρχει ωριμότητα για την επέκταση του τραμ στο Ελληνικό και τη σύνδεσή του με το μετρό και την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου με δημιουργία σταθμού στα Καμίνια, ωστόσο δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Επίσης, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα εν εξελίξει έργα της Αττικό Μετρό, όπως η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά, η επέκταση του τραμ από ΣΕΦ προς Πειραιά, η κύρια γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκτασή του προς Καλαμαριά, στα οποία στόχος είναι η ομαλοποίηση των έργων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στο ακανθώδες και άκρως προβληματικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, οι εργασίες έχουν ξεκινήσει εκ νέου και όλα τα εργοτάξια θα αναπτυχθούν για να προλάβουν τα επικαιροποιημένα χρονοδιαγράμματα.
Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε για την ανάγκη άμεσης επίλυσης όλων των εκκρεμών θεμάτων με στόχο και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών. Παράλληλα, τόνισε, θα υπάρχει συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για την ταχεία υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, ενώ υπογράμμισε ότι θα επιχειρηθεί στροφή της εταιρείας προς το εξωτερικό, με στόχο την εξαγωγή συμβουλευτικών και άλλων υπηρεσιών σε φορείς χωρών που προγραμματίζουν να κατασκευάσουν μητροπολιτικούς σιδηρόδρομους «είτε μόνοι μας είτε μέσω διακρατικών συμφωνιών».
Καταγγελίες Σπίρτζη για το overbooking στο ΕΣΠΑ
Παράλληλα, όπως ομολόγησε ο κ. Σπίρτζης, τα χρήματα από το ΕΣΠΑ 2014-2020 είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, καθώς δεδομένου ότι μεταφέρθηκαν έργα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου ύψους 2,5 δισ. ευρώ, απομένουν για νέα τα νέα έργα μόλις 2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,3 δισ. ευρώ θα πρέπει να διοχετευθούν στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, εάν προχωρήσει ως δημόσιο έργο. Έτσι, όπως παρατήρησε, θα απομείνει «μηδέν προϋπολογισμός» για μικρομεσαία δημόσια έργα την υπόλοιπη χώρα, ενώ άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση για την υπερδέσμευση πόρων (overbooking) για νέα έργα στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Μάλιστα, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του κ. Σπίρτζη ότι στο μετρό της Θεσσαλονίκης η ανάδοχος κοινοπραξία έχει εκτελέσει έργο 350 εκατ. ευρώ σε μία σύμβαση 900 εκατ. ευρώ και, παράλληλα, όμως αξιώνει αποζημιώσεις 1,1 δισ. ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών, απαντώντας σε παρατήρηση του τομεάρχη Υποδομών του ΠαΣοΚ κ. Γιάννη Μανιάτη, ομολόγησε ότι είναι κυρίαρχη η ανησυχία στις Βρυξέλλες ότι η χώρα δεν θα καταφέρει να ολοκληρώσει τα συγχρηματοδοτούμενα έργα στην ώρα τους και θα κινδυνεύσει να επιστρέψει χρήματα στην Κομισιόν.
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι διαπραγματεύθηκε με την ΕΤΕπ την αύξηση του ποσοστού δανειοδότησης, ενώ πρόσθεσε ότι το έργο θα προχωρήσει με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), στο οποίο ιδιώτες επενδυτές θα κληθούν να χρηματοδοτήσουν και να κατασκευάσουν το έργο της γραμμής 4, όμως η εκμετάλλευση θα παραμείνει στο Δημόσιο.
Ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε για μία ακόμη φορά την πολιτική της «δυαρχίας» στις ΔΕΚΟ, ενώ πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε αλλαγή των διοικήσεων, με κριτήριο «την εμπιστοσύνη, την τεχνική επάρκεια και την καθαρότητα».
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα γίνει επανεξέταση του διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από την Αττικό Μετρό, ένας διαγωνισμός ύψους 18 εκατ. ευρώ.
«Δεν είναι αύξηση εισιτηρίων, είναι αύξηση ΦΠΑ»
Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του κ. Σπίρτζη αναφορικά με την αύξηση των κομίστρων του ΟΑΣΑ ότι «δεν είναι αύξηση στα εισιτήρια, είναι αύξηση του ΦΠΑ», σημειώνοντας ότι «δώσαμε μάχη το καλοκαίρι και κάναμε σοβαρούς υπολογισμούς προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι συμπολίτες που έχουν μεγάλο οικονομικό πρόβλημα από την αύξηση του ΦΠΑ».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «δώσαμε μάχη και κρατήσαμε σταθερή τη μηνιαία και τριμηνιαία κάρτα... και διατηρήθηκε το να μετακινούνται οι άνεργοι δωρεάν και δεν το παίζει κανένα κανάλι, τελείως τυχαία». Επίσης, σημείωσε ότι το υπουργείο πέτυχε να μην αυξηθεί η τιμή του μισού εισιτηρίου και υπογράμμισε την αύξηση της διάρκειας του κομίστρου από 70 σε 90 λεπτά.
Ο υπουργός Υποδομών πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι κατά της εισιτηριοδιαφυγής θα είναι προληπτικοί και θα γίνονται στην είσοδο των σταθμών μετρό.
Αιχμές κατά Μυλόπουλου
Στο μεταξύ, τα πυρά πολλών βουλευτών της αντιπολίτευσης προσέλκυσε ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Μυλόπουλος. Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Γιάννης Τραγάκης σημείωσε ότι στο παρελθόν ο τότε πρύτανης είχε πάρει αντίθετη θέση σε σχέση με τη δρομολογούμενη από το υπουργείο Υποδομών απόφαση για τις αρχαιολογίες του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι έκτοτε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) έχει αλλάξει τρεις φορές την απόφασή του.
Ο βουλευτής της ΧΑ κ. Ηλίας Κασιδιάρης κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση προωθεί την οικογενειοκρατία και επανέφερε διάφορες υποθέσεις στις οποίες είχε εμπλακεί ο νέος πρόεδρος όταν ήταν πρύτανης στο ΑΠΘ. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι από τις συνολικά 27 δικογραφίες που σχηματίστηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του στην πρυτανεία, μόλις μία προωθήθηκε στο ακροατήριο, όπου αθωώθηκε από τις κατηγορίες.
Παράλληλα, ένταση δημιουργήθηκε από απάντηση του κ. Μυλόπουλου στην παρατήρηση του κ. Μανιάτη ότι ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ ως καθηγητής Υδάτινων Πόρων δεν είναι κατάλληλος για τη θέση του πρόεδρου της Αττικό Μετρό. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι «στην παρατήρηση τι δουλειά έχει ένας καθηγητής διαχείρισης υδατικών πόρων να διοικήσει την Αττικό Μετρό», «την ίδια δουλειά που έχει ένα καθηγητής του κτηματολογίου να παράγει ενεργειακή πολιτική», προκαλώντας την έκρηξη του πρώην υπουργού Περιβάλλοντος, καθώς αναφερόταν στον ίδιο. «Συγκρίνετε μήλα με πορτοκάλια» του είπε, σημειώνοντας ότι έχει «εκλεγεί από τον ελληνικό λαό και δεν έχει διοριστεί από κολλητό υπουργό».
Στο μεταξύ, εκνευρισμός επικράτησε όταν –εκτός μικροφώνου– ο κ. Μυλόπουλος απάντησε απρεπώς σε παρατήρηση του κ. Λυκούδη, ο οποίος επικαλέστηκε νωρίτερα ένα υβριστικό άρθρο που είχε γράψει ο πρώην πρύτανης για Το Ποτάμι.
Μάλιστα, μετά τη συνεδρίαση ο κ. Σπίρτζης, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε συγγνώμη από τον κ. Λυκούδη για τη συμπεριφορά του νέου προέδρου της Αττικό Μετρό. Νωρίτερα, ο βουλευτής του Ποταμιού υπενθύμισε ότι χρειάστηκε να γίνει νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να καλυφθούν αδικαιολόγητα έξοδα του Μουσείου Τεχνολογίας, στο οποίο ο κ. Μυλόπουλος ήταν πρόεδρος.
Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι είναι κατάλληλος για τη θέση του πρόεδρου της Αττικό Μετρό, σημειώνοντας ότι οι τεχνικές του μάνατζμεντ στους δημόσιους οργανισμούς είναι παρόμοιες. Παράλληλα, δικαιολόγησε την αρθρογραφία του τονίζοντας ότι «επέλεξα τον δύσκολο δρόμο να μην κάνω δημόσιες σχέσεις μέσω αρθρογραφίας, αλλά να είμαι χρήσιμος, με αποτέλεσμα κάποιοι να ενοχλούνται».
Το μοντέλο διοίκησης της Αττικό Μετρό θα είναι το ίδιο που χρησιμοποίησε στο ΑΠΘ, σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος. «Αυτομάτως προεξοφλήσατε την αποτυχία σας» του απάντησε ο κ. Τραγάκης.
Η ένταση στην αίθουσα αντανακλάται και στις ψήφους που έλαβαν οι δύο επικεφαλής της Αττικό Μετρό, καθώς ο κ. Μυλόπουλος έλαβε 11 υπέρ, 7 κατά και δύο παρών, ενώ ο κ. Παπαδόπουλος 11 υπέρ, 5 κατά και 4 παρών.
Εγκρίθηκε από τη Βουλή ο διορισμός της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό
Το φιλόδοξο σχέδιο για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή, δεν έχει ακόμη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, σύμφωνα με δηλώσεις της νέας διοίκησης της Αττικό Μετρό, ο διορισμός της οποίας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία την Δευτέρα από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
Στο μεταξύ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, αίσθηση προκάλεσαν οι διαξιφισμοί μεταξύ του νέου προέδρου της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ κ. Γιάννη Μυλόπουλου και βουλευτών της αντιπολίτευσης, οι οποίοι άσκησαν κριτική και έθεσαν ερωτήματα για τον διορισμό του στη δημόσια εταιρεία.
Μάλιστα, κατά πληροφορίες, μετά το πέρας της συνεδρίασης ο υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης ζήτησε συγγνώμη από τον βουλευτή του Ποταμιού κ. Σπύρο Λυκούδη για απρεπές σχόλιο που έκανε εκτός μικροφώνου ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό σε παρατήρησή του.
Χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση η γραμμή 4
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Θόδωρος Παπαδόπουλος, η γραμμή 4 του μετρό είναι ώριμη προς δημοπράτηση, όμως η δημόσια εταιρεία σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών θα κληθεί να βρει χρηματοδότηση και μοντέλο κατασκευής ώστε ο διαγωνισμός να προκηρυχθεί εντός του 2016.
«Το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής δεν έχει ωριμότητα και θα πρέπει να εξεταστεί το πώς μπορούμε να την εξασφαλίσουμε ώστε να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί» τόνισε. Το μόνο χρηματοδοτικό δεδομένο της γραμμής 4 είναι η διάθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) να παράσχει δάνειο έως το ύψος του 75%, συμπλήρωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Παράλληλα, όπως τόνισε, υπάρχει ωριμότητα για την επέκταση του τραμ στο Ελληνικό και τη σύνδεσή του με το μετρό και την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου με δημιουργία σταθμού στα Καμίνια, ωστόσο δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Επίσης, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα εν εξελίξει έργα της Αττικό Μετρό, όπως η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά, η επέκταση του τραμ από ΣΕΦ προς Πειραιά, η κύρια γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκτασή του προς Καλαμαριά, στα οποία στόχος είναι η ομαλοποίηση των έργων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, στο ακανθώδες και άκρως προβληματικό έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, οι εργασίες έχουν ξεκινήσει εκ νέου και όλα τα εργοτάξια θα αναπτυχθούν για να προλάβουν τα επικαιροποιημένα χρονοδιαγράμματα.
Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε για την ανάγκη άμεσης επίλυσης όλων των εκκρεμών θεμάτων με στόχο και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών. Παράλληλα, τόνισε, θα υπάρχει συνεργασία με τον ΟΑΣΑ για την ταχεία υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, ενώ υπογράμμισε ότι θα επιχειρηθεί στροφή της εταιρείας προς το εξωτερικό, με στόχο την εξαγωγή συμβουλευτικών και άλλων υπηρεσιών σε φορείς χωρών που προγραμματίζουν να κατασκευάσουν μητροπολιτικούς σιδηρόδρομους «είτε μόνοι μας είτε μέσω διακρατικών συμφωνιών».
Καταγγελίες Σπίρτζη για το overbooking στο ΕΣΠΑ
Παράλληλα, όπως ομολόγησε ο κ. Σπίρτζης, τα χρήματα από το ΕΣΠΑ 2014-2020 είναι ιδιαίτερα περιορισμένα, καθώς δεδομένου ότι μεταφέρθηκαν έργα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου ύψους 2,5 δισ. ευρώ, απομένουν για νέα τα νέα έργα μόλις 2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,3 δισ. ευρώ θα πρέπει να διοχετευθούν στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, εάν προχωρήσει ως δημόσιο έργο. Έτσι, όπως παρατήρησε, θα απομείνει «μηδέν προϋπολογισμός» για μικρομεσαία δημόσια έργα την υπόλοιπη χώρα, ενώ άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση για την υπερδέσμευση πόρων (overbooking) για νέα έργα στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Μάλιστα, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του κ. Σπίρτζη ότι στο μετρό της Θεσσαλονίκης η ανάδοχος κοινοπραξία έχει εκτελέσει έργο 350 εκατ. ευρώ σε μία σύμβαση 900 εκατ. ευρώ και, παράλληλα, όμως αξιώνει αποζημιώσεις 1,1 δισ. ευρώ.
Ο υπουργός Υποδομών, απαντώντας σε παρατήρηση του τομεάρχη Υποδομών του ΠαΣοΚ κ. Γιάννη Μανιάτη, ομολόγησε ότι είναι κυρίαρχη η ανησυχία στις Βρυξέλλες ότι η χώρα δεν θα καταφέρει να ολοκληρώσει τα συγχρηματοδοτούμενα έργα στην ώρα τους και θα κινδυνεύσει να επιστρέψει χρήματα στην Κομισιόν.
Ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι διαπραγματεύθηκε με την ΕΤΕπ την αύξηση του ποσοστού δανειοδότησης, ενώ πρόσθεσε ότι το έργο θα προχωρήσει με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), στο οποίο ιδιώτες επενδυτές θα κληθούν να χρηματοδοτήσουν και να κατασκευάσουν το έργο της γραμμής 4, όμως η εκμετάλλευση θα παραμείνει στο Δημόσιο.
Ο κ. Σπίρτζης υπερασπίστηκε για μία ακόμη φορά την πολιτική της «δυαρχίας» στις ΔΕΚΟ, ενώ πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση προχωρά σε αλλαγή των διοικήσεων, με κριτήριο «την εμπιστοσύνη, την τεχνική επάρκεια και την καθαρότητα».
Παράλληλα, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα γίνει επανεξέταση του διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από την Αττικό Μετρό, ένας διαγωνισμός ύψους 18 εκατ. ευρώ.
«Δεν είναι αύξηση εισιτηρίων, είναι αύξηση ΦΠΑ»
Στο μεταξύ, αίσθηση προκάλεσε η δήλωση του κ. Σπίρτζη αναφορικά με την αύξηση των κομίστρων του ΟΑΣΑ ότι «δεν είναι αύξηση στα εισιτήρια, είναι αύξηση του ΦΠΑ», σημειώνοντας ότι «δώσαμε μάχη το καλοκαίρι και κάναμε σοβαρούς υπολογισμούς προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι συμπολίτες που έχουν μεγάλο οικονομικό πρόβλημα από την αύξηση του ΦΠΑ».
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι «δώσαμε μάχη και κρατήσαμε σταθερή τη μηνιαία και τριμηνιαία κάρτα... και διατηρήθηκε το να μετακινούνται οι άνεργοι δωρεάν και δεν το παίζει κανένα κανάλι, τελείως τυχαία». Επίσης, σημείωσε ότι το υπουργείο πέτυχε να μην αυξηθεί η τιμή του μισού εισιτηρίου και υπογράμμισε την αύξηση της διάρκειας του κομίστρου από 70 σε 90 λεπτά.
Ο υπουργός Υποδομών πρόσθεσε ότι οι έλεγχοι κατά της εισιτηριοδιαφυγής θα είναι προληπτικοί και θα γίνονται στην είσοδο των σταθμών μετρό.
Αιχμές κατά Μυλόπουλου
Στο μεταξύ, τα πυρά πολλών βουλευτών της αντιπολίτευσης προσέλκυσε ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Μυλόπουλος. Ο βουλευτής της ΝΔ κ. Γιάννης Τραγάκης σημείωσε ότι στο παρελθόν ο τότε πρύτανης είχε πάρει αντίθετη θέση σε σχέση με τη δρομολογούμενη από το υπουργείο Υποδομών απόφαση για τις αρχαιολογίες του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι έκτοτε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) έχει αλλάξει τρεις φορές την απόφασή του.
Ο βουλευτής της ΧΑ κ. Ηλίας Κασιδιάρης κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση προωθεί την οικογενειοκρατία και επανέφερε διάφορες υποθέσεις στις οποίες είχε εμπλακεί ο νέος πρόεδρος όταν ήταν πρύτανης στο ΑΠΘ. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι από τις συνολικά 27 δικογραφίες που σχηματίστηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του στην πρυτανεία, μόλις μία προωθήθηκε στο ακροατήριο, όπου αθωώθηκε από τις κατηγορίες.
Παράλληλα, ένταση δημιουργήθηκε από απάντηση του κ. Μυλόπουλου στην παρατήρηση του κ. Μανιάτη ότι ο πρώην πρύτανης του ΑΠΘ ως καθηγητής Υδάτινων Πόρων δεν είναι κατάλληλος για τη θέση του πρόεδρου της Αττικό Μετρό. Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι «στην παρατήρηση τι δουλειά έχει ένας καθηγητής διαχείρισης υδατικών πόρων να διοικήσει την Αττικό Μετρό», «την ίδια δουλειά που έχει ένα καθηγητής του κτηματολογίου να παράγει ενεργειακή πολιτική», προκαλώντας την έκρηξη του πρώην υπουργού Περιβάλλοντος, καθώς αναφερόταν στον ίδιο. «Συγκρίνετε μήλα με πορτοκάλια» του είπε, σημειώνοντας ότι έχει «εκλεγεί από τον ελληνικό λαό και δεν έχει διοριστεί από κολλητό υπουργό».
Στο μεταξύ, εκνευρισμός επικράτησε όταν –εκτός μικροφώνου– ο κ. Μυλόπουλος απάντησε απρεπώς σε παρατήρηση του κ. Λυκούδη, ο οποίος επικαλέστηκε νωρίτερα ένα υβριστικό άρθρο που είχε γράψει ο πρώην πρύτανης για Το Ποτάμι.
Μάλιστα, μετά τη συνεδρίαση ο κ. Σπίρτζης, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε συγγνώμη από τον κ. Λυκούδη για τη συμπεριφορά του νέου προέδρου της Αττικό Μετρό. Νωρίτερα, ο βουλευτής του Ποταμιού υπενθύμισε ότι χρειάστηκε να γίνει νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να καλυφθούν αδικαιολόγητα έξοδα του Μουσείου Τεχνολογίας, στο οποίο ο κ. Μυλόπουλος ήταν πρόεδρος.
Ο κ. Μυλόπουλος απάντησε ότι είναι κατάλληλος για τη θέση του πρόεδρου της Αττικό Μετρό, σημειώνοντας ότι οι τεχνικές του μάνατζμεντ στους δημόσιους οργανισμούς είναι παρόμοιες. Παράλληλα, δικαιολόγησε την αρθρογραφία του τονίζοντας ότι «επέλεξα τον δύσκολο δρόμο να μην κάνω δημόσιες σχέσεις μέσω αρθρογραφίας, αλλά να είμαι χρήσιμος, με αποτέλεσμα κάποιοι να ενοχλούνται».
Το μοντέλο διοίκησης της Αττικό Μετρό θα είναι το ίδιο που χρησιμοποίησε στο ΑΠΘ, σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος. «Αυτομάτως προεξοφλήσατε την αποτυχία σας» του απάντησε ο κ. Τραγάκης.
Η ένταση στην αίθουσα αντανακλάται και στις ψήφους που έλαβαν οι δύο επικεφαλής της Αττικό Μετρό, καθώς ο κ. Μυλόπουλος έλαβε 11 υπέρ, 7 κατά και δύο παρών, ενώ ο κ. Παπαδόπουλος 11 υπέρ, 5 κατά και 4 παρών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.