902.gr,01/02/2016
Η παραχώρηση μέσω ΣΔΙΤ στους ιδιώτες γραμμών του Μετρό Αττικής που είναι υπό κατασκευή, όπως η γραμμή 4 (γνωστή ως U) που θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και περνώντας μέσα από το Γουδή θα καταλήγει στο Μαρούσι, αλλά και η παραχώρηση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ορισμένοι από τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης όπως αυτοί αναδείχθηκαν από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής. Η Επιτροπή συνεδρίασε για να επικυρώσει το διορισμό του Γιάννη Μυλόπουλου στη θέση του προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και του Θεόδωρου Παπαδόπουλου στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
«Η γραμμή 4 της Αθήνας προφανώς είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει ΣΔΙΤ όσον αφορά τη χρηματοδότηση και την κατασκευή. Γιατί το 75% που πετύχαμε για χρηματοδότηση της γραμμής από την ΕτΕΠ είναι επί της ουσίας ένα δάνειο που θα πληρώνει η ΣΤΑΣΥ και το Ελληνικό Δημόσιο. Τα δίνει έτσι δωρεάν, τσάμπα η ΕτΕΠ;», ανέφερε ο Χρ. Σπίρτζης. Δείχνοντας τι «περιμένει» και άλλες υποδομές, πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε να καταδικάσουμε το σύστημα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (...). Το ίδιο ισχύει και για τις παραχωρήσεις. Ούτε μπορεί σε περιόδους κρίσης που δεν έχουμε το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων που θέλουμε, να μην προσπαθήσουμε, μέσω συμπράξεων ΣΔΙΤ, να αντλήσουμε χρήματα από το τραπεζικό σύστημα προκειμένου να τρέξουν έργα»!
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, αφού ανέφερε ότι για τα πρόσωπα ψηφίζει «παρών», στη συνέχεια παρουσίασε γραπτές καταγγελίες του Σωματείου των Εργαζομένων της «Αττικό Μετρό», σύμφωνα με τις οποίες προκειμένου να προχωρήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραχωρήσει το έργο σε ιδιώτες, «συστήνοντας μία δεύτερη εταιρεία εντός της "Αττικό Μετρό"» που έχει αναλάβει την κατασκευή του.
Ο σχεδιασμός αυτός προωθείται με την πατέντα της πρόσληψης «τεχνικού συμβούλου», μέσω του οποίου οι εργαζόμενοι, που προβλέπεται να προσφέρουν «συμβουλές», είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό». Σύμφωνα με τις καταγγελίες του Σωματείου, που παρουσίασε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «πρόκειται επί της ουσίας για επινοικίαση εργαζομένων». Το συνολικό κόστος όλης αυτής της υπόθεσης ανέρχεται στα 18 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αποκάλυψε ο Χρ. Κατσώτης, «ο τεχνικός σύμβουλος», που όπως φαίνεται έχει υπερισχύσει στο σχετικό διαγωνισμό, κατέθεσε και νέα ...βελτιωμένη προσφορά: «Δεσμεύτηκε, με επιστολή του, ότι για κάθε ένα σύμβουλο - εργαζόμενό του, που θα αξιοποιεί η "Αττικό Μετρό" θα προσφέρει, λέει, και έναν ακόμα ως δώρο»! Πρόκειται για τεράστια πρόκληση και σκάνδαλο, σημείωσε ο Χρ. Κατσώτης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται οι εργαζόμενοι σαν εμπορεύματα στα σούπερ μάρκετ.
Ο υπουργός απάντησε ότι «έχετε απόλυτο δίκιο» και προσπερνώντας τις καταγγελίες του βουλευτή του ΚΚΕ, υποστήριξε απλά ότι «θα πρέπει να δει η νέα διοίκηση τους όρους των διαγωνισμών, ιδιαίτερα των συμβούλων. Δεν δικαιολογούνται αυτή την περίοδο διαγωνισμοί σε τέτοια ύψη με τέτοιες αμοιβές αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη».
Ο Χρ. Κατσώτης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε και στην αύξηση των εισιτηρίων, σημειώνοντας τι σημαίνει αυτό για τους νέους εργαζόμενους των 300 και 350 ευρώ που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μεταφοράς.
Ο υπουργός, συνεχίζοντας να προκαλεί, ανέφερε: «Από τη συμφωνία που έγινε» με τους δανειστές «έχουμε αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%. Δεν είναι λοιπόν αύξηση στα εισιτήρια αλλά αύξηση στο ΦΠΑ»! Επίσης, ανακοίνωσε ως μέτρο για την «αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής εκτός από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον προληπτικό έλεγχο στις εισόδους των σταθμών του Μετρό».
ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Χρυσή Αυγή ψήφισαν κατά στα πρόσωπα, το Ποτάμι κατά για τον πρόεδρο και «παρών» για τον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ η Ένωση Κεντρώων ψήφισε «παρών». Ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής έδωσε και τηλεοπτικό σόου, καθώς επιδόθηκε σε «αποκαλύψεις» για το πρόσωπο του προτεινόμενου ως προέδρου, που επισκίασαν όπως ήταν αναμενόμενο όσα είπε ο υπουργός για τις συμπράξεις με τους ιδιώτες.
Η παραχώρηση μέσω ΣΔΙΤ στους ιδιώτες γραμμών του Μετρό Αττικής που είναι υπό κατασκευή, όπως η γραμμή 4 (γνωστή ως U) που θα ξεκινάει από το Γαλάτσι και περνώντας μέσα από το Γουδή θα καταλήγει στο Μαρούσι, αλλά και η παραχώρηση του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ορισμένοι από τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης όπως αυτοί αναδείχθηκαν από τα όσα ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζης, στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής. Η Επιτροπή συνεδρίασε για να επικυρώσει το διορισμό του Γιάννη Μυλόπουλου στη θέση του προέδρου της «Αττικό Μετρό ΑΕ» και του Θεόδωρου Παπαδόπουλου στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.
«Η γραμμή 4 της Αθήνας προφανώς είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει ΣΔΙΤ όσον αφορά τη χρηματοδότηση και την κατασκευή. Γιατί το 75% που πετύχαμε για χρηματοδότηση της γραμμής από την ΕτΕΠ είναι επί της ουσίας ένα δάνειο που θα πληρώνει η ΣΤΑΣΥ και το Ελληνικό Δημόσιο. Τα δίνει έτσι δωρεάν, τσάμπα η ΕτΕΠ;», ανέφερε ο Χρ. Σπίρτζης. Δείχνοντας τι «περιμένει» και άλλες υποδομές, πρόσθεσε: «Δεν μπορούμε να καταδικάσουμε το σύστημα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (...). Το ίδιο ισχύει και για τις παραχωρήσεις. Ούτε μπορεί σε περιόδους κρίσης που δεν έχουμε το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων που θέλουμε, να μην προσπαθήσουμε, μέσω συμπράξεων ΣΔΙΤ, να αντλήσουμε χρήματα από το τραπεζικό σύστημα προκειμένου να τρέξουν έργα»!
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρ. Κατσώτης, αφού ανέφερε ότι για τα πρόσωπα ψηφίζει «παρών», στη συνέχεια παρουσίασε γραπτές καταγγελίες του Σωματείου των Εργαζομένων της «Αττικό Μετρό», σύμφωνα με τις οποίες προκειμένου να προχωρήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να παραχωρήσει το έργο σε ιδιώτες, «συστήνοντας μία δεύτερη εταιρεία εντός της "Αττικό Μετρό"» που έχει αναλάβει την κατασκευή του.
Ο σχεδιασμός αυτός προωθείται με την πατέντα της πρόσληψης «τεχνικού συμβούλου», μέσω του οποίου οι εργαζόμενοι, που προβλέπεται να προσφέρουν «συμβουλές», είναι περισσότεροι αριθμητικά από τους εργαζόμενους της «Αττικό Μετρό». Σύμφωνα με τις καταγγελίες του Σωματείου, που παρουσίασε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «πρόκειται επί της ουσίας για επινοικίαση εργαζομένων». Το συνολικό κόστος όλης αυτής της υπόθεσης ανέρχεται στα 18 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αποκάλυψε ο Χρ. Κατσώτης, «ο τεχνικός σύμβουλος», που όπως φαίνεται έχει υπερισχύσει στο σχετικό διαγωνισμό, κατέθεσε και νέα ...βελτιωμένη προσφορά: «Δεσμεύτηκε, με επιστολή του, ότι για κάθε ένα σύμβουλο - εργαζόμενό του, που θα αξιοποιεί η "Αττικό Μετρό" θα προσφέρει, λέει, και έναν ακόμα ως δώρο»! Πρόκειται για τεράστια πρόκληση και σκάνδαλο, σημείωσε ο Χρ. Κατσώτης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται οι εργαζόμενοι σαν εμπορεύματα στα σούπερ μάρκετ.
Ο υπουργός απάντησε ότι «έχετε απόλυτο δίκιο» και προσπερνώντας τις καταγγελίες του βουλευτή του ΚΚΕ, υποστήριξε απλά ότι «θα πρέπει να δει η νέα διοίκηση τους όρους των διαγωνισμών, ιδιαίτερα των συμβούλων. Δεν δικαιολογούνται αυτή την περίοδο διαγωνισμοί σε τέτοια ύψη με τέτοιες αμοιβές αν δεν υπάρχει πραγματική ανάγκη».
Ο Χρ. Κατσώτης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε και στην αύξηση των εισιτηρίων, σημειώνοντας τι σημαίνει αυτό για τους νέους εργαζόμενους των 300 και 350 ευρώ που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μεταφοράς.
Ο υπουργός, συνεχίζοντας να προκαλεί, ανέφερε: «Από τη συμφωνία που έγινε» με τους δανειστές «έχουμε αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23%. Δεν είναι λοιπόν αύξηση στα εισιτήρια αλλά αύξηση στο ΦΠΑ»! Επίσης, ανακοίνωσε ως μέτρο για την «αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής εκτός από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τον προληπτικό έλεγχο στις εισόδους των σταθμών του Μετρό».
ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Χρυσή Αυγή ψήφισαν κατά στα πρόσωπα, το Ποτάμι κατά για τον πρόεδρο και «παρών» για τον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ η Ένωση Κεντρώων ψήφισε «παρών». Ο εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής έδωσε και τηλεοπτικό σόου, καθώς επιδόθηκε σε «αποκαλύψεις» για το πρόσωπο του προτεινόμενου ως προέδρου, που επισκίασαν όπως ήταν αναμενόμενο όσα είπε ο υπουργός για τις συμπράξεις με τους ιδιώτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.