Σάββατο, 5 Μαρτίου 2016

Νέα εργοτάξια στο μετρό της Θεσσαλονίκης

seleo.gr,05/03/2015


Σε διαπραγματεύσεις με την ανάδοχο κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης και την Αττικό Μετρό Α.Ε. βρίσκεται το σωματείο εργαζομένων στο αρχαιολογικό έργο, προκειμένου να επανακαθοριστούν οι όροι εργασίας, υπό τις οποίες θα επαναπροσληφθούν.



Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Οι αρχαιολογικές ανασκαφές αναμένεται να επανεκκινήσουν εντός του πρώτου δεκαπενθήμερου του Μαρτίου, ενώ αυτές τις ημέρες ξεκινούν κατασκευαστικές εργασίες σε ακόμη πέντε εργοτάξια. Η μόνη εκκρεμότητα που απομένει για να καθοριστεί το οριστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών είναι η έκδοση, εντός Απριλίου, των τελευταίων αποφάσεων των διαιτητικών δικαστηρίων που αφορούν τις οικονομικές διαφορές το εργολάβου με το δημόσιο.

«Είμαστε σε μία διαδικασία συζητήσεων με την κοινοπραξία για τους όρους αμοιβής, εργασίας και τι θα γίνει με όσους απολύθηκαν τελευταίοι χωρίς αποζημίωση. Οι διεργασίες αυτές εντάσσονται σ' ένα πλαίσιο γενικότερης προετοιμασίας επανεκκίνησης των αρχαιολογικών εργασιών», εξηγεί στη «Μ» ο κ. Δημήτρης Παππάς, γ.γ. του σωματείου εργαζομένων στο μετρό. Το σωματείο είχε συνέλευση χθες το πρωί στα γραφεία του στο νέο σιδηροδρομικό σταθμό, όπου ενημερώθηκαν τα μέλη του για τις τελευταίες εξελίξεις. Την επόμενη εβδομάδα, το δ.σ. του σωματείου αναμένεται να συναντηθεί με το νέο πρόεδρο της Αττικό Μετρό καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο και τον γ.γ. δημοσίων έργων Γιώργου Δέδε. «Οι συναντήσεις θα γίνουν με άξονα και γνώμονα την προσπάθεια διατήρησης των κεκτημένων εργασιακών δικαιωμάτων και της τελευταίας συλλογικής σύμβασης εργασίας», υπογραμμίζει ο κ. Παππάς. Όσον αφορά τις προσφυγές των πρώην εργαζομένων στα δικαστήρια, «οι κινήσεις μας θα εξαρτηθούν από την πορεία των διαπραγματεύσεων. Πρέπει να επικρατήσει πνεύμα συνεργασίας, το οποίο δεν υπήρχε τον προηγούμενο χρόνο. Βλέπουμε τη διαδικασία που άνοιξε σαν μία ευκαιρία όλων των φορέων που εμπλέκονται στα εργασιακά, να ανακτήσουμε τη σχέση εμπιστοσύνης που είχαμε μεταξύ μας».

Εργασιακά

Από την επανέναρξη του έργου, στα μέσα Ιανουαρίου, μέχρι σήμερα, έχουν προσληφθεί μόνο στον κατασκευαστικό τομέα 157 άτομα, ενώ μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των εργαζομένων στους συνεργαζόμενους υπεργολάβους. Στον αρχαιολογικό τομέα υπολογίζεται ότι θα απασχοληθούν σταδιακά 400 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων. Οι πρώην εργαζόμενοι στον αρχαιολογικό τομέα -οι τελευταίοι απομακρύνθηκαν την 1η Δεκεμβρίου 2015- αναμένουν πλέον την επαναπρόσληψή τους. Οι αρχαιολόγοι δεν πήραν αποζημίωση από την κοινοπραξία, αν και είχαν συμβάσεις αορίστου χρόνου, και προσέφυγαν στα δικαστήρια. Η εκδίκαση αυτών των υποθέσεων εκκρεμεί.

Νέα εργοτάξια

Όσον αφορά το κατασκευαστικό μέτωπο, τα πέντε νέα εργοτάξια που θα ενεργοποιηθούν αυτές τις ημέρες είναι στους σταθμούς Παπάφειο, Δημοκρατίας, Αγία Σοφία, Σιντριβάνι και η διασταύρωση Δημοκρατίας στο Βαρδάρι, απ' όπου θα ξεκινά μελλοντικά η επέκταση προς τη Σταυρούπολη. Από τα μέσα Ιανουαρίου βρίσκονται υπό κατασκευή οι σταθμοί Πατρικίου, Νέας Ελβετίας, Βούλγαρη καθώς και το αμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής. Ειδικότερα, στο σταθμό Πατρικίου κατασκευάζονται οι διαφραγματικοί τοίχοι και τον Απρίλιο αναμένεται να αρχίσουν οι υπόγειες αντιστηρίξεις με τη μέθοδο jet grouting. Στη Νέα Ελβετία συναρμολογούνται οι δύο μετροπόντικες (ΤΒΜ) προκειμένου να διανοίξουν τα τελευταία 1,9 χλμ. των δίδυμων σηράγγων που απομένουν από το σύνολο των 7,8 χλμ. Στη Βούλγαρη γίνονται εργασίες παράκαμψης δικτύων κοινής ωφελείας (Ο.Κ.Ω.) και εντός του Μαρτίου αναμένεται η έναρξη της κατασκευής του μόνιμου περιμετρικού κελύφους του σταθμού. Στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, σκυροδετείται το κτίριο 1 και γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την κατασκευή με τη μέθοδο ανοικτού ορύγματος της σήραγγας μήκους 1,1 χλμ., η οποία συνδέει το αμαξοστάσιο με τη βασική γραμμή του μετρό (Νέα Ελβετία).

Όσον αφορά τις αρχαιολογικές εργασίες, έχει εκτελεστεί το 82% και υπολείπεται το 18%. Οι υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες που θα εκτελεστούν είναι: στο σταθμό Βενιζέλου θα διενεργηθεί συμπληρωματική αρχαιολογική έρευνα, στην Αγία Σοφία ανασκαφές στο νότιο τμήμα του σταθμού, ανασκαφές στους χώρους για τις προσβάσεις στους σταθμούς Αγίας Σοφίας, Δημοκρατίας, Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (νότιο τμήμα) και Σιντριβανίου (νότιο τμήμα), και στο αμαξοστάσιο ολοκλήρωση ανασκαφής.

Το νέο Δ.Σ

Εξάλλου, μετά την προχθεσινή δημοσίευση ΦΕΚ, το νέο επταμελές διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό Α.Ε. με πρόεδρο τον πρώην πρύτανη του ΑΠΘ Γιάννη Μυλόπουλο ανέλαβε επίσημα καθήκοντα. Η σύνθεση έχει ως εξής: Γιάννης Μυλόπουλος πρόεδρος, Θεόδωρος Παπαδόπουλος διευθύνων σύμβουλος, Νίκος Μπούσουλας, Μαρκέλλα Μαργέλη, Διονύσης Κεκάτος, Νίκος Παπαδόπουλος και Γιώργος Παπαδιάς μέλη.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος είναι ηλεκτρολόγος μηχανικός απόφοιτος της Πολυτεχνικής σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και αντιπρόσωπος του ΤΕΕ στην ASHRAE. Ο κ. Μπούσουλας προέρχεται από την εταιρεία και είναι προϊστάμενος του τμήματος γεωτεχνικών μελετών. Η κ. Μαργέλη είναι η γραμματέας δημοσίων σχέσεων, συντονισμού πολιτικών εκδηλώσεων και εκπροσωπήσεων των Ανεξαρτήτων Ελλήνων (ΑΝΕΛ). Ο κ. Κεκάτος είναι αρχιτέκτονας, μέλος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μηχανικών, παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ στο ΤΕΕ.

makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.