Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Μετρό, αεροδρόμιο και παραλία Θεσσαλονίκης στο επίκεντρο επαφών

newsbeast.gr, 19/09/2016

Στην πόλη ευρωβουλευτές της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου

Τα έργα του Μετρό, του αεροδρομίου και της ανάπλασης της παραλίας βρέθηκαν στο επίκεντρο των επαφών των ευρωβουλευτών της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, που επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ενημερωθούν για έργα, τα οποία υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται με χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία...

Ικανοποιημένη για την ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης δήλωσε η Ίσκρα Μιχαήλοβα, πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία τόνισε ότι το εν λόγω έργο άλλαξε την εικόνα της πόλης.
Σχετικά με το Μετρό, ανέφερε ότι η αντιπροσωπεία είχε μια εμπεριστατωμένη και λεπτομερή ενημέρωση για όλα τα στάδια υλοποίησης του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων και των οικονομικών ζητημάτων που προέκυψαν και του πλάνου ολοκλήρωσής του. Έκανε λόγο για ένα από τα πιο περίπλοκα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα και λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών και από χρηματοδοτικής άποψης καθώς άρχισε το 2006, συνεχίστηκε στη δεύτερη προγραμματική περίοδο 2007-2013, και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της τρίτης χρηματοδοτικής περιόδου, το 2020. Παρ΄ όλα αυτά, εκτίμησε ότι «σήμερα το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του έργου το 2020 είναι πιο ρεαλιστικό από ό,τι ήταν όταν ξεκίνησε το έργο, γιατί τώρα όσοι είναι υπεύθυνοι γι' αυτό γνωρίζουν ήδη τι θα αντιμετωπίσουν και ήδη έλυσαν ορισμένα ζητήματα».
«Είμαστε εδώ για να εντοπίσουμε προβλήματα, να δούμε αν τα ειδικά μέτρα που ελήφθησαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την υποστήριξη της Ελλάδας, υλοποιούνται στη βάση τους και αυτά τα ειδικά μέτρα υποστηρίζουν έργα όπως το Μετρό. Είμαστε η επιτροπή που προετοίμασε την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και αισθανόμαστε υπεύθυνοι, αλλά και μέλη της ομάδας της Θεσσαλονίκης επίσης», τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Μιχαήλοβα.

Παπαδημούλης: «Πιάνει τόπο» η αυξημένη χρηματοδότηση

Ο αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, τόνισε ότι «το Ευρωκοινοβούλιο έχει εγκρίνει με πολύ μεγάλη πλειοψηφία αυξημένη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα μέσα από τα διαρθρωτικά ταμεία, σε μια περίοδο που η χώρα μας διανύει μεγάλη κρίση. Κι αυτό φαίνεται ότι εδώ στη Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει και πιάνει τόπο». Με αφορμή την ενημέρωση της αντιπροσωπείας των ευρωβουλευτών, σχολίασε ότι «μεγάλα έργα που είχαν κολλήσει για χρόνια όπως το Μετρό προχωράνε, το έργο στην παραλία ήδη λειτουργεί και προσφέρει οφέλη και στην πόλη και στους πολίτες».
Ο κ. Παπαδημούλης επισήμανε ότι σε σύσκεψη που έγινε στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης ενημερώθηκε από τον δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη και για την πρόοδο των έργων και για τους καινούριους στόχους και τις δυσκολίες που υπάρχουν και απαιτούν τη συνεργασία του δήμου, της περιφέρειας και της κυβέρνησης.
Ωστόσο εξέφρασε τη δυσαρέσκεια, όπως είπε, όλων των μελών της αντιπροσωπείας του Ευρωκοινοβουλίου για την απουσία της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη από αυτή τη συνάντηση. «Είναι κρίμα σε τόσο σημαντικές συναντήσεις να λείπει ο εκλεγμένος Περιφερειάρχης γιατί χωρίς τη συνεργασία του δήμου, της περιφέρειας, της κυβέρνησης και το ευρωκοινοβουλίου που θέλει να βοηθήσει δεν μπορούμε να έχουμε τα αποτελέσματα που πρέπει και που μπορούμε να έχουμε», πρόσθεσε.
«Η Περιφέρεια προσεκλήθη αλλά δεν ήρθε», είπε ο κ. Μπουτάρης. Για το θέμα ρωτήθηκαν από το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας που απάντησαν ότι δεν υπήρξε καμία πρόσκληση από την Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για ενημερωτική συνάντηση και ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι διαθέσιμη για κάθε ενημέρωση για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ σε όλη την Περιφέρεια, καθώς έχει την ευθύνη γι' αυτά.

Σπυράκη: Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ξεμπλοκαριστεί

Την εκτίμηση ότι το Μετρό έχει ξεμπλοκαριστεί διατύπωσε η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη, η οποία πρόσθεσε: «Είναι ευτύχημα που το Μετρό ξεμπλοκάρεται, το ότι τα χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων δείχνουν πλέον να πιάνουν τόπο και οι Θεσσαλονικείς να επωφελούνται από αυτό. Το Μετρό δεν είναι όχημα για να κάνει κανένας καριέρα, ούτε για να θριαμβολογεί για το ξεμπλοκάρισμα, ούτε για να μπαίνει σε άγονες αντιπαραθέσεις σχετικά με ευρήματα μεγάλης ιστορικής αξίας. Είναι ανάγκη για την πόλη και είναι πάρα πολύ σημαντικό το ότι προχωρά με ευρωπαϊκά χρήματα».

Μπουτάρης: Τα μελλοντικά σχέδια του δήμου για το 2020-2030

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ενημέρωσε την αντιπροσωπεία των ευρωβουλευτών για τα μελλοντικά σχέδια του δήμου, που, όπως είπε, εντάσσονται στο πλαίσιο του στρατηγικού του σχεδιασμού για την περίοδο 2020 - 2030. «Η συνεννόηση που είχαμε με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν αρνητική», είπε και τόνισε: «παρά την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδιασμού υπήρξε αρνητικό αποτέλεσμα για το εργαλείο που δημιουργήσαμε σχετικά με τις ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη».
Για το λόγο αυτό ανέφερε ότι ο δήμος έχει ζητήσει από το αρμόδιο υπουργείο να γίνει ο ίδιος ενδιάμεση διαχειριστική αρχή και ήρθε σε επαφή με τη Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ) για να δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας ώστε η ΜΟΔ να βοηθήσει το δήμο να διεκπεραιώνει πιο γρήγορα όποια προγράμματα επιθυμεί.
Ο κ. Μπουτάρης μίλησε και για τα προβλήματα γραφειοκρατίας που αντιμετωπίζει ο δήμος με το ελληνικό δημόσιο, τα ζητήματα αρμοδιοτήτων διαφορετικών φορέων και τους περιορισμένους πόρους που υπάρχουν ενώ σημείωσε ότι επεξεργάζεται σχέδιο για να αναπτυχθεί το παραλιακό μέτωπο. «Είμαστε η μοναδική μεσογειακή πόλη στον κόσμο που δεν έχει ούτε μια βάρκα στην παραλία της, το έχω πει εκατό εκατομμύρια φορές», είπε χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα σχέδια του δήμου για τη δημιουργία δύο μεγάλων πάρκινγκ στην περιοχή του Μακεδονία Παλλάς, πάνω από το δρόμο, τη συνεργασία που επιδιώκει με την ΠΓΔΜ για τον καθαρισμό του ποταμού Αξιού από λύματα και τις σκέψεις για τη σύνδεση του Θερμαϊκού Κόλπου με τον ποταμό Δούναβη, μέσω του Αξιού και του Μοράβα.
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης στο δημαρχείο, οι ευρωβουλευτές επισκέφθηκαν το αεροδρόμιο προκειμένου να ενημερωθούν για τα έργα που υλοποιούνται εκεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.