Σάββατο, 8 Απριλίου 2017

Αρχές του 2021 και βλέπουμε για το μετρό Θεσσαλονίκης

newmoney.gr, 08/04/2017
Ορίζοντα το 2021 για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης θέτει το ενιαίο χρονοδιάγραμμα που κατέθεσε η ανάδοχος κοινοπραξία στην Αττικό Μετρό για την πορεία του έργου, προθεσμία όμως που έχει πολλούς αστερίσκους, καθώς επηρεάζεται άμεσα από την εξέλιξη των εργασιών στους δύο προβληματικούς σταθμούς της Βενιζέλου και της Αγίας Σοφίας...


Είναι σαφές ότι το χρονοδιάγραμμα που παραδόθηκε προς έγκριση στην Αττικό Μετρό στις 23 Μαρτίου είναι εξαιρετικά «χαλαρό», αφού βρίσκεται σε εξέλιξη το μεγάλο μέτωπο των αρχαιολογικών ερευνών. Ενδεικτικό είναι ότι, με βάση το χρονοδιάγραμμα, οι αρχαιολογικές ανασκαφές στον σταθμό της Βενιζέλου όπου αποκαλύφθηκε ολόκληρη η βυζαντινή πόλη προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του Γενάρη του 2018. Ωστόσο, όσοι είναι κοντά στο έργο μιλούν για ένα υπεραισιόδοξο σενάριο, αφού ακόμη δεν έχει εκπονηθεί η μελέτη για την τεχνική λύση που θα επιλεγεί για τη κατασκευή του σταθμού.

Από τη μελέτη αυτή θα καθοριστεί και το πρόσθετο κόστος του έργου που η Αττικό Μετρό προσδιορίζει στο ύψος των 25 εκατ. ευρώ, το οποίο όμως μπορεί να φτάσει, κατά εκτιμήσεις εργολάβων, και τα 35 εκατ. ευρώ.  

Ο ανάδοχος του έργου (ΑΕΓΕΚ και ιταλικές εταιρείες) που έχει υποκατασταθεί ανεπισήμως από τον Ακτωρα, λόγω οικονομικής αδυναμίας της εταιρείας, έχει παραδεχτεί ότι η τμηματική παράδοσή του δεν θα αποφευχθεί, προγραμματίζοντας τη λειτουργία των πρώτων εννέα σταθμών στο τέλος του 2020 (από Συντριβάνι έως Νέα Ελβετία) και τους υπόλοιπους τέσσερις δύο χρόνια αργότερα (από Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως Αγία Σοφία). Στο ενδιάμεσο σχεδιάζεται να τελειώσουν οι επεκτάσεις προς Καλαμαριά, που αποτελούν ξεχωριστό έργο. Ωστόσο, σαφή πρόβλεψη δεν υπάρχει στο κατατεθειμένο χρονοδιάγραμμα που φαίνεται να βαδίζει σε κινούμενη άμμο, με ορίζοντα περαίωσης τις αρχές του 2021. 

Σε αυτό που κατέθεσε η κοινοπραξία προβλέπεται ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας στην Αγία Σοφία τον προσεχή Ιούλιο, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό στα τέλη Απριλίου και στον σταθμό Συντριβάνι στα τέλη Μαΐου.


Μέχρι τα τέλη Ιουνίου προβλέπεται ένα σφιχτό πλαίσιο εγκρίσεων βασικών μελετών του έργου (σιδηροδρομικής επιδομής, εξοπλισμού σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, σηματοδότησης, χαμηλής τάσης, συστήματος θυρών αποβάθρων κ.ά.), με πλέον άμεση την έγκριση της μελέτης σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών και αυτή τροχαίου υλικού που προβλέπεται στα μέσα και στα τέλη Μαΐου αντίστοιχα.

Με βάση τις τμηματικές προθεσμίες του αναδόχου, έως τον Φεβρουάριο του 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση και η σιδηροδρομική επιδομή όλων των σταθμών. Τα αρχιτεκτονικά τελειώματα σταθμών και φρεάτων με την αποκατάσταση της επιφάνειας όλων των σταθμών προγραμματίζονται έως το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου και αμέσως μετά (Δεκέμβριο 2020) οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.

Για τον Φεβρουάριο του 2021 προγραμματίζεται η ολοκλήρωση της δοκιμαστικής λειτουργίας του έργου.

Το χρονοδιάγραμμα και οι τμηματικές προθεσμίες του μετρό συνοδεύονται με δήλωση παραίτησης του αναδόχου από τη διαιτησία που εκκρεμεί για τη διάλυση της σύμβασης (λόγω καθυστέρησης του χρόνου ολοκλήρωσης του έργου, μετά την οριακή προθεσμία της 1ης Δεκεμβρίου 2014). Υπό τον όρο όμως της έγκρισης του νέου χρονοδιαγράμματος και μιας συνολικότερης διευθέτησης που αφορά τις αγωγές που είχε ασκήσει η πρώην διοίκηση της κρατικής εταιρείας στο Εφετείο εναντίον της κοινοπραξίας για την ακύρωση διαιτητικών αποφάσεων.

Της Μαριάννας Τζάννε

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.