Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2008

ΟΑΣΘ Με καθυστέρηση 20 λεπτών τα δρομολόγια λόγω των εργοταξίων του μετρό

Μακεδονία, 01/10/2008

Καθυστερήσεις στα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ, που φθάνουν μέχρι τα είκοσι λεπτά, σημειώνονται το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της ανάπτυξης των εργοταξίων του μετρό Θεσσαλονίκης. Η κατάσταση, την οποία το ΣΑΣΘ προσπαθεί να αντιμετωπίσει με αλλαγές δρομολογίων, αναμένεται να επιδεινωθεί το επόμενο διάστημα, καθώς δημιουργούνται νέα εργοτάξια στα ανατολικά της πόλης, εξαιτίας των οποίων θα κλείσουν τμήματα πολλών δρόμων.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

“Υπάρχουν καθυστερήσεις, τις οποίες προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με τον προγραμματισμό του ΟΑΣΘ. Το τελευταίο τρίμηνο η επιβάρυνση της κυκλοφορίας βρίσκεται κατά μέσο όρο στο 10% και πάει σε βαθύτερα σημεία του κυκλοφοριακού. Επιδεινώνεται, αλλά την παρακολουθούμε σταθερά, ώστε να λαμβάνουμε μέτρα”, αναφέρει ο κ. Γιάννης Τόσκας, πρόεδρος του ΣΑΣΘ. Η επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, ανάλογα με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου, προκαλεί καθυστερήσεις από πέντε μέχρι είκοσι λεπτά.
Η μεγαλύτερη καθυστέρηση παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων που διέρχονται από τον κόμβο της πλατείας Δημοκρατίας, ο οποίος έχει στενέψει σε μια λωρίδα από την πλευρά της Λαγκαδά. Οι επιβάτες των αστικών, αγανακτισμένοι από την καθυστέρηση, ζητούσαν να ανοίξουν οι οδηγοί τις πόρτες και να κατέβουν αρκετά μέτρα πριν από τη στάση, για να συνεχίσουν πεζοί τη διαδρομή τους. Εξαιτίας αυτής της κατάστασης, το ΣΑΣΘ συνεδρίασε και αποφάσισε να τροποποιήσει τα δρομολόγια τριών γραμμών.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ
“Είχαμε απώλεια χρόνου της τάξης του 25%. Έτσι αποφασίσαμε να καταργήσουμε μια στάση στην οδό Λαγκαδά, στο ύψος της οδού Αφροδίτης, και να οδηγήσουμε τρεις γραμμές από τη Δραγουμάνου και Μιχαήλ Καλού στο σιδηροδρομικό σταθμό”, λέει ο κ. Τόσκας. Τα λεωφορεία των γραμμών 38, 56 και 64, Ευκαρπίας, Ωραιοκάστρου και Φιλύρου αντίστοιχα, έστριβαν δεξιά από τον κόμβο της πλατείας Δημοκρατίας (Βαρδαρίου) και κατευθύνονταν στο σταθμό. Μετά την αλλαγή ακολουθούν τη Μιχαήλ Καλού, ενώ δημιουργείται μια στάση πριν από την Καλού, επί της οδού Λαγκαδά.
Μία ακόμη αλλαγή που έγινε είναι να κατευθυνθεί το δρομολόγιο της γραμμής 3 μέσω των οδών Αναγεννήσεως και Γιαννιτσών προς τα ανατολικά και όχι μέσω Δωδεκανήσου.
Μεγάλο είναι το πρόβλημα της ουράς των λεωφορείων που σχηματίζεται στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της οδού Εγνατία πριν από τις στάσεις.

ΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΣΤΗ ΦΛΕΜΙΓΚ
Στο ΣΑΣΘ επικρατεί προβληματισμός για τους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων που θα προκύψουν στην κυκλοφορία των αστικών λεωφορείων με την ανάπτυξη των νέων εργοταξίων. Εντός του Οκτωβρίου δημιουργείται εργοτάξιο στη Φλέμιγκ και αρχίζουν οι εργασίες μετατόπισης των δικτύων κοινής ωφελείας. Λόγω της ανάπτυξης του εργοταξίου, θα απομείνει μία λωρίδα ανά ρεύμα κυκλοφορίας στην οδό Δελφών, η οποία αποτελεί βασικό άξονα της πόλης, ενώ προβλήματα θα δημιουργηθούν και στις οδούς Φλέμινγκ, Βαρόνου Χιρς, Μακεδονίας και Καλλιδοπούλου. “Μας απασχολεί ιδιαίτερα αυτό το εργοτάξιο, καθώς αναμένεται να κλείσει για κάποιο διάστημα εντελώς η οδός Καλλιδοπούλου, που είναι μια ζωτική ζώνη. Γίνονται συσκέψεις με την Μετρό και πιστεύω ότι μαζί με τους αναδόχους και τον ΟΑΣΘ θα βρούμε λύση. Θα γίνονται αλλαγές στη γραμμή 3”, σύμφωνα με τον κ. Τόσκα.
Μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, θα εγκατασταθούν τα υπόλοιπα εργοτάξια του μετρό προς τα ανατολικά.

  • ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Βάζει το χέρι στη τσέπη για την κατασκευή του μετρό. Χρήματα για την κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης θα δώσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ). Ο αντιπρόεδρός Πλούταρχος Σακελλάρης έχει προγραμματίσει για την Πέμπτη διήμερη επίσκεψη στην Ελλάδα, κατά την οποία θα υπογραφούν συμβάσεις 550 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση των μετρό Θεσσαλονίκης και Αθηνών, ενώ περίπου 100 εκατ. ευρώ επιπλέον να δοθούν για δάνεια προς μικρομεσαίους επιχειρηματίες. Για το μετρό Θεσσαλονίκης η ΕΤΕΠ προ διετίας είχε χορηγήσει δάνειο 200 εκατ. ευρώ και τώρα η σύμβαση επεκτείνεται. Η τράπεζα συμφώνησε να δανείσει την Αττικό Μετρό Α.Ε. για γραμμή 9,5 χιλιομέτρων, ενώ θα συζητηθεί η μελλοντική επέκταση της χρηματοδότησης για τα έργα προς Λαγκαδά και Καλαμαριά. Θα υπάρχουν δύο μονές ανεξάρτητες σήραγγες και σύστημα θυρών επί των αποβαθρών κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.