ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ, 10/05/2010
O Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε σήμερα τα γραφεία της Διεύθυνσης ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης και είχε συνάντηση εργασίας με τον νέο Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κ. Χρήστο Τσίτουρα και την νέα Διοίκηση.
«Όπως είχαμε πει, με την τοποθέτηση της νέας Διοίκησης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με τον κ. Χ. Τσίτουρα επικεφαλής ξεκινά και για τη Θεσσαλονίκη μια νέα εποχή.
Διευθετήσαμε αρκετά προβλήματα την προηγούμενη περίοδο, εκκρεμότητες μεγάλες από το παρελθόν και κυρίως προβλήματα που απασχολούσαν τους επαγγελματίες στις περιοχές, όπου κατασκευάζονται οι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ.
Σήμερα τοποθετήθηκε από την ηγεσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. η νέα Διεύθυνση στη Θεσσαλονίκη με στόχο να ανασυγκροτήσει τον μηχανισμό του ΜΕΤΡΟ και τη δομή στη Θεσσαλονίκη, να δώσει λύσεις άμεσα σ’ όλες τις εκκρεμότητες και τα προβλήματα, να γίνει αισθητή αυτή η αλλαγή τις επόμενες κιόλας ημέρες.
Πιο συγκεκριμένα θα ήθελα να πω, πως η Διεύθυνση Θεσσαλονίκης σε πρώτο στάδιο, στην πρώτη περίοδο σε στενή συνεργασία με τις Διευθύνσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στην Αθήνα, την ηγεσία της και την αμέριστη δική μας υποστήριξη θα προσπαθήσει να ξεπεράσει όλες τις εκκρεμότητες των προηγούμενων χρόνων, που οδήγησαν σ’ αυτές τις μεγάλες καθυστερήσεις, στην κατασκευή της βασικής γραμμής των 9,6 χιλ. στα όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Στόχος μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου και όπως έχω πει, να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή στις αρχές του 2014. Αυτή είναι η επιλογή μας, θέλουμε τη συνεργασία όλων των φορέων της Θεσσαλονίκης, όλων των πολιτών, των εργαζομένων, των επαγγελματιών, γιατί το ΜΕΤΡΟ το αγαπούμε όλοι, έπρεπε από χρόνια να το είχε η Θεσσαλονίκη, έγιναν λάθη και αδικήθηκε η πόλη. Απόφασή μας είναι να μην ξαναγίνει κανένα λάθος. Όλοι μαζί λοιπόν να στηρίξουμε αυτό το μεγάλο έργο, για την πόλη, για τους ανθρώπους, για την καθημερινότητά τους, την ποιότητα ζωής και την ελκυστικότητά της σε επισκέπτες και επενδυτές. Αυτά θα πρέπει να τα έχουμε όλοι καθαρά μέσα στη σκέψη μας. Είναι ένα έργο που όλους μας ενώνει.
Θα ήθελα ακόμη να προσθέσω πως οι μετροπόντικες θα πιάσουν πολύ γρήγορα και πάλι δουλειά. Αυτό το περιμένουμε όλοι, είναι βασικό βήμα, που θα καταδείξει πως επιταχύνονται οι εργασίες, σταματούν να υπάρχουν καθυστερήσεις και κενά. Στις αρχές του επόμενου μήνα κλείνουν και τα τελευταία προβλήματα που υπάρχουν με τους σταθμούς και με τους κατασκευαστές και θα ξεκινήσουν και πάλι να δουλεύουν. Αυτό θα είναι το πρώτο ισχυρό μήνυμα, ότι πάμε μπροστά με γρήγορους ρυθμούς.
Μέχρι το τέλος του χρόνου εκτιμούμε, ότι μπορούμε να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτηση και επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην Καλαμαριά. Γνωρίζετε τις καθυστερήσεις που υπήρχαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και με την έλλειψη μελετητικής ωριμότητας. Είχαμε τονίσει, την Άνοιξη του 2009 παραμονές Ευρωεκλογών, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε την δημοπράτηση της πρώτης φάσης, πως το έκανε καθαρά για προεκλογικούς λόγους. Δεν υπήρχε μελετητική ωριμότητα και διασφαλισμένη χρηματοδότηση. Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας σε συνεργασία με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου και την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κα Μπιρμπίλη έχουν διασφαλίσει συνολικά τη χρηματοδότηση, τόσο της κατασκευής της βασικής γραμμής, όσο και της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Επίσης είναι κάτι πολύ σημαντικό, ότι η νέα Διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις και τα στελέχη κατέληξαν, πως μπορούν αυτές τις μελέτες που υπολείπονται να τις ολοκληρώσουν στο εσωτερικό της εταιρείας. Υπάρχει και η τεχνογνωσία και η εμπειρία. Έτσι θα κερδίσουμε πάρα πολύ χρόνο και φυσικά δεν θα χρειαστεί να δαπανηθεί και ένα σημαντικό ποσό. Τέλος του 2010 είμαστε αισιόδοξοι, ότι θα ολοκληρώσουμε την δημοπράτηση της επέκτασης προς την Καλαμαριά.
Ακόμη μπορώ να πω με αρκετή ασφάλεια, ότι θα ξεκινήσουν και οι μελέτες για την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά και πρώτα – πρώτα παράλληλα στην οδό Λαγκαδά προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία στη Βορειοδυτική Θεσσαλονίκη. Επιλογή μας είναι να προλάβουμε στα πλαίσια της Δ’ Προγραμματικής Περιόδου, του ΕΣΠΑ όπως ονομάζουμε, να δημοπρατηθεί αυτή η γραμμή. Η γραμμή δυτικά της Θεσσαλονίκης, όπως και μια νέα γραμμή που δώσαμε εντολή να σχεδιαστεί, η οποία θα συνεχίζει από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, τον Εύοσμο, το Κορδελιό και θα καταλήγει σε συνδυασμό με τον Προαστιακό στη βιομηχανική περιοχή και στα ΤΕΙ της Σίνδου.
Αυτοί είναι οι σχεδιασμοί μας, αυτές είναι οι προτεραιότητες, δουλεύουμε όλοι γι’ αυτούς τους σκοπούς και είμαι αισιόδοξος πως θα τους πετύχουμε, γιατί αξίζει η Θεσσαλονίκη και οι άνθρωποί της αυτή την προσπάθεια και αυτή τη δουλειά μας».
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για το πότε θα είναι έτοιμο το ΜΕΤΡΟ, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Ο σχεδιασμός και η προσπάθεια γίνεται για να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2014. Θέλουμε τη συνεργασία και την βοήθεια όλων των τοπικών φορέων. Ο χρόνος που έχει χαθεί είναι πολύς, είναι πάνω από 2,5 χρόνια περίπου, αλλά με τις προσπάθειες που θα γίνουν θα κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου».
Απαντώντας σε ερώτηση για το πότε θα ξεκινήσουν οι Μετροπόντικες, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε: «Με την προετοιμασία που έχουμε κάνει με την ηγεσία και τα στελέχη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ πιστεύουμε, πως στις αρχές του επόμενου μήνα θα ξεκινήσουν και πάλι να δουλεύουν».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με απεργία των εργαζομένων και τις πληρωμές τους, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε: «Παρατηρήθηκαν τέτοια προβλήματα τους τελευταίους μήνες λύθηκαν με άμεση παρέμβαση του κ. Τσίτουρα και πιστεύουμε να μην εμφανιστούν ποτέ τέτοια προβλήματα. Οι εργαζόμενοι πρέπει να πληρώνονται στην ώρα τους, γιατί δουλεύουν και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Πρέπει να ενισχύσουμε και να διασφαλίσουμε τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, γιατί όλοι μαζί πρέπει να πετύχουμε αυτόν τον στόχο».
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το Παπάφειο, ο κ. Μαγκριώτης υπογράμμισε: «Αυτό που μπορώ να πω αυτή τη στιγμή είναι, ότι πολύ γρήγορα θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις, απλώς δεν θέλω να πω τις λεπτομέρειες γιατί δυστυχώς κατέληξε να είναι ένα πολύ σύνθετο θέμα, ενώ δεν υπήρχε καν πρόβλημα πριν από τρία χρόνια, όταν υπογράφηκε το μνημόνιο συνεργασίας του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ με την Διοίκηση του Παπαφείου. Από κακή συνεργασία των ηγεσιών του ΥΠΕΧΩΔΕ με το Υπουργείο Υγείας, τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από λανθασμένες εκτιμήσεις και επιλογές της Διοίκησης του Παπαφείου, δημιουργήθηκαν τα προβλήματα, τα οποία προσέθεσαν νέες καθυστερήσεις, ανησυχία στους Θεσσαλονικείς και ειδικά στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής του Παπαφείου. Ο σταθμός στο Παπάφειο θα κατασκευαστεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.