Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Γραμμή του μετρό στη ΒΔ Θεσσαλονίκη ζητεί ο Δανιηλίδης

voria, 12/07/2011
Πακέτο προτάσεων από τον δήμαρχο Νεάπολης - Συκεών, Σ. Δανιηλίδη, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης.

Ένα συνολικό πακέτο προτάσεων για το επικαιροποιημένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και το Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών - Μεταφορών (Master Plan 2020) της ευρύτερης περιοχής παρουσίασε ο δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης...

Ο κ. Δανιηλίδης ζήτησε να καλύπτει τις ανάγκες ολοκλήρου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης με δυνατότητες επέκτασής του, ενώ κατέθεσε και εξειδικευμένες προτάσεις παρεμβάσεων που αφορούν στο νέο καλλικρατικό δήμο Νεάπολης-Συκεών.
«Το Ρυθμιστικό Σχέδιο πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη νέα διοικητική διάρθρωση του ΠΣΘ με τους νέους Καλλικρατικούς δήμους και να προσδιορίζει στόχους και παρεμβάσεις για μια νέα πολεοδομική, χωροταξική και οικιστική οργάνωση της πόλης μας. Ταυτόχρονα οφείλει να προβλέπει μέτρα και πολιτικές που σχετίζονται άμεσα με την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης», επισήμανε.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα πολεοδομίας και χωροταξίας, ο δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών ζήτησε να υπάρχει νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο σε κάθε νέο δήμο, όπως επίσης:
- προώθηση του σχεδίου δημιουργίας Τράπεζας Γης με σκοπό την εξασφάλιση αποθέματος γης, η οποία θα ανταλλάσσεται με ιδιοκτησίες εντός του ΠΣΘ προκειμένου να προωθηθούν τα σχέδια ρυμοτομίας, και
- αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας και επανάχρησή της.
Τρίτη γραμμή μετρό και συγκοινωνίες
Σε ό,τι αφορά τις συγκοινωνίες, τόνισε την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα ενιαίο σύστημα που θα διευκολύνει στις μετακινήσεις και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος. Όπως ανέφερε, αυτό θα επιτευχθεί με την αναδιοργάνωση όλων των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, με τη δρομολόγηση νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορείων, με προστατευμένες λεωφορειολωρίδες και οργάνωση δημοτικής συγκοινωνίας, ενώ θα πρέπει να προβλεφθούν τουλάχιστον 33 υπόγειοι χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημιουργία νέας γραμμής επέκτασης του μετρό στη ΒΔ Θεσσαλονίκη από την Πλατεία Δημοκρατίας–Νεάπολη–Συκιές–Ρετζίκι–Νοσοκομείο Παπανικολάου, η οποία θα εξυπηρετήσει περισσότερους από 300.000 κατοίκους, ενώ ιδιαίτερης αξίας έχει η ανάπλαση του χώρου σε ακτίνα 500μ. σε κάθε σταθμό του μετρό. Επίσης, θα πρέπει να προωθηθεί άμεσα ο προαστιακός σιδηρόδρομος που θα ενώσει τη Θεσσαλονίκη με τις μεγάλες πόλεις της Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και η θαλάσσια συγκοινωνία.
Αναφερόμενος στην Εξωτερική Περιφερειακή Οδό, τόνισε ότι η χάραξή της πρέπει να σέβεται το περιβάλλον και να την καθιστά απολύτως λειτουργική, το μεγαλύτερο μέρος της πρέπει να είναι υπόγειο ώστε να αποφευχθεί η καταστροφή μέρους του δάσους, κάνοντας σαφές ότι «ο δήμος μας δεν θα δεχθεί να εφάπτεται με οικιστικές περιοχές. «Η σύνδεση της Εσωτερικής με την Εξωτερική Περιφερειακή απαιτεί τη διάνοιξη στο σύνολο της συνδετήριας οδού Παπανικολάου Κ6, τη μελέτη και την κατασκευή ανισόπεδων κόμβων στη στροφή Φιλύρου, για την αποτροπή ατυχημάτων που σήμερα παρουσιάζουν μεγάλη συχνότητα και εξαιρετικά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο», πρόσθεσε θέτοντας ταυτόχρονα θέμα ανακατασκευής της περιφερειακής οδού με την παράλληλη κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων, «οι οποίοι αυθαίρετα κόπηκαν από τις συμβασιοποιημένες εργολαβίες», με Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ ζήτησε νε εξετασθεί και η δυνατότητα κατασκευής νέας υπερυψωμένης περιφερειακής.
Περιβάλλον και αναπλάσεις
Στο πλαίσιο της ανάδειξης του φυσικού περιβάλλοντος, ο κ.Δανιηλίδης τόνισε την ανάγκη να προστατευτεί το υπάρχον με ειδικά προσεγμένες αναπλάσεις, αλλά το σημαντικότερο -όπως είπε- είναι να πολλαπλασιαστεί η έκταση του περιαστικού δάσους. Στο πλαίσιο αυτό προτάθηκε η υπογειοποίηση του Σιδηροδρομικού Σταθμού και των σιδηροδρομικών γραμμών, με ταυτόχρονη ανάπλαση της περιοχής και την κατασκευή Γραμμικού Δάσους (εμβόλου) χιλιάδων στρεμμάτων, όπως επίσης η δημιουργία του «πράσινου πέταλου» με την επέκταση του Σέιχ-Σου προς τα Δυτικά (Συκιές, Ρετζίκι, Φίλυρο, 424 ΔΣΝ, Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, Ευκαρπία, Τιτάν).
«Έτσι θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πάρκο, ένα ‘‘πράσινο πέταλο’’ που θα συνιστά μια ευεργετική παρέμβαση στο βεβαρημένο περιβάλλον της πόλης μας, μια πράσινη διαδρομή για κατοίκους και επισκέπτες, μια λεωφόρος πρασίνου και αναδιαμόρφωσης του υπαίθριου χώρου», τόνισε.
Ο μακρύς κατάλογος των προτάσεων του δημάρχου Νεάπολης-Συκεών, στο πλαίσιο του Ρυθμιστικού Σχεδίου, ολοκληρώθηκε με λεπτομερείς αναφορές στα αντιπλημμυρικά έργα και την πυροπροστασία, για την αναμόρφωση-αναβάθμιση των δημόσιων οργανισμών και τη σχολική στέγη, για την οποία ζήτησε «γενναία χρηματοδότηση, τόσο για την κατασκευή νέων συγκροτημάτων όσο και για την απόκτηση γης.
Για μια καλύτερη ποιότητα ζωής
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, καθηγητής Πολεοδομίας του ΑΠΘ, Πάνος Σταθακόπουλος, παρουσίασε τη συνολική στρατηγική αειφόρου χωρικής ανάπτυξης και οργάνωσης της Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο αφορά το σύνολο της Θεσσαλονίκης και 1.600.000 κατοίκους, και σκοπό έχει μέσα από τη δημόσια διαβούλευση να αλλάξει την πόλη μας, να σταματήσει η διόγκωσή της επ’ άπειρον, να προστατευτεί το πράσινο και να διασφαλιστεί καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους.
Ο κ.Σταθακόπουλος αναφέρθηκε στους βασικούς στόχους που τίθενται και οι οποίοι περιλαμβάνουν 10 άξονες. Ειδικότερα, την έννοια της συμπαγούς πόλεις και του κέντρου με αναπλάσεις, την επαναχρησιμοποίηση παλαιών κτιρίων και τις ήπιες μορφές ανάπτυξης, τον έλεγχο της εκτός σχεδίου δόμησης, τη βιώσιμη κινητικότητα και την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς με ελαχιστοποίηση της χρήσης των Ι.Χ. και την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφορά και του μετρό, τη δημιουργία χώρων στάθμευσης, πεζοδρομίων και δικτύων πρασίνου.
Επίσης, την επιστροφή στην παραγωγική δραστηριότητα στην πόλη, τη δημιουργία στρατηγικής για την πολιτική γης, τη διατήρηση της αγροτικής γης και τις αναπλάσεις πρασίνου, καθώς και την ισόρροπη οργάνωση αστικών περιοχών, υποδομών και δικτύων. Επιπλέον, τη μετατροπή της Θεσσαλονίκης σε μητροπολιτική περιοχή με εξωστρέφεια και ποιότητα χρόνου, όπως και την ανάπτυξη της καινοτομίας.
Συνδυασμένες μετακινήσεις
Από την πλευρά του ο διευθυντής Έργων της Εγνατία Οδός Α.Ε, Μιχάλης Τσιτώτας, παρουσίασε το «Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών-Μεταφορών (Master Plan 2020) της Ευρύτερης Περιοχής Θεσσαλονίκης», επισημαίνοντας ότι εστιάζει στην αναβάθμιση του επιπέδου των μεταφορών και της ποιότητας ζωής, προάγει τις συνδυασμένες μετακινήσεις, συνδυάζει τις κυκλοφοριακές και χωροταξικές λύσεις, επιδιώκει την κοινωνική συναίνεση και αντιμετωπίζει με σεβασμό το περιβάλλον. Κεντρική φιλοσοφία είναι να ενωθεί η πόλη που, όπως είπε, είναι κατακερματισμένη από τις υποδομές της και τις κακοδαιμονίες του παρελθόντος, να δοθεί έμφαση στα μέσα μεταφοράς και χώρος για την καθημερινότητα του πολίτη.
Ως έργα προτεραιότητας που αφορούν τα όρια του νέου δήμου Νεάπολης-Συκεών, ο κ.Τσιτώτας ανέφερε τον Εξωτερικό Οδικό Δακτύλιο Οικισμού Πεύκων (Α/Κ Γηροκομείου, Α/Κ. Ευκαρπίας, Α/Κ Πεύκων) και την Αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.