Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Φρένο στο Μετρό

rthess.gr,06/07/2013

Σταματούν οι κατασκευαστικές εργασίες. Η ανάδοχος κοινοπραξία υποχρέωσε τους 200 εργαζόμενους του κατασκευαστικού τομέα σε δεκαπενθήμερη άδεια, που αρχίζει τη Δευτέρα.
Το αιτιολογικό είναι ότι ο ανάδοχος με τις συνθήκες που υπάρχουν δεν μπορεί να συνεχίσει το έργο.

Ένα τόσο μεγάλο έργο πρέπει να έχει πολλά εργοτάξια ανοικτά, είπε στο ΡΘ ο Γ. Κόκκινος πρόεδρος των εργαζομένων στον κατασκευαστικό κλάδο.

Είτε λόγω αρχαιολογίας είτε λόγω απαλλοτριώσεων δεν έχουμε όλα τα κατασκευαστικά μέτωπα ανοικτά, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα η απόφαση της κοινοπραξίας συνδέεται
με τις οικονομικές απαιτήσεις από την Αττικό Μετρό.Το ύψος των φέρεται να ξεπερνά τα 100 εκ.ευρώ.

Να σημειωθεί ότι ο «ΑΚΤΩΡ» έχει πάρει εδώ και έναν μήνα τον έλεγχο της «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική», που ήταν επικεφαλής της κοινοπραξίας του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο ανάδοχος επικαλείται τις καθυστερήσεις στην παράδοση χώρων εξαιτίας αρχαιολογικών εργασιών και απαλλοτριώσεων, την αλλαγή στο σχεδιασμό χωροθέτησης σταθμών, την αύξηση κόστους του έργου χωρίς υπαιτιότητά του και ζητά πρόσθετα χρήματα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Μακεδονία" μέχρι σήμερα οι εργασίες γίνονται με εντατικούς ρυθμούς στα εργοτάξια του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και στη διακλάδωση της πλατείας Δημοκρατίας. Στο σταθμό Βενιζέλου αναμένεται η απόφαση του ΚΑΣ για την τύχη των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν, ενώ στο σταθμό Αγίας Σοφίας έχει πέσει η πλάκα οροφής στο βόρειο τμήμα και είναι σε εξέλιξη η μεταφορά των δικτύων νότια της Εγνατίας. Εργασίες για την πλάκα οροφής γίνονται στο Συντριβάνι και στο σταθμό Πανεπιστημίου εκτελούνται εργασίες στο τέταρτο υπόγειο επίπεδο. Το εργοτάξιο του Παπαφείου άνοιξε και άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ στην Ανάληψη κατασκευάζονται διαφραγματικοί τοίχοι.

Ο σταθμός Πατρικίου παραδόθηκε και άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ για το σταθμό της Βούλγαρη αναμένεται να γίνει δικαστήριο που θα ορίσει την τιμή μονάδας απαλλοτριώσεων. Στη Νέα Ελβετία απελευθερώθηκε ο χώρος για την εγκατάσταση εργοταξίου, αλλά στην Πυλαία πρέπει να μεταφερθεί ο ΣΜΑ του δήμου Θεσσαλονίκης, για να εγκατασταθεί ο εργολάβος. Οι μετροπόντικες είναι κολλημένοι στην Ανάληψη. Ο εργολάβος ζητά να μεταφερθούν στη Νέα Ελβετία και να ξεκινήσουν από εκεί αντίστροφα την πορεία τους. Κοστολόγησε τη μεταφορά με 16 εκατ. ευρώ, ενώ η «Αττικό Μετρό» εκτιμά ότι η μεταφορά μπορεί να γίνει με 3 εκατ. ευρώ. Εάν δεν λυθεί η διαφορά, οι μετροπόντικες θα παραμένουν σταματημένοι.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.