Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Ποιος πληρώνει τους «μετροπόντικες»;

enet.gr,05/07/2013

ΦΡΕΝΟ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ * ΝΕΕΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ

Κόντρα μεταξύ κοινοπραξίας και Αττικό Μετρό

Του ΣΑΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ

Ξαφνική διακοπή των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε υποχρεωτική άδεια 2-3 εβδομάδων όλο το τεχνικό προσωπικό, αλλά και το αρχαιολογικό προσωπικό που εργάζεται στα γραφεία. Φρένο και στην επέκταση της Καλαμαριάς.Το έργο δεν εντάσσεται στο ΕΣΠΑ, αλλά θα αναζητηθεί χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Στο μεταξύ, ανησυχίες για νέες καθυστερήσεις προκύπτουν από τη χωροθέτηση του αμαξοστασίου της Μίκρας δίπλα σε σημείο όπου έχουν εντοπιστεί προϊστορικές αρχαιότητες. Οι εργασίες στο χώρο του αμαξοστασίου διήρκησαν μόνο μία μέρα.

Η ξαφνική διακοπή των εργασιών οφείλεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στις γνωστές διαφωνίες μεταξύ της κοινοπραξίας και της Αττικό Μετρό όσον αφορά έκτακτα έξοδα που προκύπτουν από τη διόρθωση των λαθών της αρχικής μελέτης. Εργασίες για τις οποίες η κοινοπραξία ξοδεύει χρήματα, τα οποία όμως δεν λαμβάνει από την Αττικό Μετρό. Ετσι δημιουργήθηκαν οι απαιτήσεις των 200 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας, που αναμένεται να επιλυθούν στη διαιτησία.

16 εκατομμύρια ευρώ

Η χθεσινή ανακοίνωση υποχρεωτικής άδειας των εργαζομένων οφείλεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο κόστος αποσυναρμολόγησης των δύο «μετροπόντικων» που έχουν κολλήσει στο σταθμό Ανάληψη, τη μεταφορά και επανασυναρμολόγησή τους στο εργοτάξιο της Πυλαίας, ώστε να ξεκινήσουν και πάλι το σκάψιμο, ανάποδα αυτή τη φορά, προς την Ανάληψη. Το κόστος υπολογίζεται σε 16 εκατ. ευρώ και η Αττικό Μετρό αρνείται να το επωμισθεί. Μέχρι τώρα σε τέτοιες περιπτώσεις η κοινοπραξία προχωρούσε στις έκτακτες εργασίες, αλλά διεκδικούσε το έξτρα ποσό δικαστικά. Ομως τώρα, που την ΑΕΓΕΚ εξαγόρασε ο Ακτωρ του Γ. Μπόμπολα, φαίνεται ότι η στάση της κοινοπραξίας σκληραίνει. Στην άρνηση της Αττικό Μετρό να καλύψει τα 16 εκατ. ευρώ, η κοινοπραξία με επικεφαλής τον Ακτορα, για να πιέσει την κατάσταση, απλώς σταμάτησε το έργο.

Νέα καθυστέρηση όμως προκύπτει από την ανάκληση της απόφασης ένταξης στο ΕΣΠΑ της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Την απόφαση πήρε μόλις την 1η Ιουλίου ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΚΑ, Σωκράτης Αλεξιάδης, με αιτιολογικό ότι υπάρχουν διαχειριστικοί λόγοι, κι ενώ στα μέσα Ιουνίου είχε γίνει τροποποίηση της πράξης και μόλις πριν από μία εβδομάδα υπογράφηκε η σύμβαση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, από την Αττικό Μετρό και τον Ακτορα. Το έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση τον Ιανουάριο του 2012, με πάνω από 600.000 ευρώ. Ο Σ. Αλεξιάδης, στην απόφασή του για απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ, επικαλείται επιστολή του γραφείου του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης που εκδόθηκαν επίσης την ίδια μέρα (1/7/2013). Οπως αναφέρεται στην απόφαση, «για λόγους αποτελεσματικής διαχείρισης, το συγκεκριμένο έργο πρέπει να μεταφερθεί στον Αξονα 1 του ΠΕΠ Μακεδονίας Θράκης».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.