halkidikifocus.gr,20/11/2014
- Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχτεί η κατασκευή του έργου αν δεν παρθούν άμεσα αποφάσεις - Μεταφορά του κέντου λήψεις αποφάσεων στη Θεσσαλονίκη ζητούν οι φορείς της πόλης
Ενάμιση μήνα περιθώριο (δηλαδή μέχρι το τέλος των γιορτών) για την επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής ΘεσσαλονίκηςΑπόστολος Τζιτζικώστας, στην ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Περιφέρεια, τονίζοντας ότι αν δεν δοθούν λύσεις στις επόμενες 45 μέρες θα πάει στον Εισαγγελέα. Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση στον Πρόεδρο της "Αττικό Μετρό" που έχει αναλάβει το έργο, Χρήστο Τσίτουρα, αλλά και στον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του καθώς έλλειπαν από τη συνεδρίαση.
Από την άλλη, η πορεία του έργου βρίσκεται στα χέρια της Διαιτησίας, καθώς αν το πόρισμά της δεν ικανοποιεί τα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας (η οποία ζητάει 560 εκατ. ευρώ), όπως προέκυψαν στην πορεία της εκτέλεσης του έργου, τινάζεται στον αέρα η κατασκευή του, αφού η ανάδοχος κοινοπραξία προτίθεται να αποχωρήσει, κάτι που συνεπάγεται επαναδημοπράτηση του έργου, με τα ανάλογα χρόνια καθυστέρησης. Επιπλέον, δύο χρόνια μετά την ημερομηνία αποπεράτωσης του έργου που προέβλεπε η σύμβαση (δηλαδή το 2012) δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, ούτε η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει ολοκληρώσει τις εργασίες της.
Ο Απ. Τζιτζικώστας
Ως φιάσκο και τραγωδία χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης την υπόθεση του μετρό, μιλώντας με σκληρή γλώσσα για το θέμα: «Φιάσκο, γιατί αντί το Μετρό Θεσσαλονίκης σήμερα να είναι στις ράγες, βρίσκεται στον αέρα. Τραγωδία, γιατί την ανικανότητα και την ανευθυνότητα ορισμένων την πληρώνει η Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι, οι καταστηματάρχες. Και σήμερα εδώ, στη Μητροπολιτική Επιτροπή, το ανώτατο Συλλογικό Όργανο της Θεσσαλονίκης, κάποιοι δεν είχαν το σθένος και την ευθιξία να είναι παρόντες και να αναλάβουν επιτέλους την ευθύνη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο σήμερα και ταυτόχρονα το μοναδικό έργο, όχι μόνο στην Ελλάδα, όχι μόνο στον αναπτυγμένο κόσμο, αλλά και στις χώρες υπό ανάπτυξη, στο οποίο κανείς δεν ξέρει τα χρονοδιαγράμματα. Το συνειδητοποιούν αυτό; Έχουν την ευθιξία να απολογηθούν; Έχουν το ανάστημα να ζητήσουν τουλάχιστον συγγνώμη από μια ολόκληρη πόλη, από τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες, τους εργαζόμενους στο έργο;», πρόσθεσε. Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι η έδρα του Μετρό Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να βρίσκεται στην Αθήνα και το έργο να διοικείται από την Αττικό Μετρό, με το πρόσχημα «πως η Εγνατία Οδός δεν έχει την τεχνογνωσία», ζητώντας την άμεση μεταφορά της Διοίκησης στη Θεσσαλονίκη, ενώ επέρριψε σαφείς ευθύνες στη διοίκηση της "Αττικό Μετρό" για την «παταγώδη αποτυχία του έργου, αφού δεν τηρήθηκε κανένα χρονοδιάγραμμα», επέκρινε την απουσία του Προέδρου της Αττικό Μετρό από τη σημερινή συνεδρίαση και σημείωσε ότι στη θητεία του Προέδρου της Αττικό Μετρό από την έναρξη του έργου«έχουν κατατεθεί 77 ενστάσεις του αναδόχου».
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ακόμη την αναπτυξιακή διάσταση του μετρό για τη Θεσσαλονίκη, ενώ αναφέρθηκε και στην οικονομική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου από την καθυστέρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. «Καλώ σήμερα όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, και να θέσουμε προ των ευθυνών τους όλους εκείνους που δηλώνουν αρμόδιοι. Άμεσα ζητώ να συγκροτήσουμε αντιπροσωπεία, η οποία θα συζητήσει το θέμα κατευθείαν με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών», είπε και ζήτησε από τη διοίκηση και τον Πρόεδρο του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τ.Ε.Ε., ως επίσημο τεχνικό σύμβουλο της πολιτείας, να αναλάβει την πρωτοβουλία συγκρότησης της αντιπροσωπείας αυτής. «Καλώ τους Βουλευτές Θεσσαλονίκης όλων των κομμάτων, να φέρουν το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ζητώ από τον Υπουργό Μακεδονίας Θράκης, τοΓιώργο Ορφανό, που γνωρίζω το έμπρακτο ενδιαφέρον του για το ζήτημα και τις παρεμβάσεις του, και ως Βουλευτής και σήμερα ως Υπουργός, να μεταφέρει το ζήτημα στο Υπουργικό Συμβούλιο και να οργανώσει στη Θεσσαλονίκη ειδική συνάντηση, όπου θα συμμετέχουν όλοι οι θεσμικοί φορείς», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας και κλείνοντας την εισήγησή του έθεσε ουσιαστικά τελεσίγραφο: «Εάν μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα δεν γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και δεν ξεπεραστούν τα προβλήματα, τότε, προσωπικά και θεσμικά, διακόπτω κάθε απευθείας συνομιλία με τον επιβλέποντα φορέα του έργου, και θα απευθυνθώ πλέον στη Δικαιοσύνη».
Η Β. Πατουλίδου
Στις χρονίζουσες καθυστερήσεις και στην ασυνέπεια στα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην εισήγησή της και η Αντιπεριφερειάρχης της Μ.Ε.Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, η οποία έκανε έκκληση σε όλους τους φορείς της πόλης να βρεθεί μια λύση. «Κατανοούμε την πολυπλοκότητα του έργου. Οι καθυστερήσεις όμως δεν μπορούν να ξεπερνούν το διπλάσιο του προβλεπόμενου χρόνου κατασκευής. Το σίγουρο είναι ότι ένα έργο τόσο μεγάλο και τέτοιας δυσκολίας δεν δικαιολογεί να απασχολεί προσωπικό με οχτάωρο και σε πενθήμερη βάση. Τέτοιας μεγάλης σπουδαιότητας έργο δεν επιτρέπεται να μην έχει την βάση του στη Θεσσαλονίκη. Ένα αναβαθμισμένο διαχειριστικό κέντρο για άμεση λήψη αποφάσεων. Τόσο δυσάρεστη είναι η Θεσσαλονίκη στη διοίκηση της “Αττικό Μετρό”; Γιατί οι αποφάσεις να παίρνονται από την Αθήνα με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση;», τόνισε η κ. Πατουλίδου.
Ο Γ. Κωνσταντινίδης
Ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, σημείωσε ότι το έργο είναι μήκους 14,8 χλμ. με δυναμική μετακίνησης 18.000 επιβατών ανά ώρα, έκανε μια αναλυτική παρουσίαση της πορείας του έργου, θέτοντας ως βασική αιτία της καθυστέρησης την ίδια τη σύμβαση, η οποία είναι μελέτης και κατασκευής, που συνεπάγεται ότι πλήθος μελετών εκπονήθηκαν μετά την υπογραφή της και στην πορεία απαιτήθηκαν πολλές τροποποιήσεις, ενώ δεν είναι ευέλικτη στα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας, όπως προέκυψαν στην πορεία. Παράλληλα τόνισε ότι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ούτε οι απαλλοτριώσεις σε όλους τους σταθμούς, εκφράζοντας τέλος την πρόβλεψη ότι μπορεί το μετρό να λειτουργήσει το 2018, εφόσον η ανάδοχος κοινοπραξία συνεχίσει να εργάζεται.
Η Β. Μισαϊλίδου
Η εκπρόσωπος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Βάσω Μισαϊλίδου τόνισε ότι η Υπηρεσία είχε από την αρχή αντιρρήσεις για τη χάραξη της συγκεκριμένης πορείας, καθώς θα βρίσκονταν αρχαιότητες, σημειώνοντας ότι από τους 15 περιοχές εκσκαφών, στις 9 υπήρχαν αρχαιότητες, ενώ τόνισε ότι έχουν απομείνει εργασίες στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, ενώ για τον σταθμό της Βενιζέλου αναμένεται να περάσει τον επόμενο μήνα από το ΚΑΣ η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων ευρυμάτων.
Ο Θ. Μέγγλουλης
Ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας Θεόδωρος Μέγγουληςεπεσήμανε ότι η κοινοπραξία κατηγορείται για τις καθυστερήσεις, ωστόσο σημείωσε ότι με την υπογραφή της σύμβασης κανείς δεν φανταζόταν τα προβλήματα που θα προέκυπταν, αναφέροντας χαρακτηριστικά ως αιτίες καθυστέρησης τις αρχαιολογικές εργασίες, τις απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί, τις συνεχείς τροποποιήσεις στους σταθμούς, ενώ υπογράμμισε ότι δεν θα ολοκληρωθεί το έργο αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα της κοινοπραξίας, αφού αυτή δεν είναι διατεθειμένη να πληρώσει το επιπλέον κόστος.
Ο Δ. Παπάς
Ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό, Δημήτρης Παπάςεπεσήμανε ότι ενώ έπρεπε να δουλεύουν 2.500 άνθρωποι, σήμερα είναι λιγότεροι από 900, τονίζοντας ότι το έργο προχωρά με «ρυθμούς χελώνας», τονίζοντας ότι χρειάζονται αποφάσεις.
Ο Γ. Ορφανός
Ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Ορφανός αναφέρθηκε στις επιπτώσεις στην πόλη από την καθυστέρηση, τονίζοντας ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η Διαιτησία για τα 560 εκατ. ευρώ που ζητά η ανάδοχος κοινοπραξία ώστε να προχωρήσει το έργο, ζητώντας να υπάρξει προϊστάμενη αρχή στη Θεσσαλονίκη και όχι να λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Αθήνα.
Ο Π. Μπίλλιας
Ο εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Π. Μπίλιας επεσήμανε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία απειλεί να αποχωρήσει στις 2 Δεκεμβρίου, αν δεν της αποδοθούν τα 560 εκατ. ευρώ που ζητάει και η "Αττικό Μετρό" από την πλευρά της σχεδιάζει να επαναδημοπρατήσει το έργο, προοπτική που είναι καταστροφική για την εξέλιξή του αφού – όπως είπε – θα υπάρχουν 3 νεκρά χρόνια και επιστροφή χρημάτων στην ΕΕ, ενώ ζήτησε τη μεταφορά του κέντρου λήψης αποφάσεων στη Θεσσαλονίκη.
Οι Βουλευτές
Άμεσες λύσεις ζήτησαν οι Βουλευτές που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη. Συγκεκριμένα ο Στ. Καλαφάτης, αφού επέρριψε ευθύνες στο Δήμο Θεσσαλονίκης τόσο για την απουσία του, όσο και για τη στάση του, τόνισε ότι χρειάζεται θεσμική συζήτηση. Ο Γ. Ιωαννίδης τόνισε την αγανάκτηση των Θεσσαλονικέων, ενώ η Δ. Χαραλαμπίδου επέρριψε ευθύνες τόσο στην Πολιτεία όσο και στην "Αττικό Μετρό", ζητώντας επανασχεδιασμό, ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Θεσσαλονίκης και ο Μ. Μπόλαρης είπε ότι υπάρχει έλλειμμα θεσμικής λειτουργίας, επιρρίπτοντας επίσης ευθύνες στην Πολιτεία.
Γράφει: Κική Δημαρόγλου
- Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχτεί η κατασκευή του έργου αν δεν παρθούν άμεσα αποφάσεις - Μεταφορά του κέντου λήψεις αποφάσεων στη Θεσσαλονίκη ζητούν οι φορείς της πόλης
Ενάμιση μήνα περιθώριο (δηλαδή μέχρι το τέλος των γιορτών) για την επίλυση των προβλημάτων που έχουν προκύψει στην κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής ΘεσσαλονίκηςΑπόστολος Τζιτζικώστας, στην ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Περιφέρεια, τονίζοντας ότι αν δεν δοθούν λύσεις στις επόμενες 45 μέρες θα πάει στον Εισαγγελέα. Παράλληλα εξαπέλυσε επίθεση στον Πρόεδρο της "Αττικό Μετρό" που έχει αναλάβει το έργο, Χρήστο Τσίτουρα, αλλά και στον Γ.Γ. Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του καθώς έλλειπαν από τη συνεδρίαση.
Από την άλλη, η πορεία του έργου βρίσκεται στα χέρια της Διαιτησίας, καθώς αν το πόρισμά της δεν ικανοποιεί τα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας (η οποία ζητάει 560 εκατ. ευρώ), όπως προέκυψαν στην πορεία της εκτέλεσης του έργου, τινάζεται στον αέρα η κατασκευή του, αφού η ανάδοχος κοινοπραξία προτίθεται να αποχωρήσει, κάτι που συνεπάγεται επαναδημοπράτηση του έργου, με τα ανάλογα χρόνια καθυστέρησης. Επιπλέον, δύο χρόνια μετά την ημερομηνία αποπεράτωσης του έργου που προέβλεπε η σύμβαση (δηλαδή το 2012) δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, ούτε η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει ολοκληρώσει τις εργασίες της.
Ο Απ. Τζιτζικώστας
Ως φιάσκο και τραγωδία χαρακτήρισε ο Περιφερειάρχης την υπόθεση του μετρό, μιλώντας με σκληρή γλώσσα για το θέμα: «Φιάσκο, γιατί αντί το Μετρό Θεσσαλονίκης σήμερα να είναι στις ράγες, βρίσκεται στον αέρα. Τραγωδία, γιατί την ανικανότητα και την ανευθυνότητα ορισμένων την πληρώνει η Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι, οι καταστηματάρχες. Και σήμερα εδώ, στη Μητροπολιτική Επιτροπή, το ανώτατο Συλλογικό Όργανο της Θεσσαλονίκης, κάποιοι δεν είχαν το σθένος και την ευθιξία να είναι παρόντες και να αναλάβουν επιτέλους την ευθύνη», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο σήμερα και ταυτόχρονα το μοναδικό έργο, όχι μόνο στην Ελλάδα, όχι μόνο στον αναπτυγμένο κόσμο, αλλά και στις χώρες υπό ανάπτυξη, στο οποίο κανείς δεν ξέρει τα χρονοδιαγράμματα. Το συνειδητοποιούν αυτό; Έχουν την ευθιξία να απολογηθούν; Έχουν το ανάστημα να ζητήσουν τουλάχιστον συγγνώμη από μια ολόκληρη πόλη, από τους κατοίκους, τους καταστηματάρχες, τους εργαζόμενους στο έργο;», πρόσθεσε. Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός ότι η έδρα του Μετρό Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να βρίσκεται στην Αθήνα και το έργο να διοικείται από την Αττικό Μετρό, με το πρόσχημα «πως η Εγνατία Οδός δεν έχει την τεχνογνωσία», ζητώντας την άμεση μεταφορά της Διοίκησης στη Θεσσαλονίκη, ενώ επέρριψε σαφείς ευθύνες στη διοίκηση της "Αττικό Μετρό" για την «παταγώδη αποτυχία του έργου, αφού δεν τηρήθηκε κανένα χρονοδιάγραμμα», επέκρινε την απουσία του Προέδρου της Αττικό Μετρό από τη σημερινή συνεδρίαση και σημείωσε ότι στη θητεία του Προέδρου της Αττικό Μετρό από την έναρξη του έργου«έχουν κατατεθεί 77 ενστάσεις του αναδόχου».
Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε ακόμη την αναπτυξιακή διάσταση του μετρό για τη Θεσσαλονίκη, ενώ αναφέρθηκε και στην οικονομική ζημία του Ελληνικού Δημοσίου από την καθυστέρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης. «Καλώ σήμερα όλους τους φορείς της Θεσσαλονίκης να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, και να θέσουμε προ των ευθυνών τους όλους εκείνους που δηλώνουν αρμόδιοι. Άμεσα ζητώ να συγκροτήσουμε αντιπροσωπεία, η οποία θα συζητήσει το θέμα κατευθείαν με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών», είπε και ζήτησε από τη διοίκηση και τον Πρόεδρο του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τ.Ε.Ε., ως επίσημο τεχνικό σύμβουλο της πολιτείας, να αναλάβει την πρωτοβουλία συγκρότησης της αντιπροσωπείας αυτής. «Καλώ τους Βουλευτές Θεσσαλονίκης όλων των κομμάτων, να φέρουν το θέμα στο ελληνικό κοινοβούλιο. Ζητώ από τον Υπουργό Μακεδονίας Θράκης, τοΓιώργο Ορφανό, που γνωρίζω το έμπρακτο ενδιαφέρον του για το ζήτημα και τις παρεμβάσεις του, και ως Βουλευτής και σήμερα ως Υπουργός, να μεταφέρει το ζήτημα στο Υπουργικό Συμβούλιο και να οργανώσει στη Θεσσαλονίκη ειδική συνάντηση, όπου θα συμμετέχουν όλοι οι θεσμικοί φορείς», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας και κλείνοντας την εισήγησή του έθεσε ουσιαστικά τελεσίγραφο: «Εάν μέσα στον επόμενο ενάμιση μήνα δεν γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες και δεν ξεπεραστούν τα προβλήματα, τότε, προσωπικά και θεσμικά, διακόπτω κάθε απευθείας συνομιλία με τον επιβλέποντα φορέα του έργου, και θα απευθυνθώ πλέον στη Δικαιοσύνη».
Η Β. Πατουλίδου
Στις χρονίζουσες καθυστερήσεις και στην ασυνέπεια στα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε στην εισήγησή της και η Αντιπεριφερειάρχης της Μ.Ε.Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, η οποία έκανε έκκληση σε όλους τους φορείς της πόλης να βρεθεί μια λύση. «Κατανοούμε την πολυπλοκότητα του έργου. Οι καθυστερήσεις όμως δεν μπορούν να ξεπερνούν το διπλάσιο του προβλεπόμενου χρόνου κατασκευής. Το σίγουρο είναι ότι ένα έργο τόσο μεγάλο και τέτοιας δυσκολίας δεν δικαιολογεί να απασχολεί προσωπικό με οχτάωρο και σε πενθήμερη βάση. Τέτοιας μεγάλης σπουδαιότητας έργο δεν επιτρέπεται να μην έχει την βάση του στη Θεσσαλονίκη. Ένα αναβαθμισμένο διαχειριστικό κέντρο για άμεση λήψη αποφάσεων. Τόσο δυσάρεστη είναι η Θεσσαλονίκη στη διοίκηση της “Αττικό Μετρό”; Γιατί οι αποφάσεις να παίρνονται από την Αθήνα με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση;», τόνισε η κ. Πατουλίδου.
Ο Γ. Κωνσταντινίδης
Ο Διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, σημείωσε ότι το έργο είναι μήκους 14,8 χλμ. με δυναμική μετακίνησης 18.000 επιβατών ανά ώρα, έκανε μια αναλυτική παρουσίαση της πορείας του έργου, θέτοντας ως βασική αιτία της καθυστέρησης την ίδια τη σύμβαση, η οποία είναι μελέτης και κατασκευής, που συνεπάγεται ότι πλήθος μελετών εκπονήθηκαν μετά την υπογραφή της και στην πορεία απαιτήθηκαν πολλές τροποποιήσεις, ενώ δεν είναι ευέλικτη στα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας, όπως προέκυψαν στην πορεία. Παράλληλα τόνισε ότι ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, ούτε οι απαλλοτριώσεις σε όλους τους σταθμούς, εκφράζοντας τέλος την πρόβλεψη ότι μπορεί το μετρό να λειτουργήσει το 2018, εφόσον η ανάδοχος κοινοπραξία συνεχίσει να εργάζεται.
Η Β. Μισαϊλίδου
Η εκπρόσωπος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Βάσω Μισαϊλίδου τόνισε ότι η Υπηρεσία είχε από την αρχή αντιρρήσεις για τη χάραξη της συγκεκριμένης πορείας, καθώς θα βρίσκονταν αρχαιότητες, σημειώνοντας ότι από τους 15 περιοχές εκσκαφών, στις 9 υπήρχαν αρχαιότητες, ενώ τόνισε ότι έχουν απομείνει εργασίες στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, ενώ για τον σταθμό της Βενιζέλου αναμένεται να περάσει τον επόμενο μήνα από το ΚΑΣ η μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων ευρυμάτων.
Ο Θ. Μέγγλουλης
Ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας Θεόδωρος Μέγγουληςεπεσήμανε ότι η κοινοπραξία κατηγορείται για τις καθυστερήσεις, ωστόσο σημείωσε ότι με την υπογραφή της σύμβασης κανείς δεν φανταζόταν τα προβλήματα που θα προέκυπταν, αναφέροντας χαρακτηριστικά ως αιτίες καθυστέρησης τις αρχαιολογικές εργασίες, τις απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί, τις συνεχείς τροποποιήσεις στους σταθμούς, ενώ υπογράμμισε ότι δεν θα ολοκληρωθεί το έργο αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα της κοινοπραξίας, αφού αυτή δεν είναι διατεθειμένη να πληρώσει το επιπλέον κόστος.
Ο Δ. Παπάς
Ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Μετρό, Δημήτρης Παπάςεπεσήμανε ότι ενώ έπρεπε να δουλεύουν 2.500 άνθρωποι, σήμερα είναι λιγότεροι από 900, τονίζοντας ότι το έργο προχωρά με «ρυθμούς χελώνας», τονίζοντας ότι χρειάζονται αποφάσεις.
Ο Γ. Ορφανός
Ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Ορφανός αναφέρθηκε στις επιπτώσεις στην πόλη από την καθυστέρηση, τονίζοντας ότι πρέπει να ολοκληρωθεί η Διαιτησία για τα 560 εκατ. ευρώ που ζητά η ανάδοχος κοινοπραξία ώστε να προχωρήσει το έργο, ζητώντας να υπάρξει προϊστάμενη αρχή στη Θεσσαλονίκη και όχι να λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Αθήνα.
Ο Π. Μπίλλιας
Ο εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Π. Μπίλιας επεσήμανε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία απειλεί να αποχωρήσει στις 2 Δεκεμβρίου, αν δεν της αποδοθούν τα 560 εκατ. ευρώ που ζητάει και η "Αττικό Μετρό" από την πλευρά της σχεδιάζει να επαναδημοπρατήσει το έργο, προοπτική που είναι καταστροφική για την εξέλιξή του αφού – όπως είπε – θα υπάρχουν 3 νεκρά χρόνια και επιστροφή χρημάτων στην ΕΕ, ενώ ζήτησε τη μεταφορά του κέντρου λήψης αποφάσεων στη Θεσσαλονίκη.
Οι Βουλευτές
Άμεσες λύσεις ζήτησαν οι Βουλευτές που παραβρέθηκαν στη σύσκεψη. Συγκεκριμένα ο Στ. Καλαφάτης, αφού επέρριψε ευθύνες στο Δήμο Θεσσαλονίκης τόσο για την απουσία του, όσο και για τη στάση του, τόνισε ότι χρειάζεται θεσμική συζήτηση. Ο Γ. Ιωαννίδης τόνισε την αγανάκτηση των Θεσσαλονικέων, ενώ η Δ. Χαραλαμπίδου επέρριψε ευθύνες τόσο στην Πολιτεία όσο και στην "Αττικό Μετρό", ζητώντας επανασχεδιασμό, ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και μεταφορά αρμοδιοτήτων στη Θεσσαλονίκης και ο Μ. Μπόλαρης είπε ότι υπάρχει έλλειμμα θεσμικής λειτουργίας, επιρρίπτοντας επίσης ευθύνες στην Πολιτεία.
Γράφει: Κική Δημαρόγλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.