Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Ανακοίνωση της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ για τις εξελίξεις στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης

902.gr,24/12/2014

Σε αγωνιστικό συντονισμό σωματείων, λαϊκών επιτροπών, νεολαίας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ καλεί η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας τουΚΚΕ με αφορμή τις εξελίξεις στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης.


Σε ανακοίνωσή της τονίζει:

«Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας καλεί σε αγωνιστικό συντονισμό σωματείων, λαϊκών επιτροπών, νεολαίας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο έργο.

Το ΚΚΕ, από την αρχή του έργου, ήταν, είναι και θα είναι δίπλα τους.

Καλούμε τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης να μην αναγνωρίσουν και να μη δεχθούν καμία απόλυση, να απαιτήσουν να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ταχεία ολοκλήρωση του έργου, χωρίς επιβάρυνση του προϋπολογισμού του, με πλήρη δικαιώματα των εργαζόμενων με ευθύνη του κράτους.

Οι υποσχέσεις επαναπρόσληψης είναι "αέρας κοπανιστός". Στην καλύτερη περίπτωση, αφορούν λίγους, για λίγο χρόνο, με μισθούς και δικαιώματα πετσοκομμένα. Καμιά εμπιστοσύνη στους διαμεσολαβητές κάθε χρώματος που ορίσθηκαν εκβιαστικά από την εργοδοσία για να διαπραγματευτούν τις απολύσεις τους. Όλες οι ανάλογες περιπτώσεις κατέληξαν καταστροφικά για τους εργαζόμενους (ΕΛΛΕΝΙΤ, ΕΛΒΟ, Χαλυβουργείο, Ζήμενς κ.ά.).

Οι "υποσχέσεις" τους και οι "δεσμεύσεις" τους είναι τόσο αξιόπιστες όσο αξιόπιστες είναι και οι δεσμεύσεις τους για την ολοκλήρωση του έργου μέχρι τις 31.12.2014, ημερομηνία κατά την οποία θα έπρεπε να έχει παραδοθεί το ΜΕΤΡΟ στο λαό της πόλης μας.

Αντ' αυτού, μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί μόλις το 50% του έργου, ο προϋπολογισμός για την κατασκευή του έχει εξαντληθεί και η εργολαβική κοινοπραξία -με βάση δικαστική απόφαση- αποχωρεί απαλλασσόμενη από κάθε ευθύνη, έχοντας κερδίσει πολλά εκατομμύρια και διεκδικώντας ακόμα περισσότερα.

Αυτό που μεθοδεύεται είναι η συνέχιση του έργου από τους ίδιους και νέους "εθνικούς" εργολάβους. Εκβιάζουν για περισσότερα κονδύλια και κέρδη, απαλλασσόμενοι πρώτα απ' όλα από τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους.

Ο τρόπος ανάθεσης ("μελέτη - κατασκευή"), με την επιμήκυνση του χρόνου κατασκευής και τις συνεχείς αναθεωρήσεις του προϋπολογισμού, ήταν ο τεχνικός τρόπος για να εξυπηρετηθούν τα κέρδη τους.

ΝΑ ΠΟΙΟΣ και ΓΙΑΤΙ κλείνει τις επιχειρήσεις. Όχι οι εργαζόμενοι και οι αγώνες τους.

Το ΜΕΤΡΟ, ΑΝ και ΟΠΟΤΕ κατασκευαστεί, θα πάρει ακόμα χρόνια. Θα συνεχιστεί η ταλαιπωρία, θα το πληρώσουν "χρυσάφι" οι εργαζόμενοι στο έργο και οι κάτοικοι της πόλης που θα κληθούν με υψηλή τιμή εισιτηρίου, με φόρους τοπικούς ή γενικούς να πλουτίσουν ακόμα περισσότερο τους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς το κόστος θα εκτοξευτεί ακόμα περισσότερο.

ΝΑ ΠΩΣ δημιουργούνται ελλείμματα και χρέος που πληρώνει ο λαός με αίμα.

Για μια ακόμη φορά και από το παράδειγμα του ΜΕΤΡΟ, δικαιώνεται η αναγκαία, ώριμη και επίκαιρη πρόταση του ΚΚΕ, για ΕΝΙΑΙΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ στα πλαίσια ενός άλλου δρόμου ανάπτυξης και με την εξουσία στα χέρια των παραγωγών του πλούτου.

Προϋπόθεση είναι η ισχυροποίηση του ΚΚΕ παντού και η σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα, κυβερνήσεις και κόμματα που εκπροσωπούν αυτά και την Ευρωπαϊκή Ένωση που τα στηρίζει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.