Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014

Η αυτοκριτική Μπουτάρη για τη διοίκησή του

voria.gr,14/12/2014

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στον απολογισμό του για το 2013 παραδέχεται ότι δεν έγιναν όσα έπρεπε για το κυκλοφοριακό και για θέματα καθημερινότητας του πολίτη. Τι λέει για το Μετρό και τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου

της Κάτιας Γερακαρίτου

Με δόση αυτοκριτικής ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρηςαναφέρεται στα πεπραγμένα της διοίκησής του για το 2013, την τελευταία χρονιά της πρώτης θητείας του.

Παραδέχεται ότι δεν έγιναν όσα έπρεπε για το κυκλοφοριακό και για τα θέματα καθημερινότητας του πολίτη, ενώ υπογραμμίζει ότι «υπό τη σκιά της βαριάς οικονομικής κρίσης» η διοίκηση πορεύτηκε με γνώμονα την περαιτέρω εξυγίανση και εξοικονόμηση πόρων, τη στήριξη των αδύναμων κοινωνικών στρωμάτων αλλά και την αναπτυξιακή πορεία της πόλης μέσα από τον τουρισμό. «Οι αυτοδιοικητικές κάλπες του Μαΐου του 2014 αποτέλεσαν αφορμή και αιτία για καταγραφή των πεπραγμένων της Διοίκησής μας, ακόμη και για κριτική και αυτοκριτική των όσων πράξαμε ή παραλείψαμε» υπογραμμίζει.

Συγκεκριμένα, αναφερόμενος σε δύο καίρια ζητήματα - κυκλοφοριακό και καθημερινότητα του πολίτη - για τα οποία η διοίκηση δέχεται κριτική, ο δήμαρχος παραδέχεται ότι «δεν καταφέραμε, δυστυχώς, να προχωρήσουμε ικανοποιητικά στο σχέδιό μας για ενδοδημοτική αποκέντρωση ούτε να βελτιώσουμε όσο θα θέλαμε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ή την καθημερινότητα των πολιτών».

Ο κ. Μπουτάρης σημειώνει για το ζήτημα του κυκλοφοριακού ότι «απασχολεί σοβαρά», όμως, όπως τονίζει, «ο δήμος δεν διαθέτει τα εργαλεία ή τις αρμοδιότητες για να παρέμβει ουσιαστικά στη λύση του σοβαρότατου αυτού προβλήματος». Κάνει λόγο για ασυδοσία που επικρατεί στην πόλη, «μετά και την αυθαίρετη και αυταρχικού τύπου κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας από την κυβέρνηση εν μιά νυκτί». Σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη, «μέτρα, όπως η διάδοχη κατάσταση της δημοτικής αστυνομίας ή η προώθηση του διαγωνισμού για το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης μόνο μικρή ανακούφιση μπορούν να προσφέρουν σε ένα χαοτικό τοπίο όπου το ΙΧ και οι παραβατικές συμπεριφορές κυριαρχούν, η αστυνόμευση απουσιάζει και εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης δεν προσφέρονται». Αναγνωρίζει επίσης ότι «στη συντήρηση και στην επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων ο δήμος μέχρι στιγμής δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία».

Τέλος για το κυκλοφοριακό πρόβλημα σημειώνει ότι απαιτείται και η σύμπραξη των υπόλοιπων αρχών (Περιφέρεια, δήμοι, Αστυνομία) και φορέων προκειμένου να δοθούν λύσεις για το κυκλοφοριακό σε μητροπολιτικό επίπεδο», καθώς και η σύμπραξη των ίδιων των «που καλούνται να μην υιοθετούν αντικοινωνικές συμπεριφορές, όπως το διπλοπαρκάρισμα, το παρκάρισμα πάνω σε διαβάσεις πεζών και αναπήρων, ακόμη και η αλόγιστη χρήση του ΙΧ».

Οικονομική πολιτική

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «το οικονομικό νοικοκύρεμα του πρώτου και του δεύτερου έτους της θητείας ολοκληρώθηκε το 2013 με την επέκταση της θωράκισης των οικονομικών του δήμου, με τη σχεδόν πλήρη αποπληρωμή των χρεών προς προμηθευτές, με την επιπλέον μείωση των ανταποδοτικών δημοτικών τελών κατά 7,5% και με την προσέλκυση κονδυλίων από εθνικά και ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα». «Καταφέραμε να κάνουμε τον ισολογισμό του Δήμου Θεσσαλονίκης πλεονασματικό και να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία του στην αγορά» υπογραμμίζει.

Κοινωνική πολιτική

Σύμφωνα με τον δήμαρχο ταο 2013, μέσα από μια πολιτική συμπράξεων και συνεργειών δημιουργήθηκαν μόνιμες δομές κοινωνικής προστασίας, μέριμνας και αλληλεγγύης με στόχο την κοινωνική συνοχή – αντί της φιλανθρωπίας και της ελεημοσύνης. Άρχισαν τη λειτουργία τους ο ξενώνας κακοποιημένων γυναικών, το υπνωτήριο και το κέντρο ημερήσιας υποδοχής αστέγων αλλά και σειρά άλλων κοινωνικών δομών για την καταπολέμηση της φτώχειας, όπως το κοινωνικό φαρμακείο, ο δημοτικός λαχανόκηπος, το κοινωνικό παντοπωλείο, η τράπεζα χρόνου και το γραφείο διαμεσολάβησης.

Τουρισμός

Για συνέχιση των προσπαθειών ώστε να καταστεί η Θεσσαλονίκη «πόλο τουριστικής έλξης προσδίδοντας αναπτυξιακές προοπτικές στην πόλη» κάνει λόγο ο κ. Μπουτάρης. Υπογραμμίζει ότι η διοίκηση κατάφερε να βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα της Θεσσαλονίκης και να την επανεντάξει στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη. «Οι αγορές στόχοι, δηλαδή η Ρωσία, η Τουρκία, το Ισραήλ και ο παγκόσμιος Εβραϊσμός, καθώς και τα Βαλκάνια, ανταποκρίθηκαν στις χειρονομίες της πόλης για τη διαμόρφωση μιας φιλικής προς αυτούς πολιτικής και αντάμειψαν τη Θεσσαλονίκη με αριθμούς ρεκόρ επισκεψιμότητας» σημειώνει η διοίκηση.

Αστικές αναπλάσεις

Στα μεγάλα έργα, όπως η βιοκλιματική ανάπλαση του «Φραγκομαχαλά» και η ανάπλαση των «Δώδεκα Αποστόλων», αλλά και πεζοδρομήσεις, όπως της Αγίας Σοφίας αναφέρεται ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. «Ήταν μια από τις βασικές προγραμματικές εξαγγελίες μας, που πήρε σταδιακά σάρκα και οστά» σημειώνει και προσθέτει ότι η διοίκηση επικεντρώθηκε και «στα μικρά αλλά ουσιαστικά και κυρίως εφικτά έργα, που μεταμόρφωσαν όχι μόνον το κέντρο αλλά και αρκετές από τις γειτονιές της πόλης».

Καθαριότητα – ανακύκλωση
Σύμφωνα με τον δήμαρχο, «τα προβλήματα των δύο τελευταίων ετών, η ανυπαρξία στόλου, οι συνεχιζόμενες βλάβες λόγω παλαιότητας των οχημάτων, η γραφειοκρατική αντιμετώπιση των ελεγκτικών μηχανισμών σε θέματα διαγωνισμών και προμηθειών, αντιμετωπίστηκαν μεθοδικά και με βάση έναν σχεδιασμό λειτουργικών και στρατηγικών παρεμβάσεων». Κατά 11,29% αυξήθηκε, σύμφωνα με τον κ. Μπουτάρη το ποσοστό ανακύκλωσης μέσω του συστήματος με τον μπλέ κάδο.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Ο κ. Μπουτάρης στον απολογισμό της θητείας του για το 2013 αναφέρεται και στο Μετρό και συγκεκριμένα στα όσα διαδραματίστηκαν για το θέμα των αρχαιοτήτων του Σταθμού Βενιζέλου. Ο δήμαρχος υπεραμύνεται των κινήσεων της διοίκησης του δήμου και κάνει λόγο για «θέατρο του παραλόγου» καθ΄ όλη τη διάρκεια του 2013.

Μιλά για ψευτοδίλημμα «ή αρχαία ή μετρό», το οποίο «αποδείχτηκε περίτρανα ότι δεν υφίστατο» και για τη μετακύλιση ευθυνών στον δήμο Θεσσαλονίκης για όλα τα προβλήματα του έργου. «Η προσπάθειά μας να διασώσουμε τις αρχαιότητες και να επιτύχουμε την ανάδειξή τους στην αρχική τους θέση, στο Σταθμό Βενιζέλου, υπαγορεύτηκε από την ανάγκη ανάδειξης ενός μοναδικού κομματιού του ιστορικού παρελθόντος της πόλης» υπογραμμίζει και προσθέτει: «ο αγώνας μας για την ανάδειξη αυτού του πλούτου – που μπορεί να αποτελέσει ένα από τα «δυνατά χαρτιά» της πόλης στην προσπάθειά της να αναδειχθεί σε κέντρο πολιτισμού, ιστορίας και τουρισμού και να πορευτεί με ισχυρές προοπτικές στο μέλλον της – βρήκε συχνά εμπόδιο τη δυσφήμιση και τη λασπολογία. Και όμως, χάρη σ’ αυτή την προσπάθεια διασώθηκαν οι αρχαιότητες και άνοιξε ένας ουσιαστικός διάλογος για την ανάδειξή τους».

Τα πεπραγμένα της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκη για το 2013, την τελευταία χρονιά της πρώτης θητείας του Γιάννη Μπουτάρη, θα παρουσιαστούν αύριο σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Δείτε ολόκληρο τον απολογισμό εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.