fmvoice.gr,12/12/2014
Μείζον θέμα μεταξύ της ελληνικής και της ιταλικής πλευράς, της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει δημιουργηθεί σχετικά με το ενδεχόμενο αποχώρησης τους ή μη από τη κατασκευή του έργου.
Γράφει η Ελένη Μπότα
Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι ήδη μέσα στην κοινοπραξία έχει ξεσπάσει ελληνοΐταλικός πόλεμος καθώς η ελληνική πλευρά (η ΑΕΓΕΚ επικεφαλής με 28%) θέλει να αποχωρήσει από το έργο εξετάζοντας σοβαρά το ενδεχόμενο να υποβάλλει αίτημα διάλυσης, ενώ οι ιταλικές εταιρίες επιθυμούν να παραμείνουν.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς οι δύο πλευρές θα συνεδριάσουν εκ νέου για να αποφασίσουν.
Εκτός χρονοδιαγράμματος
Να σημειωθεί ότι η διαδικασία διάλυσης της σύμβασης (με αίτημα της κοινοπραξίας) προβλέπεται από τη νομοθεσία δημοσίων έργων και ο ανάδοχος «νομιμοποιείται» να προχωρήσει στην κίνηση αυτή, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε καταβολή αποζημίωσης προς όφελός του. Και αυτό δεδομένου ότι οι κατασκευαστικές εργασίες δεν προχώρησαν, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, -όπως απεφάνθη και η δικαιοσύνη, λόγω των συνεχών παρατάσεων του έργου- με αποτέλεσμα ο ιδιώτης να διεκδικεί σήμερα τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.
Αρχαιολογικές εργασίες
Στο μεταξύ, αρνητική ήταν η απάντηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης, στον φορέα του έργου, για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για τις αρχαιολογικές εργασίες.
Η Αττικό Μετρό είχε δώσει προθεσμία μέχρι προχθές, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, στην ανάδοχο κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Ansaldo, Ansaldobreda, Seli, Impregilo) να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση για τη συνέχιση των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο. Πρόκειται για σύμβαση ύψους 25 εκατ. ευρώ και αφορά υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας καθώς και εργασίες στα φρεάτια των σταθμών Φλέμινγκ, Συντριβανίου, Αγ. Σοφίας, Βενιζέλου, Δημοκρατίας και ΝΣΣ.
Μετά την άρνηση της υπογραφής σύμβασης, πλέον η κατασκευή του έργου βρίσκεται στον αέρα και είναι πολύ πιθανή η επαναπροκήρυξη του. Όμως ακόμη και στο ενδεχόμενο της επαναδημοπράτησης, το έργο εγκυμονεί κινδύνους όσον αφορά στη συνέχιση της χρηματοδότησής του από κοινοτικούς πόρους.
Χρηματοδότηση
Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή χρηματοδοτείται κατά περίπου 70% από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με ενέχυρο μάλιστα το μετρό της Αθήνας και κατά 30% από το ΕΣΠΑ.
Ήδη οι αρμόδιες κοινοτικές αρχές έχουν στείλει δύο επιστολές προς την Αττικό Μετρό, μία την άνοιξη του 2013 και μία στα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Σε αυτές ζητά διευκρινίσεις σχετικά με την πορεία του έργου, αλλά και για όσα ακούγονται αναφορικά με τις αστοχίες στις μελέτες, το αδιέξοδο στον σταθμό Βενιζέλου κ.λπ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance&Markets Voice της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2014.
Μείζον θέμα μεταξύ της ελληνικής και της ιταλικής πλευράς, της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει δημιουργηθεί σχετικά με το ενδεχόμενο αποχώρησης τους ή μη από τη κατασκευή του έργου.
Γράφει η Ελένη Μπότα
Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι ήδη μέσα στην κοινοπραξία έχει ξεσπάσει ελληνοΐταλικός πόλεμος καθώς η ελληνική πλευρά (η ΑΕΓΕΚ επικεφαλής με 28%) θέλει να αποχωρήσει από το έργο εξετάζοντας σοβαρά το ενδεχόμενο να υποβάλλει αίτημα διάλυσης, ενώ οι ιταλικές εταιρίες επιθυμούν να παραμείνουν.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, καθώς οι δύο πλευρές θα συνεδριάσουν εκ νέου για να αποφασίσουν.
Εκτός χρονοδιαγράμματος
Να σημειωθεί ότι η διαδικασία διάλυσης της σύμβασης (με αίτημα της κοινοπραξίας) προβλέπεται από τη νομοθεσία δημοσίων έργων και ο ανάδοχος «νομιμοποιείται» να προχωρήσει στην κίνηση αυτή, η οποία αναμένεται να οδηγήσει σε καταβολή αποζημίωσης προς όφελός του. Και αυτό δεδομένου ότι οι κατασκευαστικές εργασίες δεν προχώρησαν, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, με υπαιτιότητα του Δημοσίου, -όπως απεφάνθη και η δικαιοσύνη, λόγω των συνεχών παρατάσεων του έργου- με αποτέλεσμα ο ιδιώτης να διεκδικεί σήμερα τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ.
Αρχαιολογικές εργασίες
Στο μεταξύ, αρνητική ήταν η απάντηση του αναδόχου του Μετρό Θεσσαλονίκης, στον φορέα του έργου, για την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για τις αρχαιολογικές εργασίες.
Η Αττικό Μετρό είχε δώσει προθεσμία μέχρι προχθές, Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, στην ανάδοχο κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Ansaldo, Ansaldobreda, Seli, Impregilo) να υπογράψει τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση για τη συνέχιση των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο. Πρόκειται για σύμβαση ύψους 25 εκατ. ευρώ και αφορά υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας καθώς και εργασίες στα φρεάτια των σταθμών Φλέμινγκ, Συντριβανίου, Αγ. Σοφίας, Βενιζέλου, Δημοκρατίας και ΝΣΣ.
Μετά την άρνηση της υπογραφής σύμβασης, πλέον η κατασκευή του έργου βρίσκεται στον αέρα και είναι πολύ πιθανή η επαναπροκήρυξη του. Όμως ακόμη και στο ενδεχόμενο της επαναδημοπράτησης, το έργο εγκυμονεί κινδύνους όσον αφορά στη συνέχιση της χρηματοδότησής του από κοινοτικούς πόρους.
Χρηματοδότηση
Υπενθυμίζεται ότι η βασική γραμμή χρηματοδοτείται κατά περίπου 70% από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με ενέχυρο μάλιστα το μετρό της Αθήνας και κατά 30% από το ΕΣΠΑ.
Ήδη οι αρμόδιες κοινοτικές αρχές έχουν στείλει δύο επιστολές προς την Αττικό Μετρό, μία την άνοιξη του 2013 και μία στα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Σε αυτές ζητά διευκρινίσεις σχετικά με την πορεία του έργου, αλλά και για όσα ακούγονται αναφορικά με τις αστοχίες στις μελέτες, το αδιέξοδο στον σταθμό Βενιζέλου κ.λπ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Finance&Markets Voice της Πέμπτης 11 Δεκεμβρίου 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.