voria.gr,16/12/2015
Οι εργαζόμενοι απαιτούν από τον υπουργό Υποδομών να φέρει συμφωνία με τον ανάδοχο για την επανέναρξη του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τέρμα στις υποσχέσεις και τα ψέματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλώνουν οι εργαζόμενοι οι οποίοι ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να τηρήσει τις δεσμεύσεις του και να φέρει, έστω και με καθυστέρηση, τη συμφωνία με τον ανάδοχο για την επανεκκίνηση του έργου.
Μία ακόμη συνέντευξη δόθηκε πριν λίγη ώρα στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, από τους εργαζόμενους, όσους έχουν μείνει στο κατασκευαστικό τμήμα αλλά και από τους απολυμένους του αρχαιολογικού, ενώ ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης ξεκάθαρα είπε ότι δεν πιστεύει τις διαρροές περί ενδιάμεσης συμφωνίας, ούτε τη δήθεν αδυναμία της κυβέρνησης να παρέμβει για την αποφυγή των απολύσεων αφού πρόκειται, να ξαναρχίσει το έργο.
"Από τη μια εκδίδει ανακοίνωση το υπουργείο Εργασίας για "παράνομες απολύσεις" και από την άλλη δεν κάνουν το παραμικρό. Πρόκειται για συμφωνημένη φόρμουλα, για την απομάκρυνση των εργαζομένων. Εάν στις επόμενες ημέρες δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ανακοίνωση, τον Ιανουάριο αρχίζουμε κινητοποιήσεις σε συνεργασία με φορείς της πόλης, προσφεύγοντας παράλληλα στη δικαιοσύνη", είπε ο κ. Τσαραμπουλίδης.
Οι απολυμένοι από το αρχαιολογικό τομέα, δήλωσαν ότι δεν αναγνωρίζουν τις απολύσεις και όπως είπε ο πρόεδρος τους Χάρης Κυπριανίδης, "αυτή η τελευταία εβδομάδα που ανεχόμαστε ακόμη μία παράταση στις διαπραγματεύσεις για οριστική συμφωνία. Θέλουμε συμφωνία, επαναπρόσληψη των εργαζομένων με τα εργασιακά δικαιώματα που είχαμε. Είμαστε έτοιμοι να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για ακύρωση των μαζικών απολύσεων".
Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο κατασκευαστικό τομέα, Σταύρος Στέτισκας αποκάλυψε ότι από το υπουργείο ενημέρωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις με τον ανάδοχο λήγουν το αργότερο την Παρασκευή και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα κάνει ανακοινώσεις για τη συμφωνία ο υπουργός Υποδομών.
Ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Δημήτρης Παππάς δήλωσε ότι όλοι κόπτονται για τις αρχαιότητες αλλά πως αυτές, χωρίς προσωπικό μένουν εκτεθειμένες στη φθορά, τόσο στη Βενιζέλου που είχε πλημμυρίσει το σκάμμα, ενώ πλέον δεν υπάρχει προσωπικό για τη συντήρηση όσων έχουν αποσπασθεί.
Θα πρέπει, οι εμπλεκόμενοι, τα δύο υπουργεία, Υποδομών και Πολιτισμού, η Αττικό Μετρό ΑΕ και η Κοινοπραξία, να πείσουν ότι μπορούν να διαχειριστούν τα θέματα του μετρό αφού είναι βέβαιο ότι η εκσκαφή των εισόδων στους σταθμούς του κέντρου θα αποκαλύψει και άλλες αρχαιότητες, ειδικά στη βόρεια είσοδο του σταθμού "Αγία Σοφία".
Μάλιστα οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι είναι σύμφωνοι με το σκεπτικό της προσφυγής που κατέθεσαν έξι φορείς της Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ, με την οποία ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση Μπαλτά για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου και να ισχύσει η προηγούμενη απόφαση, που προέβλεπε απόσπαση των αρχαιοτήτων, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτησή τους εντός των χώρων του σταθμού.
Σε ότι αφορά το αν η συμφωνία που αναμένεται, θα είναι οριστική ή ενδιάμεση, τονίσθηκε ότι σε περίπτωση ενδιάμεσης, ορισμένες εργασίες μπορούν να αρχίσουν άμεσα ( π.χ. συναρμολόγηση των ΤΒΜ και διάνοιξη σηράγγων). Όμως λύση στο έργο μπορεί να δώσει μόνο μία οριστική συμφωνία που σε περίπτωση που επιτευχθεί, θα χρειαστούν ορισμένοι μήνες, μέχρι να "μπουν μπροστά" οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια.
Οι εργαζόμενοι απαιτούν από τον υπουργό Υποδομών να φέρει συμφωνία με τον ανάδοχο για την επανέναρξη του έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Τέρμα στις υποσχέσεις και τα ψέματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλώνουν οι εργαζόμενοι οι οποίοι ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη να τηρήσει τις δεσμεύσεις του και να φέρει, έστω και με καθυστέρηση, τη συμφωνία με τον ανάδοχο για την επανεκκίνηση του έργου.
Μία ακόμη συνέντευξη δόθηκε πριν λίγη ώρα στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, από τους εργαζόμενους, όσους έχουν μείνει στο κατασκευαστικό τμήμα αλλά και από τους απολυμένους του αρχαιολογικού, ενώ ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης ξεκάθαρα είπε ότι δεν πιστεύει τις διαρροές περί ενδιάμεσης συμφωνίας, ούτε τη δήθεν αδυναμία της κυβέρνησης να παρέμβει για την αποφυγή των απολύσεων αφού πρόκειται, να ξαναρχίσει το έργο.
"Από τη μια εκδίδει ανακοίνωση το υπουργείο Εργασίας για "παράνομες απολύσεις" και από την άλλη δεν κάνουν το παραμικρό. Πρόκειται για συμφωνημένη φόρμουλα, για την απομάκρυνση των εργαζομένων. Εάν στις επόμενες ημέρες δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ανακοίνωση, τον Ιανουάριο αρχίζουμε κινητοποιήσεις σε συνεργασία με φορείς της πόλης, προσφεύγοντας παράλληλα στη δικαιοσύνη", είπε ο κ. Τσαραμπουλίδης.
Οι απολυμένοι από το αρχαιολογικό τομέα, δήλωσαν ότι δεν αναγνωρίζουν τις απολύσεις και όπως είπε ο πρόεδρος τους Χάρης Κυπριανίδης, "αυτή η τελευταία εβδομάδα που ανεχόμαστε ακόμη μία παράταση στις διαπραγματεύσεις για οριστική συμφωνία. Θέλουμε συμφωνία, επαναπρόσληψη των εργαζομένων με τα εργασιακά δικαιώματα που είχαμε. Είμαστε έτοιμοι να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη για ακύρωση των μαζικών απολύσεων".
Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο κατασκευαστικό τομέα, Σταύρος Στέτισκας αποκάλυψε ότι από το υπουργείο ενημέρωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις με τον ανάδοχο λήγουν το αργότερο την Παρασκευή και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα κάνει ανακοινώσεις για τη συμφωνία ο υπουργός Υποδομών.
Ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Δημήτρης Παππάς δήλωσε ότι όλοι κόπτονται για τις αρχαιότητες αλλά πως αυτές, χωρίς προσωπικό μένουν εκτεθειμένες στη φθορά, τόσο στη Βενιζέλου που είχε πλημμυρίσει το σκάμμα, ενώ πλέον δεν υπάρχει προσωπικό για τη συντήρηση όσων έχουν αποσπασθεί.
Θα πρέπει, οι εμπλεκόμενοι, τα δύο υπουργεία, Υποδομών και Πολιτισμού, η Αττικό Μετρό ΑΕ και η Κοινοπραξία, να πείσουν ότι μπορούν να διαχειριστούν τα θέματα του μετρό αφού είναι βέβαιο ότι η εκσκαφή των εισόδων στους σταθμούς του κέντρου θα αποκαλύψει και άλλες αρχαιότητες, ειδικά στη βόρεια είσοδο του σταθμού "Αγία Σοφία".
Μάλιστα οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι είναι σύμφωνοι με το σκεπτικό της προσφυγής που κατέθεσαν έξι φορείς της Θεσσαλονίκης στο ΣτΕ, με την οποία ζητούν να ακυρωθεί η απόφαση Μπαλτά για τις αρχαιότητες στη Βενιζέλου και να ισχύσει η προηγούμενη απόφαση, που προέβλεπε απόσπαση των αρχαιοτήτων, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτησή τους εντός των χώρων του σταθμού.
Σε ότι αφορά το αν η συμφωνία που αναμένεται, θα είναι οριστική ή ενδιάμεση, τονίσθηκε ότι σε περίπτωση ενδιάμεσης, ορισμένες εργασίες μπορούν να αρχίσουν άμεσα ( π.χ. συναρμολόγηση των ΤΒΜ και διάνοιξη σηράγγων). Όμως λύση στο έργο μπορεί να δώσει μόνο μία οριστική συμφωνία που σε περίπτωση που επιτευχθεί, θα χρειαστούν ορισμένοι μήνες, μέχρι να "μπουν μπροστά" οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.