newsbeast.gr,04/12/2015
«Δώρο» η επέκταση της οδού Πόντου
Εντός του Δεκεμβρίου ενδέχεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία επανεκκίνησης της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης μεταξύ του αναδόχου και του αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ», Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος βρέθηκε σήμερα στο εργοτάξιο του σταθμού Νέας Κρήνης, ενός από τους πέντε στο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Όπως υποστήριξε ο κ. Κούτρας, ο οποίος είναι και τεχνικός σύμβουλος των τραπεζών για την ΑΕΓΕΚ (μέλος της κοινοπραξίας AIASA, που έχει αναλάβει το έργο της βασικής γραμμής) οι υπολειπόμενες διαδικασίες στα διαιτητικά δικαστήρια δεν φαίνεται αποτελούν εμπόδιο στη συμφωνία. Κι αυτό διότι μπορεί να συμπεριληφθεί σε αυτήν η πρόβλεψη ότι θα γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων (oι διαδικασίες αφορούν τις απαιτήσεις του εργολάβου για την είσπραξη ποσού 670 εκατ. ευρώ πλέον της σύμβασης). «Επιβάλλεται να κινηθούμε γιατί δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για το έργο» επισήμανε ο κ. Κούτρας που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη γιορτή, σήμερα, της Αγίας Βαρβάρας, αγίας των εργαζόμενων στα υπόγεια έργα.
Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά
Από την πλευρά του, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης, αναφέρθηκε στην ταχεία πρόοδο του έργου της επέκτασης προς Καλαμαριά, επισημαίνοντας ότι «2,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, το χρονοδιάγραμμα τηρείται». Το έργο της επέκτασης, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο κ. Κωνσταντινίδης παρουσίασε αναλυτικά την εξέλιξη του έργου της επέκτασης, το οποίο γίνεται με τη μέθοδο της σύμβασης μελέτης-κατασκευής.
Στον σταθμό της Νέας Κρήνης, στη συμβολή των οδών Βρυούλων και Κανάρη με την (αδιάνοικτη) επέκταση της Πόντου, έχει κατασκευαστεί το περιμετρικό προσωρινό κέλυφος, έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή του σταθμού, έχει σκυροδετηθεί η πλάκα δαπέδου και τμήμα των τοιχίων και της πλάκας στο επίπεδο -1 (απομένει ένα επίπεδο, πριν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση, πιθανώς μετά τα μέσα του 2016 και ακολουθήσει το αρχιτεκτονικό σκέλος).
«Δώρο» η επέκταση της Πόντου
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης, «φεύγοντας [από τον σταθμό της Νέας Κρήνης] θα αφήσουμε κατασκευασμένη και την επέκταση της οδού Πόντου. Το μετρό λοιπόν συμβάλλει, στον βαθμό που έχει τη δυνατότητα, και στην αποκατάσταση της οδικής επικοινωνίας μέσα στις συνοικίες του δήμου».
Σημαντικά έχουν προχωρήσει και οι εργασίες στον σταθμό της Μίκρας, όπου μεταξύ άλλων ολοκληρώθηκε το 60% της εκσκαφής και προχωρά η κατασκευή των πασσάλων. Στον σταθμό της Νομαρχίας έχουν ολοκληρωθεί οι προσωρινοί περμετρικοί τοίχοι, έχουν κατασκευαστεί οι αντιρήδες και προχωρά η κατασκευή του σταθμού, αφού πρώτα έγινε η παράκαμψη των υποδομών του δικτύου ΟΤΕ, χιλιάδων μέτρων καλωδίων. Στον δε σταθμό Καλαμαριάς υπολείπονται λίγοι πάσσαλοι για την κατασκευή του προσωρινού κελύφους και στο τέλος του Ιανουαρίου το έργο θα εισέλθει στην τελική φάση των παρακάμψεων των δικτύων.
»Με τις συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλονται τους τελευταίους μήνες, πιστεύουμε σύντομα η κατασκευή να ξεκινήσει στους ρυθμούς που επιβάλλεται, και [αυτοί οι ρυθμοί] ν' ακολουθήσουν τους ίδιους με αυτούς που έχουμε στην Καλαμαριά, που είναι οι επιδιωκόμενοι για κάθε έργο» κατέληξε ο κ. Κωνσταντινίδης, αναφερόμενος γενικότερα στο έργο.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους,ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου της βασικής γραμμής (AIASA), Μιχάλης Σίμας, είπε: «είμαστε σε θετικό δρόμο και πιστεύω ότι θα λυθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων».
Ο ίδιος συνάρτησε ωστόσο την επανεκκίνηση του έργου με τις διαιτητικές αποφάσεις: «Πρέπει να περιμένουμε αυτές της αποφάσεις να ολοκληρωθούν για να μπορέσουμε κι εμείς να συνεχίσουμε το έργο. Είναι αισιόδοξα τα μηνύματα. Ήδη μέχρι στιγμής υπάρχουν θετικά αποτελέσματα» σημείωσε, ενώ ερωτηθείς πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η έκδοση των αποφάσεων απάντησε: «αποφάσεις βγαίνουν διαρκώς».
Εν αναμονή των εξελίξεων, προβληματισμό εξακολουθεί να προκαλεί η διαχείριση του ζητήματος που ανέκυψε στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, όπου βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες. Όπως ειπώθηκε από πηγές τόσο της Αττικό Μετρό, όσο και του αναδόχου, για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, θα χρειαστεί το μετρό να κλείσει στο ύψος του σταθμού Σιντριβανιού για διάστημα έξι μηνών έως και ενάμιση έτους.
ατά τη σημερινή τελετή χαιρετισμό απήθυνε ο δήμαρχος δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, ο οποίος ευχήθηκε η επέκταση προς Καλαμαριά να αποτελέσει μοχλό πίεσης για να ξεπεραστούν τα προβλήματα και στη βασική γραμμή του έργου.
Αγιασμό πραγματοποίησε ο νέος μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος, ο οποίος κάλεσε τους δεκάδες φοιτητές (του ΑΠΘ και του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) που παρευρίσκονταν στον χώρο να μη φύγουν για το εξωτερικό, αλλά να μείνουν στην Ελλάδα, ώστε να σταματήσει η χώρα να «αιμορραγεί».
«Δώρο» η επέκταση της οδού Πόντου
Εντός του Δεκεμβρίου ενδέχεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία επανεκκίνησης της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης μεταξύ του αναδόχου και του αρμόδιου υπουργείου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας «ΑΚΤΩΡ», Δημήτρη Κούτρα, ο οποίος βρέθηκε σήμερα στο εργοτάξιο του σταθμού Νέας Κρήνης, ενός από τους πέντε στο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Όπως υποστήριξε ο κ. Κούτρας, ο οποίος είναι και τεχνικός σύμβουλος των τραπεζών για την ΑΕΓΕΚ (μέλος της κοινοπραξίας AIASA, που έχει αναλάβει το έργο της βασικής γραμμής) οι υπολειπόμενες διαδικασίες στα διαιτητικά δικαστήρια δεν φαίνεται αποτελούν εμπόδιο στη συμφωνία. Κι αυτό διότι μπορεί να συμπεριληφθεί σε αυτήν η πρόβλεψη ότι θα γίνουν σεβαστές οι αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων (oι διαδικασίες αφορούν τις απαιτήσεις του εργολάβου για την είσπραξη ποσού 670 εκατ. ευρώ πλέον της σύμβασης). «Επιβάλλεται να κινηθούμε γιατί δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια για το έργο» επισήμανε ο κ. Κούτρας που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη με αφορμή τη γιορτή, σήμερα, της Αγίας Βαρβάρας, αγίας των εργαζόμενων στα υπόγεια έργα.
Πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά
Από την πλευρά του, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γεώργιος Κωνσταντινίδης, αναφέρθηκε στην ταχεία πρόοδο του έργου της επέκτασης προς Καλαμαριά, επισημαίνοντας ότι «2,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, το χρονοδιάγραμμα τηρείται». Το έργο της επέκτασης, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018. Μάλιστα, ο κ. Κωνσταντινίδης παρουσίασε αναλυτικά την εξέλιξη του έργου της επέκτασης, το οποίο γίνεται με τη μέθοδο της σύμβασης μελέτης-κατασκευής.
Στον σταθμό της Νέας Κρήνης, στη συμβολή των οδών Βρυούλων και Κανάρη με την (αδιάνοικτη) επέκταση της Πόντου, έχει κατασκευαστεί το περιμετρικό προσωρινό κέλυφος, έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή του σταθμού, έχει σκυροδετηθεί η πλάκα δαπέδου και τμήμα των τοιχίων και της πλάκας στο επίπεδο -1 (απομένει ένα επίπεδο, πριν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση, πιθανώς μετά τα μέσα του 2016 και ακολουθήσει το αρχιτεκτονικό σκέλος).
«Δώρο» η επέκταση της Πόντου
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο κ. Κωνσταντινίδης, «φεύγοντας [από τον σταθμό της Νέας Κρήνης] θα αφήσουμε κατασκευασμένη και την επέκταση της οδού Πόντου. Το μετρό λοιπόν συμβάλλει, στον βαθμό που έχει τη δυνατότητα, και στην αποκατάσταση της οδικής επικοινωνίας μέσα στις συνοικίες του δήμου».
Σημαντικά έχουν προχωρήσει και οι εργασίες στον σταθμό της Μίκρας, όπου μεταξύ άλλων ολοκληρώθηκε το 60% της εκσκαφής και προχωρά η κατασκευή των πασσάλων. Στον σταθμό της Νομαρχίας έχουν ολοκληρωθεί οι προσωρινοί περμετρικοί τοίχοι, έχουν κατασκευαστεί οι αντιρήδες και προχωρά η κατασκευή του σταθμού, αφού πρώτα έγινε η παράκαμψη των υποδομών του δικτύου ΟΤΕ, χιλιάδων μέτρων καλωδίων. Στον δε σταθμό Καλαμαριάς υπολείπονται λίγοι πάσσαλοι για την κατασκευή του προσωρινού κελύφους και στο τέλος του Ιανουαρίου το έργο θα εισέλθει στην τελική φάση των παρακάμψεων των δικτύων.
»Με τις συστηματικές προσπάθειες που καταβάλλονται τους τελευταίους μήνες, πιστεύουμε σύντομα η κατασκευή να ξεκινήσει στους ρυθμούς που επιβάλλεται, και [αυτοί οι ρυθμοί] ν' ακολουθήσουν τους ίδιους με αυτούς που έχουμε στην Καλαμαριά, που είναι οι επιδιωκόμενοι για κάθε έργο» κατέληξε ο κ. Κωνσταντινίδης, αναφερόμενος γενικότερα στο έργο.
Στο μεταξύ, σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους,ο εκπρόσωπος της αναδόχου κοινοπραξίας του έργου της βασικής γραμμής (AIASA), Μιχάλης Σίμας, είπε: «είμαστε σε θετικό δρόμο και πιστεύω ότι θα λυθούν τα συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων».
Ο ίδιος συνάρτησε ωστόσο την επανεκκίνηση του έργου με τις διαιτητικές αποφάσεις: «Πρέπει να περιμένουμε αυτές της αποφάσεις να ολοκληρωθούν για να μπορέσουμε κι εμείς να συνεχίσουμε το έργο. Είναι αισιόδοξα τα μηνύματα. Ήδη μέχρι στιγμής υπάρχουν θετικά αποτελέσματα» σημείωσε, ενώ ερωτηθείς πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η έκδοση των αποφάσεων απάντησε: «αποφάσεις βγαίνουν διαρκώς».
Εν αναμονή των εξελίξεων, προβληματισμό εξακολουθεί να προκαλεί η διαχείριση του ζητήματος που ανέκυψε στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, όπου βρέθηκαν σημαντικές αρχαιότητες. Όπως ειπώθηκε από πηγές τόσο της Αττικό Μετρό, όσο και του αναδόχου, για την εκ των υστέρων κατασκευή του σταθμού, θα χρειαστεί το μετρό να κλείσει στο ύψος του σταθμού Σιντριβανιού για διάστημα έξι μηνών έως και ενάμιση έτους.
ατά τη σημερινή τελετή χαιρετισμό απήθυνε ο δήμαρχος δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, ο οποίος ευχήθηκε η επέκταση προς Καλαμαριά να αποτελέσει μοχλό πίεσης για να ξεπεραστούν τα προβλήματα και στη βασική γραμμή του έργου.
Αγιασμό πραγματοποίησε ο νέος μητροπολίτης Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος, ο οποίος κάλεσε τους δεκάδες φοιτητές (του ΑΠΘ και του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης) που παρευρίσκονταν στον χώρο να μη φύγουν για το εξωτερικό, αλλά να μείνουν στην Ελλάδα, ώστε να σταματήσει η χώρα να «αιμορραγεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.