Πέμπτη 9 Αυγούστου 2007

“Κόλαση” λόγω έργων από τον Σεπτέμβριο

Μακεδονία, 09/08/2007

five_col_1Απέραντα πάρκιγκ θυμίζουν ήδη κεντρικές οδοί της Θεσσαλονίκης. Γολγοθάς η μετακίνηση για τους Θεσσαλονικείς που κατεβαίνουν στο κέντρο είτε με το αυτοκίνητο είτε με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ήδη τα έργα του μετρό δημιουργούν καθημερινά κυκλοφοριακό "έμφραγμα" στην άδεια(!) πόλη

"ΚΟΛΑΣΗ" περιμένει τους Θεσσαλονικείς που κατεβαίνουν στο κέντρο είτε με το αυτοκίνητο είτε με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ήδη τα έργα του μετρό δημιουργούν καθημερινά κυκλοφοριακό "έμφραγμα" στην άδεια πόλη! Η επιστροφή των αδειούχων του Αυγούστου καθώς και η έλευση χιλιάδων επισκεπτών την περίοδο της Έκθεσης, είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν σκηνές χωρίς προηγούμενο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Προς το παρόν, απίστευτα προβλήματα αντιμετωπίζουν κεντρικοί δρόμοι της πόλης, προκαλώντας νευρική κρίση στους οδηγούς και αμηχανία στους αστυνομικούς της Τροχαίας, που καλούνται να βάλουν τάξη στο κυκλοφοριακό χάος. Δρόμοι που θυμίζουν ορισμένες ώρες της ημέρας απέραντα πάρκινγκ είναι οι εξής:

  • Εγνατία-Βενιζέλου: Λόγω των εργασιών του μετρό, έχει σχηματιστεί μια παράκαμψη σε σχήμα "S". Οι τρεις λωρίδες της Εγνατίας γίνονται στο σημείο δύο που, εκτός από τον βαρύ κυκλοφοριακό φόρτο της Εγνατίας, καλούνται να εξυπηρετήσουν δεκάδες αστικά λεωφορεία κάθε μέρα αλλά και τα οχήματα που ανεβαίνουν από την κεντρική οδό Βενιζέλου. Οι τρεις λωρίδες της τελευταίας μετατρέπονται σε μία στο τμήμα επάνω από την Εγνατία, μπροστά στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

  • Μοναστηρίου: Τα προβλήματα ξεκινούν στο ρεύμα με κατεύθυνση το κέντρο της πόλης, από το ύψος της οδού Αγίων Πάντων. Τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται από τον σιδηροδρομικό σταθμό έως την πλατεία Βαρδαρίου, όπου έχει αφαιρεθεί η νησίδα και λόγω των ρυθμίσεων έχει μειωθεί το πλάτος του οδοστρώματος. Τη διέλευση των οχημάτων δυσχεραίνουν τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, καθώς επίσης οι πολλές γραμμές των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που περνούν από το σημείο.

  • Λεωφόρος Νίκης: Στην παλιά παραλία της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε εξέλιξη έργα του δήμου, με αποτέλεσμα να έχει απομείνει μόλις μία λωρίδα κυκλοφορίας για τα οχήματα. Το χάος είναι καθημερινό και μάλιστα με "αλυσιδωτές" επιπτώσεις. Εκτός από τη λεωφόρο Νίκης, τα αυτοκίνητα μένουν ακινητοποιημένα επί ώρα στην οδό Κουντουριώτη, στο ύψος του λιμανιού, ενώ το μποτιλιάρισμα φθάνει έως το δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης!

  • Πλατεία Σιντριβανίου: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γίνονται τόσο στην Εγνατία όσο και στις οδούς Αγγελάκη και Εθνικής Αμύνης. Προς το παρόν τα προβλήματα δεν είναι τόσο οξυμένα, όμως δεν αναμένεται το ίδιο με την έναρξη της Διεθνούς Έκθεσης (το εργοτάξιο είναι μπροστά στην πύλη της ΔΕΘ) αλλά και την έναρξη των μαθημάτων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.

Μικρή πρόγευση τα σημερινά προβλήματα

Οι εκτιμήσεις των ειδικών είναι εξαιρετικές δυσοίωνες. "Ήδη η πόλη υπομένει πολλά περισσότερα ΙΧ από αυτά που αντέχει, αφού οι υποδομές της είναι φτωχές. Τα προβλήματα που δημιουργούνται γύρω από τα πρώτα εργοτάξια του μετρό αλλά και τα έργα στην παλιά παραλία, είναι μια πρόγευση αυτών που θα ακολουθήσουν" λέει, μιλώντας στη "Μ", ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Πέτρος Κρητικός.

Ο ίδιος μιλά για την ανάγκη εφαρμογής μιας "χάρτας" μετακινήσεων, αφού, όπως λέει, δεν αρκεί μια κυκλοφοριακή μελέτη, πόσο μάλλον οι κυκλοφοριακές διευθετήσεις που έχουν γίνει πέριξ των εργοταξίων. "Χρειάζεται μια μελέτη μετακινήσεων στο κέντρο, που θα συμπεριλάβει τις εργασίες και τα χρονοδιαγράμματα των δύο μεγάλων έργων - του μετρό και της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Πρωτίστως, πρέπει να μπει εμπόδιο στην κυκλοφορία των ΙΧ, για παράδειγμα με την εφαρμογή δακτυλίου ή την ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας. Αντ' αυτού, όμως, επιτράπηκε η είσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Αυτό είναι εγκληματικό. Εδώ χρειάζονται νέες λεωφορειολωρίδες" λέει ο κ. Κρητικός, προσθέτοντας ότι είναι ευκαιρία, με αφορμή τα μεγάλα έργα, να ενθαρρυνθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

“Θα παραλύσουν τα πάντα...”

Από την πλευρά του ο γεν. γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ Κώστας Αγγελούδης σημειώνει πως όταν γυρίσουν οι αδειούχοι του καλοκαιριού, θα παραλύσουν οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης. "Μη ξεχνάτε ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα αφορούν στην ουσία μια άδεια Θεσσαλονίκη. Δε θέλω να σκέφτομαι τι θα γίνει την περίοδο της Έκθεσης ή όταν θα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη τα δύο μεγάλα έργα" λέει. Ο ίδιος υπενθυμίζει ότι η επανείσοδος των ταξί στις λεωφορειολωρίδες αποθαρρύνει όσους μετακινούνται από και προς το κέντρο να χρησιμοποιήσουν την αστική συγκοινωνία.

Ανάδοχος για την κυκλοφοριακή μελέτη

Στο μεταξύ, προέκυψε ανάδοχος για το έργο της κυκλοφοριακής μελέτης στη Θεσσαλονίκη. Μιλώντας στη "Μ" η πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ), Σταυρούλα Μπαϊρακτάρη, εξηγεί ότι η σχετική σύμβαση πρόκειται να υπογραφεί αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο. "Ο ανάδοχος του μετρό κατέθεσε τη δική του μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη, ενώ το ίδιο πρόκειται να συμβεί το προσεχές διάστημα, όταν θα προκύψει ανάδοχος για το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Η τελική κυκλοφοριακή μελέτη θα αναλάβει να συσχετίσει και να συνδυάσει τις δύο παραπάνω" εξηγεί η κ. Μπαϊρακτάρη.

20 λεπτά από τα δικαστήρια έως την πλατεία Ελευθερίας!

Η "Μ" έκανε το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης αυτοψία στους κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Οδηγήσαμε με αυτοκίνητο και χρονομετρήσαμε πόσο χρειάζεται κάποιος για να διασχίσει τους παραπάνω οδικούς κόμβους. Από το σιδηροδρομικό σταθμό έως τον Βαρδάρι: 10 λεπτά. Από τα δικαστήρια έως την πλατεία Ελευθερίας: 20 λεπτά. Από την αρχή της Βενιζέλου έως το δημαρχείο Θεσσαλονίκης: 10 λεπτά. Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, πρέπει να σημειώσουμε ότι υπό κανονικές συνθήκες οι παραπάνω διαδρομές χρειάζονται το πολύ 5 λεπτά!

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΚΟΥΜΑΚΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.