Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2002

2002

22/12 Απαισιόδοξος εμφανίστηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ.Παπαγεωργόπουλος σε εκδήλωση συζήτηση του Ινστιτούτου Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής και της Λέσχης Διαλόγου «Θεσσαλονικέων Πολιτεία». Χαρακτηριστικά ανέφερε πως η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει στείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το χρηματοδοτικό σχέδιο, που είχε καταθέσει η Μπουίκ τον περασμένο Ιούνιο, αλλά έστειλε μόνο μια τροποποιημένη σύμβαση.
22/12 Το ΤΕΕ/ΤΚΜ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι η προοπτική κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι εξαιρετικά αμφίβολη διότι πλησιάζει η εκπνοή της προθεσμίας της κ.Παπανδρέου και δεν έχει λυθεί το οικονομικό σκέλος του έργου. Επίσης επισημαίνει την άρνηση του επιτρόπου κ.Μπόλκεστάιν να χορηγήσει στην Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. έγγραφο που να που βεβαιώνει ότι δεν υπήρξε παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού.
29/11 Άκαρπη ήταν η συνάντηση μεταξύ της Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κ. Βάσως Παπανδρέου και του επιτρόπου κ.Μπολκεστάιν. Η υπουργός παρά της επανειλημμένες πιέσεις των δημοσιογράφων αποφεύγει να αποκαλύψει την πλήρη διάσταση του θέματος τονίζοντας απλά ότι έως τις 31/12 θα δώσει συνέντευξη τύπου.
26/11/2002 Το ψήφισμα των 136 φορέων της Θεσσαλονίκης για το Μετρό και τα υπόλοιπα έργα της πόλης - κλίκ εδώ - ( συμπιεσμένο αρχείο του Word )
26/11/2002 ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - κλίκ εδώ - ΠΗΓΗ Μ.Π.Ε.
25/11/2002 Σ. ΚΟΥΒΕΛΑΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΜΟΛΟΓΕΙ ΟΤΙ Η ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΔΥΝΑΤΕΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - κλίκ εδώ - ΠΗΓΗ: Μ.Π.Ε.
25/11/2002 Σε ερώτηση δημοσιογράφου, εάν η υποθαλάσσια και το μετρό αποτελούν προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της ΕΧΡΟ, ο ΥΜΑ-Θ κ.Πασχαλίδης απάντησε: "Είπα πως είναι έργα της ΕΧΡΟ, εκτιμώντας ότι πρέπει να ενταχθούν στο γενικό επιχειρησιακό σχέδιο προετοιμασίας της. Όταν έθεσα αυτό το ερώτημα στην ομάδα μελέτης σκοπιμότητας, αυτά τα έργα δεν θεωρήθηκαν προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της ΕΧΡΟ. Εκτιμώ όμως πως η ΕΧΡΟ ως δυναμική, ως προοπτική, ως εγχείρημα, πρέπει να συμπεριλάβει και αυτά τα έργα, εκτιμώντας πως ο στόχος της ΕΧΡΟ θα επιταχύνει και τις διαδικασίες πραγματοποίησής τους. Εγώ προσωπικά, αλλά και πολιτικά, θεωρώ πως η Θεσσαλονίκη έχει μια μεγάλη ευκαιρία να δει μέσω της ΕΧΡΟ και αυτά τα έργα να επιταχύνονται σε ό,τι αφορά την υλοποίησή τους. Για μένα, δηλαδή, και η υποθαλάσσια και το μετρό είναι έργα της ΕΧΡΟ".
22/11/2002 Την Τρίτη 26 Νοεμβρίου η Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κ. Βάσω Παπανδρέου θα επισκεφτεί τις Βρυξέλες όπου μεταξύ άλλων θα συναντήσει τον επίτροπο Μπολκεστάιν από τον οποίο περιμένει απαντήσεις που θα έχουν καθοριστική σημασία για την εξέλιξη του διαγωνισμού για το Μετρό της Θεσσαλονίκης.... Την ίδια ακριβώς μέρα θα γίνει η σύσκεψη των φορέων της πόλης για το Μετρό.
8/11/2002 Σύσκεψη των εκπροσώπων των φορέων της Θεσσαλονίκης, για το θέμα του Μετρό, καλεί ο δήμαρχος Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, την Τρίτη 26 Νοεμβρίου το μεσημέρι στο ξενοδοχείο "Μακεδονία Παλάς".
1/11/2002 Ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης κατά την επίσκεψή του στο υπό κατασκευή πάρκινγκ στο χώρο της ΧΑΝΘ δήλωσε ότι οι πολίτες και οι φορείς της Θεσσαλονίκης μάχονται ενωμένοι για την υλοποίηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, έργο το οποίο η κυβέρνηση θέλει να το υλοποιήσει.
9/9/2002 ΔΗΛΩΣΗ Β. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Σε σχέση με τις εξελίξεις στο θέμα του Μετρό, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η ανάδοχος κοινοπραξία του Μετρό έχει υποβάλει ήδη το χρηματοοικονομικό σχέδιο του έργου στην Κυβέρνηση.
Καλούμε την Κυβέρνηση να υποβάλει αμέσως, δηλαδή μέσα στις επόμενες 24 ώρες, όπως υποχρεούται, το χρηματοοικονομικό σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς έγκριση, προκειμένου να προωθηθούν, χωρίς άλλη καθυστέρηση, οι απαραίτητες διαδικασίες και στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει άλλο χρόνο. Ενωμένοι. διεκδικούμε αυτά που δικαιούμαστε».
9/9/2002 Στη καθιερωμένη συνέντευξή του για τη Δ.Ε.Θ. ο κ. Σημίτης παρουσίασε το θέμα του Μετρό Θεσσαλονίκης στις πραγματικές του διαστάσεις: " Για το έργο του Μετρό υπάρχει ένας ανάδοχος. Στον ανάδοχο αυτό, όπως δηλώσαμε χθες, έχουμε θέσει μία προθεσμία. Μέχρι 31/12, πρέπει να παρουσιάσει το χρηματοδοτικό σχήμα. Και για να μην περιμένουμε μέχρι τότε με δεμένα τα χέρια, έχουμε ορίσει και κάποιους ενδιάμεσους σταθμούς, τους οποίους πρέπει να μας αναφέρει και να διαπιστώνουμε βέβαια, πόσο έχει προχωρήσει τη δουλειά. Και από αυτή τη διαδικασία εγώ βγάζω το συμπέρασμα ότι ο ανάδοχος ενδιαφέρεται ότι προχωρεί τη δουλειά. Αυτό δεν σημαίνει ότι 31/12 πράγματι θα έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση, αλλά μέχρι στιγμής, δεν έχουμε από την πορεία αυτή αρνητικά μηνύματα από τα οποία να μπορούμε να συμπεράνουμε ότι δεν τα καταφέρνει. Δεν έχουμε αρνητικά μηνύματα και άρα, ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρει."
7/9/2002 Υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. κ.Παπανδρέου προς τη διοίκηση του ΣΒΒΕ: " Οι διαβουλεύσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων συνεχίζονται, με καταληκτική
ημερομηνία για την ολοκλήρωση των διαδικασιών την 31η Δεκεμβρίου του 2002, είναι ευθύνη της αναδόχου εταιρίας να δώσει λύση στο ζήτημα του χρηματοδοτικού σχήματος. Το τελευταίο διάστημα οι διαδικασίες για το μετρό έχουν επιταχυνθεί ". Ακόμη εξέφρασε την ελπίδα ότι «όλα θα πάνε καλά», αν και επιφυλάχθηκε να επεκταθεί περαιτέρω στο τέλος του χρόνου, οπότε εκπνέει η προθεσμία που έδωσε για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών.
7/9/2002 Κομμάτι από την ομιλία του κ. Σημίτη στους φορείς της πόλης για τα έργα υποδομής: " Στο θέμα του Μετρό θα επαναλάβω τη σταθερή μας βούληση για την υλοποίηση του έργου, το οποίο θεωρούμε ζωτική ανάγκη για τη Θεσσαλονίκη. Όπως είναι γνωστό, τον Μάρτιο του 2002 το ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε τελική παράταση μέχρι 31-12-02 στον Ανάδοχο προκειμένου αυτός να ολοκληρώσει το χρηματοδοτικό σχέδιο, να συνάψει τις προβλεπόμενες δανειακές συμβάσεις και να ικανοποιήσει όλους τους απαιτούμενους όρους για την ενεργοποίηση της υπογραφείσας σύμβασης. Για το διάστημα μέχρι 31 Δεκεμβρίου έχουν τεθεί ενδιάμεσες δεσμευτικές προθεσμίες μέσα στις οποίες ο ανάδοχος, με ποινή έκπτωσης, πρέπει να ολοκληρώνει σταδιακά τις συνολικές υποχρεώσεις του. "
6/9/2002 Ο κ. Σημίτης φτάνοντας στο αεροδρόμιο Μακεδονία και απαντώντας στην προσφώνηση του νομάρχη Κώστα Παπαδόπουλου είπε ότι η κυβέρνηση έχει σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη, διαβεβαίωσε ότι και το Μετρό και τα άλλα έργα προχωρούν.
6/9/2002 Εγγύτερα στην αφετηρία του ενδέχεται να βρίσκεται το μετρό Θεσσαλονίκης, αφού μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2003 -και υπό τη sine qua non προϋπόθεση ότι θα ληφθούν οι αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις- δεν αποκλείεται "να μπουν οι τσάπες" στο έργο, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο Γεώργιος Χριστόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΑΕ, θυγατρικής της Εμπορικής. - κλικ εδώ - ΠΗΓΗ: M.P.A.
5/9/2002 Ευρωπαϊκός επίτροπος Μισέλ Μπαρνιέ: Καμία εξέλιξη στο θέμα της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά - κλικ εδώ - ΠΗΓΗ: M.P.A.
5/9/2002 Ο Γάλλος πρέσβης υπογράμμισε πως η εταιρία «Μπουίκ», η ανάδοχος του Μετρό της Θεσσαλονίκης, τον ενημέρωσε ότι έχουν εκλείψει οι δυσκολίες που υπήρχαν γύρω από το έργο. Ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης επισήμανε τη σταθερή βούληση της κυβέρνησης για την κατασκευή του Μετρό.
30/8/2002 Σήμερα παραιτήθηκε από υφυπουργός συγκοινωνιών ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ.Βούγιας. Στον απολογισμό του έργου του μεταξύ άλλων ανέφερε: " Στην Θεσσαλονίκη βάλαμε κι εμείς στόχο την δικιά μας Ολυμπιάδα, την Παγκόσμια Έκθεση του 2008 που θα διεκδικήσουμε με συναίνεση και αν καταφέρουμε να κερδίσουμε την ανάθεση, είμαι βέβαιος πως και τα δικά μας έργα θα πάρουν μια σειρά μετά το 2004 και θα γίνουν στην ώρα τους." Για αυτή την εξέλιξη είχε προειδοποιήσει και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ.Παπαγεωργόπουλος λέγοντας πως μετά το 2004 ίσως αρχίσουν να υλοποιούνται τα μεγάλα έργα.
30/7/2002 " Η ανάδοχος κοινοπραξία για την κατασκευή του Μετρό αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει έτοιμη τη χρηματοδοτική της πρόταση για την κατασκευή του έργου" Τάδε έφη σε γενικές γραμμές ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Πασχαλίδης σε συνεδρίαση αρμόδιων υπουργών για τα έργα της Θεσσαλονίκης και της EXPO. Στο μεταξύ σιγή ιχθύος κρατείται από το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. όσον αφορά την προθεσμία κατάθεσης των αποδεικτικών εγγράφων από τη Θεσσαλονίκη Μετρό Α.Ε. που αφορούν τα δευτερεύοντα δάνεια από τις εμπορικές τράπεζες. Η προθεσμία έληξε στις 30/6/2002
12/7/2002 Η κοινοπραξία «Μακεδονικό Μετρό» που αποκλείστηκε το 1996 μετά από ενέργειες του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη από την ανάθεση της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης χάνει τη μάχη στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Η γενική εισαγγελέας Christine Stix-Xacki έκρινε χθες ότι η διακοπή των διαπραγματεύσεων με το «Μακεδονικό Μετρό» και η ανάθεση της κατασκευής του έργου στη δεύτερη Κοινοπραξία «Θεσσαλονίκη Μετρό» δεν αποτελεί παραβίαση του κοινοτικού δικαίου. Η υπόθεση έφτασε στο Ευρωδικαστήριο μέσω του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών. -
κλίκ εδώ -
22/6/2002 Έως τις 30/6 η ανάδοχος κοινοπραξία πρέπει να αποδείξει στο ΥΠΕΧΩΔΕ ότι διαθέτει τα χρήματα για την κατασκευή του έργου, προσκομίζοντας στο υπουργείο τα κείμενα των χρηματοοικονομικών συμφωνιών με τις εμπορικές τράπεζες.
Τα κείμενα αυτά θα πρέπει να πιστοποιούν ότι οι τράπεζες προτίθενται να δώσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για τη δανειοδότηση της κοινοπραξίας. Εάν η κοινοπραξία δεν κατορθώσει να προσκομίσει τα απαιτούμενα έγγραφα μέχρι το τέλος του μήνα (αλλά και την οριστική απόφαση της ΕΤΕπ για τη δανειοδότηση του έργου εντός του ερχόμενου Οκτωβρίου), τότε ο διαγωνισμός θα ακυρωθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης θα μπει σε νέες περιπέτειες.
***Με τον γραμματέα του υπουργείου της κ. Βασιλείου συζητούσε μπροστά στην είσοδο του ΥΠΕΧΩΔΕ πριν από μερικές ημέρες η κυρία Βάσω Παπανδρέου, όταν ξαφνικά είδε μια διαφήμιση, με το... Μετρό της Θεσσαλονίκης να τρέχει με... χίλια.
«Τι είναι αυτό; Κατεβάστε το γρήγορα -είπε. Πρώτα να το κάνουμε και μετά να το διαφημίσουμε».
Άλλοι... παπάδες ήρθανε, άλλα χαρτιά κρατούνε εκεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ!
24/5/2002 Το έργο του συντονισμού και της αναζήτησης του κατάλληλου χρηματοδοτικού σχήματος, για την κατασκευή του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης ανέλαβε η Τράπεζα Επενδύσεων του ομίλου Εμπορικής Τράπεζας και η Credit Agricole Indosuez. Η συμφωνία πρόκειται να ανακοινωθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ μέσα στις προσεχείς ημέρες καθώς έχει ήδη ολοκληρωθεί και θα ξεκινήσει σύντομα η υλοποίηση της. Ας σημειωθεί ότι το μετρό είναι το δεύτερο μεγάλο έργο που αναλαμβάνει ο όμιλος Εμπορικής, μετά από εκείνο της Ολυμπιακής Αεροπορίας, στο project της οποίας συμμετέχει από κοινού με την Εθνική (ΕΤΕΒΑ), την Alpha Bank (Alpha Finance) και την εταιρία συμβούλων Kantor.
7/4/2002. Σε συνέντευξή του στις εφημερίδες Μακεδονία και Αγγελιοφόρος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε ότι δεν πρόκειται να υπογράψει για τη διεκδίκηση της EXPO ούτε να πάρει μέρος στην οργανωτική επιτροπή εάν δεν προηγηθεί η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης από τον πρωθυπουργό και αν δεν διασφαλιστεί το μέλλον της ΔΕΘ. Ακόμη αναφέρει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης τελικά θα κατασκευαστεί αλλά πολύ μετά το 2004 και σε χρόνο που η κυβέρνηση επιλέξει.
Σήμερα 2/4/2002 έγινε συνάντηση του πρωθυπουργού με τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης και με τους συναρμόδιους υπουργούς με θέμα την πορεία των έργων της πόλης μας. Όσον αφορά το Μετρό Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε πως μετά την επιστολή που έλαβε το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. από την ΕΤΕ ότι η κοινοπραξία ανέλαβε γραπτά τις οικονομικές της υποχρεώσεις, της δόθηκε ακόμη μια παράταση διάρκειας 9 μηνών έτσι ώστε να ολοκληρώσει το χρηματοοικονομικό κλείσιμο του έργου. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι καθυστερήσεις είναι απελπιστικά μεγάλες και οι ρυθμοί προόδου ιδιαίτερα αργοί. Αρκεί να αναφέρουμε παρόμοιες αισιόδοξες δηλώσεις που είχαν γίνει κατά το παρελθόν από τον κ.Λαλιώτη...
Δημοσιεύματα του τύπου ( 15/3/2002 ) αναφέρουν πως η υπόθεση του Μετρό της Θεσσαλονίκης λαμβάνει επικίνδυνες τροπές με κίνδυνο τη ματαίωσή του. Συγκεκριμένα η ανάγκη εκσκαφής της σήραγγας σε βάθος μεγαλύτερο των 13 μέτρων λόγο των αρχαιοτήτων ανεβάζει δραματικά το κόστος του έργου. Η κοινοπραξία αρνείται να καλύψει τη διαφορά ενώ σε περίπτωση που το πράξει το κράτος, θα αποτελέσει παράβαση της σύμβασης.
Την Τετάρτη 13 Μαρτίου 2002 επισκέφθηκε την πόλη μας για πρώτη φορά ως υπουργός ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. η κυρία Β.Παπανδρέου. Κατά την 2ήμερη παραμονή της στην πόλη ανακοίνωσε τη δημοπράτηση της διαμπερούς ( υποθαλάσσιας ) αρτηρίας το Δεκέμβριο του 2002. Ακόμη γνωστοποίησε το γεγονός ότι η προθεσμία προς την κοινοπραξία Θεσσαλονίκη Μετρό Α.Ε. και προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση το έργου λήγει στις 31 Μαρτίου 2002. Τέλος δήλωσε πως η αποστολή του χρηματοοικονομικού σχεδίου του έργου στην κομισιόν είναι υποχρέωση της αναδόχου και των εμπορικών τραπεζών και όχι του υπουργείου. Οι εξελίξεις από τις αρχές του Απριλίου θα είναι ραγδαίες και οριστικές.
ΓΙΑ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ (MPA)
Text Link sto Metrothessalonikis.tripod.com
Τραμ και 5 ακόμη έργα αντί του Μετρό ( ENET )
Text Link στο Metrothessalonikis.tripod.com
Ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης αποφάσισε να φτιάξει 4 φόρα τα οποία θα έχουν σαν θέμα το μέλλον και την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Στα 3 πρώτα θα κατατεθούν οι προτάσεις ενώ στο τέταρτο ( Απρίλιος ) θα ληφθούν οι αποφάσεις. Μάλιστα ευελπιστούν πως στο τελευταίο θα είναι παρών και ο πρωθυπουργός. Στα φόρα αυτά παίρνουν μέρος οι φορείς της πόλης. Το θέμα του πρώτου είναι οι υποδομές και τα έργα της πόλης.
Στις 31/1/2002 ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης καλεί σε σύσκεψη 125 φορείς της πόλης με θέμα την πορεία της πόλης στα μεγάλα προβλήματα που την απασχολούν όπως η ανεργία, το κυκλοφοριακό κ.α. Θα συζητηθεί και η πορεία των έργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.