Πέμπτη 18 Ιουνίου 2009

Χρειάζεται και δεύτερη βασική Γραμμή;

ypodomes.blogspot.com, 23/04/2009

Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στα μισά του κατασκευής και πλέον τα μάτια όλων στρέφονται στην επόμενη μέρα απο τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Το 2013 η βασική γραμμή 1 θα τρέχει απο το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία σε λιγότερο από 20 λεπτά. Επίσης με την δημοπράτηση της επέκτασης απο το Σταθμό Πατρικίου στη Μίκρα με 5 Σταθμούς και την αναμενόμενη δημοπράτηση το 2010 της επέκτασης απο το Σταθμό Δημοκρατίας στη Σταυρούπολη ολοκληρώνεται η πρώτη φάση της ανάπτυξης του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Οι επόμενες επεκτάσεις ποιες θα είναι; Λογικά και βλέποντας απο ψηλα την πόλη 2 βασικές επεκτάσεις κρίνονται ως "φαβορί". Η πρώτη ακλόνητη πρόβλεψη για την πρώτη επέκταση είναι απο το Σταθμό της Μίκρας ανατολικά προς το Αεροδρόμιο μήκους 3χλμ. Επίσης θεωρείται σχεδόν οριστική την δυτική επέκταση απο τον Σιδηροδρομικό Σταθμό εως το Κορδελιό στη φάση των επεκτάσεων απο το 2015 έως το 2020.
Εκεί κάπου η βασική γραμμή και τα 2 παρακλάδια της θα θεωρούνται μάλλον ολοκληρωμένα.
Μετά;
Με τη λογική της κάλυψης της πόλης σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κλίμακα θεωρώ ότι είναι δυνατή και δεύτερη βασική γραμμή. Η Γραμμή αυτή μπορεί να ξεκινά απο την Πολίχνη και περνώντας απο το Επταπύργιο θα συναντά τη βασική Γραμμή 1 στο σταθμό Συντριβάνι. Απο κεί μπορεί να ακολουθήσει πορεία προς το Κέντρο και την Πλατεία Αριστοτέλους, τη Λεωφόρο Βας. Ολγας και πέρνοντας πορεία Βορειο-ανατολική θα συναντά και πάλι τη πρώτη βασική Γραμμή στο σταθμό Φλέμινγκ και απο κει να περνά απο Κάτω Τούμπα, Χαριλάου και να καταλήγει στην Πυλαία.
Αυτή η Γραμμή θα καλύψει νέες περιοχές θα αναβαθμίσει τις περιοχές ειδικά στα Δυτικά της πόλης ενώ θα δώσει και εναλλακτικές επιλογές μετακίνησης.
Σε αυτή τη δεύτερη βασική Γραμμή υπάρχει η δυνατότητα 2 ακόμα παρακλαδιών, η μία ανατολικά καλύπτοντας τις περιοχές της Ανω Τούμπας και Τριανδρίας και η δεύτερη δυτικά συναντόντας τον μελλοντικό Σταθμό Σταυρούπολη και ακολουθώντας δυτική πορεία προς τον Εύοσμο.
Αυτό δίνει πρώτον τη δυνατότητας πολλαπλής μετεπιβίβασης σε πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης αλλά και την περιβαλλοντική στροφή στη βεβαρυμένη ατμόσφαιρα της πόλης.
Καλύπτεπται σχεδόν όλη τη κεντρική Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη και μπαίνουν οι βάσεις για περαιτέρω μελλοντικές επεκτάσεις προς όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης που σήμερα θεωρούνται απομακρυσμένες.
Συνολικά με 2 βασικές Γραμμές και 4 παρακλάδια θα δημιουργηθεί ένα πυκνό δίκτυο που με τη συμβολή ενός συμπληρωματικού δικτύου Τραμ και τη συμβολή του Προαστιακού θα μετατρέψουν τη Θεσσαλονίκη σε δυναμική Ευρωπαική μεγαλούπολη. Φυσικά ενεργό ρόλο στην πόλη μπορεί να παίξει και η δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας αλλάζοντας την εικόνα ριζικά.
Κακά τα ψέμματα η Θεσσαλονίκη είναι "ριγμένη" συγκοινωνιακά. Και μόλις τα τελευταία χρόνια η κεντρική κυβέρνηση κατάλαβε το μέγεθος του προβλήματος καθώς τόσα χρόνια τα αιτήματα των Θεσσαλονικέων για σοβαρή συγκοινωνία περνούσαν ως "γκρίνια".
Δυστυχώς είναι γεγονός ότι η μέση ταχύτητα στη Θεσσαλονίκη είναι απο τις χαμηλότερες στην Ευρώπη, το μέγεθος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης την κατατάσουν στην κορυφή των μολυσμένω πόλεων ενω έχει και το αρνητικό προνόμιο να είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό ενός εκατομυρίου και άνω χωρίς δείγμα ΜΣΤ (Μέσων Σταθερής Τροχιάς).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.