Σε κατάσταση ετοιμότητας εισέρχονται ξανά οι μεγάλοι εγχώριοι και ξένοι κατασκευαστικοί όμιλοι ενόψει της εκπνοής, την ερχόμενη Πέμπτη 10 Ιουλίου, της προθεσμίας για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
Ύστερα από δύο παρατάσεις, στην αγορά υπάρχει η εκτίμηση ότι οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου τελικώς θα επιταχυνθούν, ώστε να αντισταθμιστεί το πιθανό συγκοινωνιακό «έλλειμμα» που όπως όλα δείχνουν θα αφήσει η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης και θα δοθεί «ανάσα» στο διαρκώς διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη.
Με την προθεσμία για την παραλαβή των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής να εκπνέει την προσεχή Πέμπτη, ενδιαφέρον για το διαγωνισμό έχουν εκφράσει όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι -Ελλάκτωρ, J&P-Άβαξ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Μηχανική- και κυρίως η ΑΕΓΕΚ που μαζί με τις Impregilo, Ansaldo, Seli, Ansaldobreda υλοποιεί την κατασκευή του βασικού κορμού του έργου. Η συγκρότηση των επιχειρηματικών σχημάτων που θα διεκδικήσουν το έργο, καθώς και το ύψος των εκπτώσεων που θα προσφέρουν αποτελούν και σε αυτή τη περίπτωση αντικείμενο προσοχής, δεδομένου ότι στους τελευταίους μεγάλους διαγωνισμούς καταγράφεται όλο και πιο έντονη η αλλαγή στους συσχετισμούς δυνάμεων μεταξύ των «παικτών» της αγοράς.
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκατ ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης να έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ με ποσό 340 εκατ. ευρώ, το οποίο μπορεί να φθάσει και τα 400 εκατ. ευρώ. Η επέκταση θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ. και θα ξεκινάει από τον σταθμό Πατρικίου. Θα κατασκευαστούν πέντε νέοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), ενώ στο τελικό σταθμό της Μίκρας θα δημιουργηθεί σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκιγκ 1.000 θέσεων. Μάλιστα, στο ενδεχόμενο μελλοντικής επέκτασης, το δίκτυο του Μετρό μπορεί να φτάσει στο Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ύστερα από δύο παρατάσεις, στην αγορά υπάρχει η εκτίμηση ότι οι διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου τελικώς θα επιταχυνθούν, ώστε να αντισταθμιστεί το πιθανό συγκοινωνιακό «έλλειμμα» που όπως όλα δείχνουν θα αφήσει η Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης και θα δοθεί «ανάσα» στο διαρκώς διογκούμενο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη.
Με την προθεσμία για την παραλαβή των προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής να εκπνέει την προσεχή Πέμπτη, ενδιαφέρον για το διαγωνισμό έχουν εκφράσει όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι -Ελλάκτωρ, J&P-Άβαξ, ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Μηχανική- και κυρίως η ΑΕΓΕΚ που μαζί με τις Impregilo, Ansaldo, Seli, Ansaldobreda υλοποιεί την κατασκευή του βασικού κορμού του έργου. Η συγκρότηση των επιχειρηματικών σχημάτων που θα διεκδικήσουν το έργο, καθώς και το ύψος των εκπτώσεων που θα προσφέρουν αποτελούν και σε αυτή τη περίπτωση αντικείμενο προσοχής, δεδομένου ότι στους τελευταίους μεγάλους διαγωνισμούς καταγράφεται όλο και πιο έντονη η αλλαγή στους συσχετισμούς δυνάμεων μεταξύ των «παικτών» της αγοράς.
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης προς Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκατ ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης να έχει εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ με ποσό 340 εκατ. ευρώ, το οποίο μπορεί να φθάσει και τα 400 εκατ. ευρώ. Η επέκταση θα έχει μήκος περίπου 5 χλμ. και θα ξεκινάει από τον σταθμό Πατρικίου. Θα κατασκευαστούν πέντε νέοι σταθμοί (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα), ενώ στο τελικό σταθμό της Μίκρας θα δημιουργηθεί σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων και πάρκιγκ 1.000 θέσεων. Μάλιστα, στο ενδεχόμενο μελλοντικής επέκτασης, το δίκτυο του Μετρό μπορεί να φτάσει στο Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Ο χρόνος υλοποίησης της μελέτης και κατασκευής του έργου έχει οριστεί σε 60 μήνες (5 χρόνια). Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι κάτοικοι των ανατολικών συνοικιών θα μπορούν να χρησιμοποιούν το μετρό της πόλης μέσα στο 2016, καλώς εχόντων των πραγμάτων. Ήδη έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς τη Σταυρούπολη, που θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς σε μήκος 5 χιλιομέτρων.
Νίκος Χρυσικόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.