axiaplus, 13/01/2010
Αιχμές για αντιδράσεις στην εγκατάσταση της διοίκησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην πόλη, σε συνδυασμό με αργούς ρυθμούς ανάπτυξης στην εξέλιξη των εργασιών, επιβεβαίωση του ότι το project είναι εκτός χρονοδιαγράμματος και μόνο με "θαύμα" θα είναι έτοιμο τον Οκτώβριο του 2012 και μετάθεση της ολοκλήρωσης του Μετρό στις αρχές του 2014, δια στόματος του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννη Μαγκριώτη, αλλά και…
κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης προκειμένου να διερευνηθούν ποινικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου, που προκαλούν πονοκέφαλο στους επιχειρηματίες, περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο παζλ του πολύπαθου project ύψους άνω του 1 δις ευρώ.
Αν μη τι άλλο, το έργο "σέρνεται", είναι ερωτηματικό αν θα "βουλιάξει", προκαλεί κόντρες, δημιουργεί έδαφος για να αναπτυχθούν πιέσεις και… αιχμές, βγαίνει εκτός… πορείας, δηλαδή εκτός χρονοδιαγραμμάτων, προκαλεί προβλήματα σε επιχειρηματίες της πόλης και μάλιστα, λίγο θέλει να μπλέξει και στα δικαστικά γρανάζια. Μια και το επιμελητήριο ζητάει την διερεύνηση και απόδοση αξιόποινων πράξεων στους υπαίτιους της Μετρό Θεσσαλονίκης-Αττικό Μετρό Α.Ε. ή/και της Κοινοπραξίας κατασκευαστικών εταιριών του έργου ή/και παντός άλλου υπευθύνου.
Προχθές ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης άφησε αιχμές για αντιδράσεις στην εγκατάσταση της διοίκησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην πόλη, που τις συνδύασε με σε τους ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς ανάπτυξης στην εξέλιξη των εργασιών. Θέμα που σέρνεται από το παρελθόν και σχετίζεται με το που θα βρίσκεται το "κέντρο" λήψης αποφάσεων για το Μετρό στην Θεσσαλονίκη και παρακολούθηση του έργου, που γίνεται προς το παρόν από την Αττικό Μετρό στην πρωτεύουσα, ζήτημα που από παλιά ο κ. Μαγκριώτης είχε θέσει επί τάπητος.
Παράλληλα, ο υφυπουργός Υποδομών, χαρακτήρισε "θαύμα" να ολοκληρωθεί η κύρια γραμμή του έργου τον Οκτώβριο του 2012 και προσδιόρισε την ολοκλήρωσή της στις αρχές του 2014. Αιτία, όπως είπε, οι καθυστερήσεις, που αποδεικνύονται από το γεγονός ότι το έργο στο κέντρο, μέχρι τώρα έχει πιστοποιημένες δαπάνες περίπου το 11% του συνολικού κόστους. Από το 1,1 δις ευρώ του συνολικού κόστους, έχουν πιστοποιηθεί δαπάνες, δηλαδή έχει κατασκευαστεί έργο περίπου 120 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από την υπογραφή της συμβάσεως κατασκευής του έργου (Απρίλιο του 2006) και την έναρξη των εργασιών στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους, τρεισήμισι έτη μετά, έχει περάσει πάνω από το 50% του συμβατικού χρόνου κατασκευής του ΜΕΤΡΟ και μέχρι τώρα έχει κατασκευαστεί μόνο το 11% του έργου.
Πρόσθεσε επίσης ότι, μέχρι το καλοκαίρι του 2010, θα προχωρήσει η προκήρυξη των διαγωνισμών για να υπάρξει ανάδοχος στην επέκταση Καλαμαριάς και τόνισε ότι "θα διασφαλίσουμε τη χρηματοδότηση της κατασκευής αυτής της γραμμής γιατί μέχρι τώρα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των πόρων". Όσον αφορά την προκήρυξη των μελετών για την επέκταση, μέχρι τώρα έχουν γίνει πρόδρομες μελέτες, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές μελέτες.
Πάντως, οι καθυστερήσεις στο έργο έχουν προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις περιοχές που αναπτύσσονται τα εργοτάξια του έργου και ειδικά στο κέντρο της Θεσσαλονίκη. Αυτό υποστηρίζουν το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης που μάλιστα κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά προκειμένου να διερευνηθούν ποινικές ευθύνες για τις καθυστερήσεις στην κατασκευή του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης. Βέβαια, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης αναγνωρίζει ότι έχουν γίνει κινήσεις που βοηθούν το καταναλωτικό κοινό να έρχεται σε επαφή με τις επιχειρήσεις, ωστόσο εκτιμά ότι τα προβλήματα παραμένουν, ενώ η μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου έχει οδηγήσει πολλούς επαγγελματίες στα όρια της χρεοκοπίας και του οικονομικού μαρασμού, τα καταστήματα παραμένουν χωρίς λόγο εγκλωβισμένα μετά την πάροδο τόσων ετών, ακόμα και την περίοδο των εορτών, και η πτώση του κύκλου των εργασιών τους είναι δραματική. Εξ ου και θεωρεί ότι υπάρχουν ευθύνες και πρέπει να αποδοθούν.
Γ. Παπακωνσταντίνου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.