Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2010

Να φτάσει το μετρό στον σταθμό των ΚΤΕΛ

Μακεδονία, 03/01/2010


Όποιος έχει επιχειρήσει να ταξιδέψει με ΚΤΕΛ κατά τις ώρες και τις μέρες αιχμής έχει αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό χάος στην οδό Γιαννιτσών, το μποτιλιάρισμα εντός του σταθμού των λεωφορείων και την έλλειψη καθαριότητας. Σήμερα, λοιπόν, η "ΜτΚ" διερευνά με τη βοήθεια ειδικών τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για να βελτιωθεί η κατάσταση.

Της Βαρβάρας Ζούκα
vzouka@makthes.gr

Μπροστά στην εικόνα μιας υποβαθμισμένης περιοχής, με σοβαρά προβλήματα στους τομείς της καθαριότητας, της διαχείρισης του δημόσιου χώρου και κυρίως της κυκλοφορίας, βρίσκονται οι εκατοντάδες επισκέπτες που μετακινούνται στη Θεσσαλονίκη μέσω των ΚΤΕΛ.
Η περιοχή των έντεκα και πλέον στρεμμάτων, στην οποία αναπτύσσεται ο σταθμός υπεραστικών λεωφορείων “Μακεδονία”, όπως επισημαίνει και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, συγκοινωνιολόγος Γιάννης Τόσκας, έχει πολλές ανοιχτές πληγές, οι οποίες μάλιστα ανάγονται στις περασμένες δεκαετίες.
Οι προσβάσεις προς αυτόν το βασικό συγκοινωνιακό κόμβο της Θεσσαλονίκης χρήζουν άμεσης αναβάθμισης, ενώ στους νέους αναπτυξιακούς στόχους που κατά τις επισημάνσεις των ειδικών πρέπει να τεθούν για την περιοχή περιλαμβάνεται και η σύνδεσή της με το δίκτυο του μετρό.

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Τρεις παρεμβάσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα προτείνει κατά προτεραιότητα για την αναβάθμιση της συγκεκριμένης περιοχής ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ. Η πρώτη είναι η επέκταση του μετρό μέχρι και το σταθμό των υπεραστικών λεωφορείων, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα τόσο οι Θεσσαλονικείς κατά τις μετακινήσεις τους προς και από τα ΚΤΕΛ όσο και οι επισκέπτες της πόλης.
Κατά δεύτερον, σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, παράλληλα με την επέκταση του μετρό στο συγκεκριμένο σημείο, θα πρέπει να σχεδιαστεί και η κατασκευή εντός του χώρου του σταθμού υπεραστικών λεωφορείων ενός μεγάλου πάρκιγκ δημόσιου χαρακτήρα. “Η δική μας πρόταση αφορά τη δημιουργία ενός υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων, δυναμικότητας περίπου χιλίων θέσεων”, αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, εξηγώντας ότι με τα έργα αυτά θα εξυπηρετηθούν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο όλες οι μετακινήσεις, καθώς ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα να παρκάρει το αυτοκίνητό του και να επιλέγει στη συνέχεια με ποιο μέσο θα κινηθεί.
Η τρίτη παρέμβαση, την οποία προτείνει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, αφορά την αναβάθμιση της προέκτασης της οδού Γιαννιτσών, που αποτελεί μία από τις κύριες οδούς πρόσβασης στο σταθμό των ΚΤΕΛ. “Η κατάσταση που επικρατεί στο σημείο σήμερα είναι απογοητευτική, καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος δεν διαθέτει τις κατάλληλες προδιαγραφές, για να εξυπηρετήσει την κίνηση στην περιοχή”, σχολιάζει ο Γιάννης Τόσκας, υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχει πλέον κανένα περιθώριο καθυστερήσεων ως προς την προώθηση των έργων που αφορούν τη διαπλάτυνση του συγκεκριμένου δρόμου.
Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, μείζονα στην περιοχή είναι και τα θέματα των υποδομών, καθώς, όπως επισημαίνει, υπάρχουν προβλήματα στον τομέα της αποχέτευσης και της απορροής των υδάτων. “Σε κάθε περίπτωση”, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, “η δημιουργία αυτού του ενιαίου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης ήταν εξαιρετικά σημαντική από πολλές απόψεις, καθώς πλέον όλων των άλλων αποσυμφόρησε κομβικές περιοχές της πόλης, οι οποίες παλαιότερα επιβαρύνονταν σημαντικά, κυρίως κυκλοφοριακά, εξαιτίας της κίνησης των λεωφορείων”.



Επέκταση του μετρό

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, πολιτικό μηχανικό Πέτρο Κρητικό, τα διαπιστωμένα κυκλοφοριακά προβλήματα που συσσωρεύονται στην περιοχή υπαγορεύουν την ανάγκη επαναξιολόγησης της κατάστασης και εφαρμογής νέων ρυθμίσεων, με την αναβάθμιση, μεταξύ άλλων, της εισόδου από την πλευρά της οδού Γιαννιτσών.
Ως στόχος άμεσης προτεραιότητας, όπως επισημαίνει ο κ. Κρητικός, θα πρέπει να τεθεί από όλους τους αρμόδιους φορείς η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό υπεραστικών λεωφορείων “Μακεδονία”. “Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή σύνδεση των βασικών συγκοινωνιακών κόμβων της Θεσσαλονίκης τόσο μεταξύ τους όσο και με την ίδια την πόλη. Υπό το σκεπτικό αυτό, η βασικότερη επέκταση που πρέπει να σχεδιαστεί για το μετρό είναι αυτή προς τον σταθμό των ΚΤΕΛ”, τονίζει ο κ. Κρητικός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.