Στη διάρκεια της επίσκεψης στο Μετρό Θεσσαλονίκης ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας έκανε σημαντικές δηλώσεις για το άμεσο μέλλον του έργου της βασικής γραμμής απο τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως τη Νέα Ελβετία. Οι δηλώσεις που έκανε είναι οι παρακάτω:
«Θέλω να κάνω σαφές εκ μέρους του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μια ακόμα φορά, ότι το έργο είναι για μας ίσως το πιο σημαντικό, μεταξύ όλων των έργων που εποπτεύουμε. Είναι έργο ζωής για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Γνωρίζουμε τα προβλήματα, τα οποία έχουν μέχρι τώρα παρουσιαστεί. Είμαστε αποφασισμένοι να ρίξουμε όλο το βάρος προκειμένου να απεμπλέξουμε το έργο από αυτά τα προβλήματα, για να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ήδη τα πρώτα βήματα τα έχουμε κάνει.
Έχουμε καταλήξει στην απόφαση για τις δέουσες οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που είναι απαραίτητες προκειμένου η οργανωτική δομή που θα καθοδηγεί το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη πλέον, να μπορεί να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να μπορεί να δίνει λύσεις στα προβλήματα την ώρα που παρουσιάζονται.
Επίσης έχουμε μια πολύ καλή, στενότατη και αποδοτική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου τα προβλήματα που σχετίζονται με τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών να αντιμετωπίζονται και να λύνονται αμέσως. Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κα. Μενδώνη θα είναι τακτική επισκέπτρια της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχει η ίδια γνώμη για τα θέματα αυτά. Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα είμαστε κάθε μήνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν την πόλη και την περιοχή, αλλά και για το συγκεκριμένο έργο.
Εντοπίσαμε τα προβλήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερη αξία και πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα σε αυτήν την περίοδο. Είναι αυτά που αφορούν την απελευθέρωση του χώρου στο Πανεπιστήμιο, την ανάληψη των πρωτοβουλιών από την πλευρά μας για να απελευθερωθεί ο χώρος στου Παπάφη, τα προβλήματα στο Σταθμό Πατρικίου και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Είναι τέσσερα σημεία πάνω στα οποία θα ρίξουμε το βάρος μας από την Δευτέρα κιόλας, προκειμένου να έχουμε απαντήσεις κι έτσι να βοηθήσουμε ώστε το έργο να εξελιχθεί όσο γίνεται ταχύτερα.
Προβλήματα χρηματοδότησης δεν θα αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάνει τον σχεδιασμό μας. Πιστεύουμε ότι ο Ανάδοχος θα κάνει κι εκείνος από την δική του πλευρά, όχι απλώς ό,τι προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις του, αλλά και κάτι παραπάνω, προκειμένου το έργο αυτό να ανακτήσει τον χρόνο που μέχρι τώρα έχει χαθεί λόγω των πολλών προβλημάτων κι έτσι να παραδοθεί σε χρήση χωρίς μεγάλη καθυστέρηση".
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά κυρίως και κατά δεύτερο λόγο προς Σταυρούπολη. Χωρίς να γίνεται σαφές κάποιο χρονοδιάγραμμα μίλησε για καμία απο τις 2 επεκτάσεις είπε:
"Το σχέδιο για την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά και στη Δυτική περιοχή, παραμένει. Η επέκταση προς την Καλαμαριά είναι ένα έργο, το οποίο είναι υπαρκτό, θα πρέπει όμως να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα με το Συμβούλιο της Επικρατείας και να προχωρήσουμε άμεσα στην ουσιαστική δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα τις μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά, για να είμαστε σε θέση σύντομα να δημοπρατήσουμε το έργο".
Όπως φαίνεται απο τη συχνότητα των επισκέψεων των πολιτικών πρόκειται για τη σημαντικότερη προτεραιότητα του Υπουργείου. Το γεγονός ότι υπάρχει πρόθεση να λυθούν είναι πιο σημαντικό για αυτή την εποχή. Σίγουρα το Μετρό δεν πρόκειται να λειτουργήσει στα τέλη του 2012 αλλά 2 χρόνια αργότερα, εφόσον δεν προκύψουν εξτρα προβλήματα. Πλέον αυτό που προέχει είναι η λύση των προβλημάτων και η συγκράτηση του επιβαρυμένου χρονοδιαγράμματος. Μακάρι να ξεπεραστούν γρήγορα και οι εργασίες να εντατικοποιηθούν...
«Θέλω να κάνω σαφές εκ μέρους του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μια ακόμα φορά, ότι το έργο είναι για μας ίσως το πιο σημαντικό, μεταξύ όλων των έργων που εποπτεύουμε. Είναι έργο ζωής για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή. Γνωρίζουμε τα προβλήματα, τα οποία έχουν μέχρι τώρα παρουσιαστεί. Είμαστε αποφασισμένοι να ρίξουμε όλο το βάρος προκειμένου να απεμπλέξουμε το έργο από αυτά τα προβλήματα, για να προχωρήσει απρόσκοπτα. Ήδη τα πρώτα βήματα τα έχουμε κάνει.
Έχουμε καταλήξει στην απόφαση για τις δέουσες οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές που είναι απαραίτητες προκειμένου η οργανωτική δομή που θα καθοδηγεί το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη πλέον, να μπορεί να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να μπορεί να δίνει λύσεις στα προβλήματα την ώρα που παρουσιάζονται.
Επίσης έχουμε μια πολύ καλή, στενότατη και αποδοτική συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, προκειμένου τα προβλήματα που σχετίζονται με τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών να αντιμετωπίζονται και να λύνονται αμέσως. Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού κα. Μενδώνη θα είναι τακτική επισκέπτρια της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να έχει η ίδια γνώμη για τα θέματα αυτά. Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα είμαστε κάθε μήνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, για το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν την πόλη και την περιοχή, αλλά και για το συγκεκριμένο έργο.
Εντοπίσαμε τα προβλήματα τα οποία έχουν ιδιαίτερη αξία και πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα σε αυτήν την περίοδο. Είναι αυτά που αφορούν την απελευθέρωση του χώρου στο Πανεπιστήμιο, την ανάληψη των πρωτοβουλιών από την πλευρά μας για να απελευθερωθεί ο χώρος στου Παπάφη, τα προβλήματα στο Σταθμό Πατρικίου και στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Είναι τέσσερα σημεία πάνω στα οποία θα ρίξουμε το βάρος μας από την Δευτέρα κιόλας, προκειμένου να έχουμε απαντήσεις κι έτσι να βοηθήσουμε ώστε το έργο να εξελιχθεί όσο γίνεται ταχύτερα.
Προβλήματα χρηματοδότησης δεν θα αντιμετωπίσουμε, έχουμε κάνει τον σχεδιασμό μας. Πιστεύουμε ότι ο Ανάδοχος θα κάνει κι εκείνος από την δική του πλευρά, όχι απλώς ό,τι προβλέπεται από τις συμβατικές υποχρεώσεις του, αλλά και κάτι παραπάνω, προκειμένου το έργο αυτό να ανακτήσει τον χρόνο που μέχρι τώρα έχει χαθεί λόγω των πολλών προβλημάτων κι έτσι να παραδοθεί σε χρήση χωρίς μεγάλη καθυστέρηση".
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις επεκτάσεις προς Καλαμαριά κυρίως και κατά δεύτερο λόγο προς Σταυρούπολη. Χωρίς να γίνεται σαφές κάποιο χρονοδιάγραμμα μίλησε για καμία απο τις 2 επεκτάσεις είπε:
"Το σχέδιο για την επέκταση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ προς την Καλαμαριά και στη Δυτική περιοχή, παραμένει. Η επέκταση προς την Καλαμαριά είναι ένα έργο, το οποίο είναι υπαρκτό, θα πρέπει όμως να ολοκληρωθούν οι μελέτες, να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα με το Συμβούλιο της Επικρατείας και να προχωρήσουμε άμεσα στην ουσιαστική δημοπράτηση. Θα χρηματοδοτήσουμε άμεσα τις μελέτες για την επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς τα Δυτικά, για να είμαστε σε θέση σύντομα να δημοπρατήσουμε το έργο".
Όπως φαίνεται απο τη συχνότητα των επισκέψεων των πολιτικών πρόκειται για τη σημαντικότερη προτεραιότητα του Υπουργείου. Το γεγονός ότι υπάρχει πρόθεση να λυθούν είναι πιο σημαντικό για αυτή την εποχή. Σίγουρα το Μετρό δεν πρόκειται να λειτουργήσει στα τέλη του 2012 αλλά 2 χρόνια αργότερα, εφόσον δεν προκύψουν εξτρα προβλήματα. Πλέον αυτό που προέχει είναι η λύση των προβλημάτων και η συγκράτηση του επιβαρυμένου χρονοδιαγράμματος. Μακάρι να ξεπεραστούν γρήγορα και οι εργασίες να εντατικοποιηθούν...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.