Κυριακή 11 Ιουλίου 2010

Μεγάλα έργα με μεγάλα αγκάθια

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 11/07/2010

Καθυστερήσεις στην παράδοση των έργων από 12 έως και 24 μήνες, υπερβάσεις των προϋπολογισμών έως και 50% και πολλά... διόδια συνθέτουν την πεζή πραγματικότητα των πολυδιαφημισμένων έργων...
Κοινός παρονομαστής, η ελλιπής προετοιμασία, που οδηγεί σε πρόσθετα έργα και εκτινάσσει το κόστος κατά τη διάρκεια της κατασκευής. *Χαρακτηριστικό δείγμα αποτελεί η υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονικής, η πρώτη σύμβαση στο πακέτο των έξι συγχρηματοδοτούμενων έργων. Ανατέθηκε την άνοιξη του 2006, με προοπτική να ολοκληρωθούν τα έργα σε μια τετραετία. Μετά την υπογραφή της σύμβασης, με παρέμβαση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, έγιναν σημαντικές αλλαγές που οδηγούσαν σε εκ των υστέρων διπλασιασμό του κόστους.
Κάποιοι, πάντως, υποστηρίζουν ότι αποτέλεσαν το πρόσχημα για την εγκατάλειψη του έργου, που αποδείχθηκε ασύμφορο για τους αναδόχους, ενώ θα είχε ελάχιστη συνεισφορά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης.
Και ύστερα ήρθαν τα... ωραία. Η σύμβαση έχει καταγγελθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο και πριν από λίγες ημέρες παραπέμφθηκε στη διαιτησία, αφού ο ανάδοχος διεκδικεί εξωπραγματική αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι, αν προχωρούσε, η κατασκευή θα κόστιζε 500 εκατ. ευρώ, από τα οποία η συμβολή του Δημοσίου θα ήταν 92 εκατ. ευρώ.
 *Το μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρά με δίχρονη καθυστέρηση. Εχει ροκανιστεί το 50% του χρόνου και έχει κατασκευαστεί το 25% του έργου. Οι δύο μετροπόντικες έχουν βάλει χειρόφρενο τους τελευταίους μήνες, αφού ο ανάδοχος ζητά από το Δημόσιο επιπλέον κονδύλια ύψους 100 εκατ. ευρώ. Είναι ο ίδιος εργολάβος που κατασκευάζει στην Αθήνα τους σταθμούς στον Χολαργό και την Αγία Παρασκευή, που λείπουν από το τμήμα Εθνική Αμυνα-Δ. Πλακεντίας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.