Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

Ξεκίνησε επιτέλους ο πρώτος μετροπόντικας

Ελευθεροτυπία, 03/08/2010 


ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑ 7 ΜΗΝΕΣ
Με 7 μήνες καθυστέρηση ξεκίνησε και πάλι χθες ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, που ανοίγουν τα τούνελ του μετρό Θεσσαλονίκης...

Το μετρό θα είναι ένας από τους πυρήνες του μάστερ πλαν για ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα προκύψει έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος δήλωσε ότι μπαίνει «τέλος στις εξαγγελίες έργων και τα πυροτεχνήματα για τη Θεσσαλονίκη».
Υστερα από 3 εβδομάδες αναμένεται να ξεκινήσει και ο δεύτερος μετροπόντικας, καθώς τα δύο μηχανήματα πρέπει να έχουν μία απόσταση γύρω στα 300 μ. το ένα από το άλλο, ώστε να μην προκαλούνται έντονες διαταράξεις στο υπέδαφος. Οι μετροπόντικες βρίσκονται σταθμευμένοι σε σταθμό διασταύρωσης των συρμών, μπροστά στην Κεντρική Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ, από τα Χριστούγεννα. Καθυστερήσεις στην εξέλιξη κατασκευής στους σταθμούς, με κυριότερες αυτές στο «Παπάφειο», εμπόδισαν την επανεκκίνησή τους. Αναγκαστικά οι μετροπόντικες θα περάσουν από το συγκεκριμένο σταθμό, πριν αυτός ολοκληρωθεί και θα συνεχίσουν την πορεία τους προς τους σταθμούς «Ευκλείδη» και «Φλέμινγκ», όπου οι εργασίες προχωρούν γοργά, καθώς εγκαταστάθηκαν διπλοβάρδιες. Διπλοβάρδιες εγκαταστάθηκαν και στις αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς «Αγίας Σοφίας» και «Βενιζέλου».
Ο Γ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε χθες ότι το συνολικό σχέδιο ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστεί στους φορείς της πόλης στο τέλος Αυγούστου. Αυτή η παρουσίαση θα αποτελέσει και την έναρξη της κοινωνικής διαβούλευσης για το σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης του μέλλοντος. Στόχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είναι, ώς το τέλος του χρόνου, να σχηματιστεί ένας φάκελος, με τον οποίο ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, ώστε σε ενάμιση χρόνο να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο μάστερ πλαν για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Πυλώνες αυτού του σχεδιασμού είναι τα μεγάλα έργα της πόλης, όπως το μετρό, η εσωτερική και η εξωτερική περιφερειακή οδός, η ανάπτυξη του λιμανιού της πόλης, η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, αλλά και η Ζώνη Καινοτομίας, δήλωσε το απόγευμα ο Γιάννης Μαγκριώτης. Ο υφυπουργός, συνοδευόμενος από τους δύο γενικούς γραμματείς του υπουργείου, ενημέρωσε τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας / Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας), το οποίο και αναλαμβάνει το συντονιστικό ρόλο της κοινωνικής διαβούλευσης.
Πυρήνας του μάστερ πλαν για τη Θεσσαλονίκη είναι το μετρό Θεσσαλονίκης με τη βασική γραμμή και τις επεκτάσεις του, τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα μέσα σταθερής τροχιάς, τα οδικά συγκοινωνιακά έργα, όπως η εσωτερική περιφερειακή και η εξωτερική περιφερειακή οδός, αλλά και η χωροθέτηση και η κατασκευή ορισμένων αναπτυξιακών έργων, όπως η επέκταση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η μετεγκατάσταση ΔΕΘ, η Ζώνη Καινοτομίας και οι αναπλάσεις, το γενικό πλαίσιο των οποίων καθόρισε στην πρόσφατη επίσκεψή της στη Θεσσαλονίκη η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη.
Οπως είπε ο Γ. Μαγκριώτης, έργα σε εξέλιξη, όπως το μετρό, επιταχύνονται, και κάποια τμήματα από τα οδικά έργα που θεωρούνται αυτονόητα, όπως η αναβάθμιση και βελτίωση της δυτικής εξωτερικής περιφερειακής, ανατίθενται. «Πάμε σε ένα συναινετικό σχέδιο που έχει άμεσα έργα και μεσοπρόθεσμα έργα. Ολη αυτή τη δουλειά θα την κάνουμε εδώ στην πόλη. Βασικοί βραχίονες είναι οι φορείς της πόλης, όπως η Εγνατία Οδός, ο ΟΡΘ, ο ΣΑΣΘ, άλλοι φορείς της πόλης και φυσικά, οι κοινωνικοί φορείς. Εμείς όλοι αποφασίζουμε για την πόλη. Αυτή είναι η εντολή του πρωθυπουργού. Στην επιτροπή των μεγάλων έργων έχουμε εισηγηθεί σαν υπουργείο, κι έχει γίνει δεκτό από τη κυβέρνηση, ότι όλα αυτά που λέμε για τη Θεσσαλονίκη, τα χαρακτηρίζουμε ως ένα μεγάλο έργο. Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι υπουργοί είναι σε ένα τραπέζι, και δεσμευμένοι και συζητούν και δίνουν λύση», δήλωσε ο Γ. Μαγκριώτης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.